به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

تهدید علی مطهری به استعفا، در صورت عدم اصلاح روش هیئت رئیسه

علی مطهری در ادامه انتقادات خود از دولت و حامیان آن در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روش هیئت رئیسه اصلاح نشود، استعفا خواهم داد. همزمان، یک عضو فراکسیون اصلاحات مجلس گفت: طرح سوال از رئیس دولت باید در مجلس مطرح می‌شد، اما هیات رئیسه اهمال می‌کند و دلیل این کار نیز برای ما مشخص نیست. به گزارش فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور ‌را تهیه و بعد از کسب رضایت 99 نماینده دیگر آنرا در مورخ شنبه ۹۰/۰۴/۰۵ به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرد تا طبق آئین‌نامه داخلی مجلس طرح مذکور ‌در......................
علی مطهری در ادامه انتقادات خود از دولت و حامیان آن در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روش هیئت رئیسه اصلاح نشود، استعفا خواهم داد.

همزمان، یک عضو فراکسیون اصلاحات مجلس گفت: طرح سوال از رئیس دولت باید در مجلس مطرح می‌شد، اما هیات رئیسه اهمال می‌کند و دلیل این کار نیز برای ما مشخص نیست.

به گزارش فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور ‌را تهیه و بعد از کسب رضایت 99 نماینده دیگر آنرا در مورخ شنبه ۹۰/۰۴/۰۵ به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرد تا طبق آئین‌نامه داخلی مجلس طرح مذکور ‌در دستور کار قرار بگیرد.

اما بعد از اینکه مطهری طرح سؤال را به هیئت رئیسه ارائه کرد، برخی از نمایندگان امضا کننده طرح مذکور اقدام به بازپس‌گیری امضای خود کردند اما مطهری همچنان اصرار داشت که طرح باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد.
محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جمع خبرنگاران پارلمانی، گفت که طرح سؤال به دلیل عدم حد نصاب لازم از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شده است.
علی مطهری که پیش از این گفته بود، ممکن است در صورت عملی نشدن طرح سؤال از نمایندگی مجلس استعفا بدهد، در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تنها 14 نماینده امضای خود را پس گرفته‌اند و 86 نماینده بر سوال از رئیس‌جمهور تاکید دارند.

این نماینده مجلس مدعی است که این نمایندگان تحت فشار هیئت رئیسه امضای خود را پس گرفته‌اند.

وی افزود: سوال این است چرا هیئت رئیسه بر خلاف آئین نامه هنوز سوال از رئیس جمهور را به کمیسیون‌ها ارجاع نکرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: اگر هیئت رئیسه به این روش خود در رابطه طرح سؤال ادامه دهد از نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استعفا خواهم داد.

فرصت يك ماهه پاسخگويي رئيس جمهور پايان يافته است
همزمان با مطهری، سخنگوی فراکسیون اصلاحات مجلس نیز، گفت: طرح سوال از رئیس جمهور باید در مجلس مطرح می‌شد، اما هیات رئیسه اهمال می‌کند و دلیل این کار نیز برای ما مشخص نیست.

به گزارش ایلنا، داریوش قنبری ضمن اشاره به اینکه هیات رئیسه قانون اساسی و قوانين داخلی مجلس را نقض کرده‌اند، افزود: به صورت قانونی هیات رئیسه این حق را ندارد که جلوی طرح سوال از رئیس جمهور را بگیرد اما مشاهده می‌کنیم که عملا این کار را انجام داده است.

وی گفت: در حال حاضر مدت یک ماه که در آیین نامه برای پاسخ گویی رئیس جمهور در نظر گرفته شده بود، به پایان رسیده و هیچ اقدام خاصی تا به حال انجام نشده است.

قنبری ضمن تاکید بر این مطلب که مجلس توان دفاع از حقوق مردم را ندارد، گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد حقوق مردم و حقوق مجلس زیر سوال می‌رود و مجلس فلسفه وجودی خود را از دست می‌دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سوال کنندگان مصر هستند که طرح سوال انجام شود و از حقوق قانونی خود کوتاه نمی‌آیند، امیدواریم که بیش از این اقدامات خلاف قانون هیات رئیسه ادامه پیدا نکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر