به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

تمامی جنگل‌های ایران در آتش می‌سوزند

 منبع:آینده
جنگل‌های مناطق شمال، شمال شرق و غرب كشور همچنان در آتش می‌سوزد،جنگل‌های زاگرس غربی در مریوان،جنگل‌‌های گلستان درشمال و جنگل ابر در سمنان درشمال شرق كشور در حال حاضر در محاصره آتش هستند. به گزارش اینا؛ از شمال كشور خبر می‌رسد كه آتش‌سوزی همچنان در مناطق مختلف استان گلستان ادامه دارد. سید نجیب حسینی نماینده مردم مینودشت وكلاله گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های گلستان هنوز ادامه دارد و..............جنگل‌های مناطق شمال، شمال شرق و غرب كشور همچنان در آتش می‌سوزد،جنگل‌های زاگرس غربی در مریوان،جنگل‌‌های گلستان درشمال و جنگل ابر در سمنان درشمال شرق كشور در حال حاضر در محاصره آتش هستند.

به گزارش اینا؛ از شمال كشور خبر می‌رسد كه آتش‌سوزی همچنان در مناطق مختلف استان گلستان ادامه دارد.

سید نجیب حسینی نماینده مردم مینودشت وكلاله گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های گلستان هنوز ادامه دارد و مهار نشده و با وجود شدت وزش باد در طی چند روز گذشته آتش گسترش چشم‌گیری داشته است.

او با انتقاد از عملكرد مسئولان كشور در برخورد با این آتش‌سوزی گفت: جای تعجب است كه به جنگل گلستان كه بعنوان گل سرسبد جنگل‌های كشور شناخته می‌شود و به تمام مردم ایران تعلق دارد به صورت ملی نگاه نمی‌شود.

او ادامه داد: انتظار می‌رود كه هم وزیر كشور و هم وزیر جهاد كشاورزی به منطقه گلستان بعنوان نقطه بحران نگاه كنند.

حسینی باستایش عملكرد مسئولین استان گلستان كه تمام امكانات خود را جهت مهار آتش به كار گرفته‌اند افزود: استان گلستان تمام آنچه را كه در توان داشت انجام داد و این جای تقدیر دارد اما مجموعه مسئولین كشوری كه متولی این كار هستند چرا امكانات كشور را برای پایان دادن به بحران آتش در جنگل گلستان به كار نمی‌برند؟

او ادامه داد: چگونه است، هنگامی كه یك سیل یا زلزله اتفاق می‌افتد تمام امكانات كشور بسیج می‌شود و به كمك نقاط بحران‌زده می‌شتابد اما در بحران آتش گلستان خبری از بسیج امكانات ملی نیست.

نماینده مردم مینودشت وكلاله گفت: اگر تمام توان ما همین است كه تا اكنون نشان داده‌ایم چرا از سایر كشورها كمك نمی‌خواهیم تا به ما در مهار آتش یاری برساند.

او با بیان اینكه افكار عمومی مسئولین را در مورد كم‌كاری در مسئله خاموش كردن آتش جنگل‌های گلستان نمی‌بخشند، گفت: درحالی كه تمام استان گلستان یكپارچه و با تمام ظرفیت‌های خود به جنگ با آتش رفته‌اند جای تعجب است كه وزیران كشور و جهاد كشاورزی تاكنون حتی یك بار هم برای بازدید به منطقه نیامده‌اند، مسئولان باید در زمینه این كم‌كاری پاسخگو باشند.

حسینی ابراز امیدواری كرد كه با توجه بیشتر مسئولین و به كارگیری كلیه منابع ملی هرچه زودتر شر آتش از جنگل گلستان كم شود.

از شمال شرق كشور نیز خبر می‌رسد كه آتش جنگل‌های ابر در شاهرود استان سمنان كه از روز سه‌شنبه آغاز شده است همچنان ادامه دارد. طبق آخرین اخبار تا روز جمعه آتش در مناطقی در جنگل ابرمهار شده ولی هنوز خاموش نشده است.

به گفته منابع محلی تاكنون حداقل 35 هكتار از جنگل‌های این منطقه در آتش سوخته است. صعب‌العبور بودن و شیب بالا در مناطق آتش كار امداد رسانی را به این مناطق سخت و دشوار كرده‌ است.

مردم محلی، نهادهای نظامی، ارتش و سپاه، با امكانات كاملاً ابتدایی مانند بیل، كلنگ و دبه‌های آب به صورت پیاده‌ تامناطقی كه گرفتار آتش‌ شده اندپیش رفته و سعی در مهار آن دارند.

از غرب كشور نیز خبر می‌رسد كه آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان و سروآباد كه از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است همچنان ادامه دارد. به گفته ایرج قادری آمار آتش تاامروز صبح به 860 نقطه رسیده است كه در یك ماه گذشته با توجه به عدم بارش باران هم در تعداد و هم حجم آتش افزایش چشمگیری مشاهده می‌شود.

طبق آخرین خبرها تاكنون بیش از 35 هزار هكتار از جنگل‌های مریوان و سروآباد در آتش سوخته است به طوری كه مناطق جنگلی در خط مرزی ایران با عراق به طور كامل محو شده است.

روستا‌های پیله‌ور، رشه‌ده، خوش‌كلام، سردوش بیشترین میزان گستردگی جنگل‌های سوخته در منطقه مریوان و سروآباد را به خود اختصاص داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر