به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

وحید بنانی، از دراویش کوار جان باخت

درپی درگیری خونین جمعه در کوار شیراز، یکی از دراویش سلسله نعمت اللهی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، جان باخت. به گزارش رسیده به جرس، وحید بنانی یکی از دراویش سلسله نعمت اللهی شهرستان کوار که در مورخه سیزدهم...................
  درپی درگیری خونین جمعه در کوار شیراز، یکی از دراویش سلسله نعمت اللهی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، جان باخت.

به گزارش رسیده به جرس، وحید بنانی یکی از دراویش سلسله نعمت اللهی شهرستان کوار که در مورخه سیزدهم شهریورماه نود (عصر روز یکشنبه) توسط مامورین امنیتی و انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، پس از سه روز فوت کرد.
گفتنی است در روزهای  اخیر و در پی درگیرهای رخ داده در این شهرستان شش تن از دراویش دچار جراحت شدید شده اند.
قابل اشاره است که شهرستان کوار حالت نظامی و امنیتی به خود گرفت. نیروهای امنیتی در محل برگزاری مجالس درویشی کوار دوربین نصب کرده و تمام رفت و آمدها را زیر نظر گرفته اند. راه های مواصلاتی به این شهرستان توسط نیروهای یگان ویژه بسته شده و از ورود دراویش به کوار جلوگیری می شود. هرگونه عبور و مرور در خیابان های کوار به شدت مورد کنترل و بازرسی قرار می گیرد.
 
گفتنی است در پی حمله نیروهای بسیجی و لباس شخصی های جمهوری اسلامی، ظهر روز جمعه ۱۱ شهریور با شعار “مرگ بر درویش آمریکایی” به دراویش نعمت اللهی گنابادی در شهرستان کوار از توابع استان شیراز  حمله کرده و با شلیک گازاشک‌آور و گلوله تعدادی از دراویش را دستگیر و زخمی کردند.
 موج بازداشت دراویش ساکن کوار از شنبه ۱۲ شهریور آغاز گردیده و جمع زیادی از نزدیکان و منسوبان و دراویش سلسله نعمت اللهی در این شهرستان بازداشت شده اند.
 
دو اتوبوس از نیروهای منتسب به بسیج شیراز ساعت 8 شب پنج­شنبه دهم شهریورماه برای ایجاد درگیری با دراویش نعمت اللهی گنابادی به کوار اعزام شدند و در سطح این شهرستان به تظاهرات پرداختند. اعزام این نیروها به فرماندهی طلبه جوانی به نام لوایی صورت گرفت. وی با تبلیغات گسترده خواستار شرکت مردم کوار و کارمندان و کارکنان ادارات دولتی برای  تظاهرات علیه دراویش گنابادی شد.
این طلبه تندرو از چندی پیش با پخش اعلامیه و سی دی علیه پیروان این طریقت عرفانی و بدعت‌گذار نامیدن آنان، جو شهرستان کوار را متشنج کرده و با وجود هشدار دراویش مبنی بر پرهیز از ایجاد درگیری به عواقب این تحریک توجه نکرده و حتی خواستار حضور نهادهای دولتی در این اقدام غیرقانونی نیز شده است.


نیروهای منتسب به بسیج مردم روستاهای اطراف را نیز برای تظاهرات به سمت خود کشیده و با سردادن شعار "مرگ بر درویش آمریکایی" به تهدید و تحریک دراویش پرداختند. با وجود قول مساعد نماینده مردم کوار در مجلس مبنی بر جلوگیری از اقدامات مخرب این گروه، این عده به ایجاد تنش در منطقه پرداختند و همزمان از حمایت نهادهای امنیتی برخوردار شدند. آنان در و دیوار شهرستان کوار را با شعارها و اعلامیه های موهن علیه دراویش پر کردند.
طبق اعلامیه های منتشر شده، گروه های منتسب به بسیج اعلام نمودند روز جمعه 11 شهریور  علیه دراویش تظاهرات خواهند کرد.


دراویش به رغم مذاکره با مقامات دولتی و نماینده مردم کوار در مجلس مبنی بر جلوگیری از اقدامات این گروه ها، نتیجه ای نگرفتند.
ظهر روز جمعه 11 شهریور ماه برخورد خشن آغاز شد و لحظه به لحظه شدت گرفت. گروه های تندرو با پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله به منازل برخی از دراویش هجوم بردند و برخی از مغازه های آنان را غارت و به آتش کشیدند.
ساعت یک بعد از ظهر صدای گلوله و آتش درگیری با دراویش گنابادی ساکت شد و نیروهای یگان ویژه کنترل شهر را دراختیار گرفتند. نیروهای یگان ویژه از شیراز به کوار رفته اند.
 
گفته می شود چند ده نفر از هر دو سو (دراویش و نیروهای بسیجی و لباس شخصی) مجروح شده و برخی به شدت آسیب دیده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر