به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

واکنش تند سارکوزی به پروژه‌های اتمی تهران

سحام
در پی اظهارات رییس سازمان انرژی اتمی ایران پیرامون “عبور ایران از مرحله تولید اورانیوم ۲۰ درصدی” و در نتیجه “عدم مذاکره در خصوص مبادله یا توقف تولید سوخت هسته ای”، رییس جمهوری فرانسه، هشدار داد که اقدامات و رویکرد جمهوری اسلامی در برنامه موشکی و هسته ای ممکن است به حمله نظامی پیشگیرانه به تاسیسات این کشور منجر شود که چنین رویدادی می تواند بحران بزرگی را در پی داشته باشد. فریدون عباسی، معاون محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان انرزی اتمی ایران، طی دو روز گذشته همچنین از انتقال.......................


  در پی اظهارات رییس سازمان انرژی اتمی ایران پیرامون “عبور ایران از مرحله تولید اورانیوم ۲۰ درصدی” و در نتیجه “عدم مذاکره در خصوص مبادله یا توقف تولید سوخت هسته ای”، رییس جمهوری فرانسه، هشدار داد که اقدامات و رویکرد جمهوری اسلامی در برنامه موشکی و هسته ای ممکن است به حمله نظامی پیشگیرانه به تاسیسات این کشور منجر شود که چنین رویدادی می تواند بحران بزرگی را در پی داشته باشد. فریدون عباسی، معاون محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان انرزی اتمی ایران، طی دو روز گذشته همچنین از انتقال تعداد نامشخصی سانتریفوژ به تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در فوردوی قم خبر داده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکلا سرکوزی، روز چهارشنبه ٣١ ماه اوت، نهم شهریور، در نشستی با دیپلمات های فرانسوی گفت: “جاه طلبی برنامه اتمی نظامی و بالستیک (ایران) تهدید فزاینده ای را شکل داده است که احتمال دارد به حمله پیشگیرانه به تاسیسات ایران منجر شود که این می تواند بحران بزرگی را به وجود بیاورد و فرانسه به هر قیمتی خواهان اجتناب از آن است.”
درحالیکه رییس جمهوری فرانسه به طور مشخص اعلام نکرد که کدام کشور یا کشورها احتمال دارد دست به حمله پیشگیرانه علیه تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی بزنند، اما گمانه زنی ها طی ماه های اخیر، حاکی از احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی بود. امری که برخی مقامات اسرائیل آنرا منتفی دانست و برخی دیگر آنرا “پروژه ای روز میز” ذکر کرده بودند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکلا سرکوزی همچنین مقامات تهران را متهم کرده است که در بحران بر سر برنامه هسته ایش از همکاری با جامعه بین المللی سرباز می زنند و هشدار داد: “ایران مذاکرات جدی (بر سر برنامه هسته ای خود) را رد می کند و به جای ارائه پاسخ معتبر به نگرانی های جامعه بین المللی، دست به اقدامات تحریک آمیز تازه می زند.”
رئیس جمهور فرانسه همچنین تاکید کرده است که فرانسه در راستای افزایش فشار بر ایران برای توقف برنامه هسته ایش، در حال همکاری با جامعه بین المللی برای اعمال تحریم های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی است.
گفتنی است فریدون عباسی، معاون محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز دوشنبه هفته جاری گفته بود به علت “ملاحظات پدافند غیرعامل” (دفاع در مقابل حملات دشمن با استفاده از شیوه های غیرنظامی) بخش حساس تاسیسات فوردوی قم به زیر زمین منتقل شده است.”
یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی دو گزارش اخیر خود به طور مشخص موارد فقدان همکاری ایران را برشمرده و گفته بود در صورت پاسخ ندادن به این مسائل، امکان این که مشخص شود ماهیت برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر