به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

سرکوب و ضرب و شتم و بازداشت ده ها فعال آذری

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روز سه شنبه پنجم مهرماه، با یورش به مراسم ترحیم «ابراهیم جعفرزاده و خانواده‌اش» پس از ضرب و شتم شرکت کنندگان در این مراسم را بازداشت کردند. به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی با یورش به یک مراسم ترحیم پس از ضرب و شتم شرکت کنندگان ده ها تن از این افراد را بازداشت و به هنگ مرزی شهر «خوی» انتقال داده‌اند. شاهدان عینی از حتک حرمت و ضرب شتم افراد بازداشت شده در این مراسم که به هنگ مرزی خوی منتقل شده بودند............................

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روز سه شنبه پنجم مهرماه، با یورش به مراسم ترحیم «ابراهیم جعفرزاده و خانواده‌اش» پس از ضرب و شتم شرکت کنندگان در این مراسم را بازداشت کردند.
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی با یورش به یک مراسم ترحیم پس از ضرب و شتم شرکت کنندگان ده ها تن از این افراد را بازداشت و به هنگ مرزی شهر «خوی» انتقال داده‌اند.
شاهدان عینی از حتک حرمت و ضرب شتم افراد بازداشت شده در این مراسم که به هنگ مرزی خوی منتقل شده بودند خبر می‌دهند.
گفتنی است نیروهای امنیتی – انتظامی یک اتوبوس حمل کننده شرکت کنندگان در مراسم ترحیم را در مسیر زنجان – خوی متوقف و به محل نامعلومی انتقال داده است.
بر اساس این گزارش، در جریان سرکوب و بازداشت فعالان آذری، چند ده تن بازداشت شدند.
اسامی ۳۰ تن از بازداشت شدگان در هنگ مرزی:
۱_علی رضایی (میاندوآب) ۲_افشین شهبازی (مغان) ۳_موسی سیفی۴_جاواد سروناز (خوی) ۵_علی محمدیزاده (تبریز) ۶_محمد احمدی (میانه) ۷_ شیرزاد حاجیلی۸_ ولی ظهرابی ۹_حمید منافی نادارلی) شبیس‌تر) ۱۰_ صادق عوض‌پور (تبریز) ۱۱_ ناصر مصطفی‌پور (تبریز) ۱۲_ کیان پیغامی (مغان) ۱۳_ وحید فائزپور (اورمیه) ۱۴_احمد نصیرزاده ۱۵_ بهنام حاجی زاده ۱۶_عبدالله شفایی ۱۷_ حسین ظفرخواه ۱۸_محمد بی‌غم ۱۹_ بهزاد حاجیلی ۲۰_ علی محمد علی لو ۲۱_ بهنام محب علی‌لو ۲۲_ آتیلا سیفی ۲۳_ زینال قاسمی۲۴ نجات رضالک ۲۵_ محمد وحدت فر ۲۶_ محمد ولی‌لو ۲۷-سلیمان عراق ۲۸- بهنام حاج‌محمودی ۲۹-شهرام ازبکی ۳۰- فرشاد حسینی
گفتنی است، ابراهیم جعفرزاده فعال سیاسی – مدنی آذربایجانی و مینا کهربایی همسر وی و از فعالین جنبش مدنی، به همراه دختر یک ساله شان ( آیلا جعفرزاده ) روز دوشنبه در مسیر بازگشت از تبریز در نزدیکی سه راه خوی و در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند. این حادثه در حالی روی داده است که این فعال آذری شب قبل از حادثه و در مراسم عروسی یکی از فعالان آذربایجانی در شهر شبستر از شهرهای آذربایجان شرقی، با ایراد سخنانی، فعالین آذربایجانی را برای حضور در مبارزات خیابانی  برای احقاق حقوق پایمال شده خود، فراخوانده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر