به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

از كمالوند سالم تا بازی در تیم ملی با پنج میلیون!

آینده
عادل فردوسی‌پور در برنامه نود دیشب بحث فساد در فوتبال ایران، به خصوص فساد در فوتبال پایه را بررسی می‌كند. این موضوع كه در یكی دو ماه گذشته كم و بیش در مطبوعات مطرح شده، یكی از مشكلات اصلی فوتبال ایران است اما تا به حال دیده نشده به آن رسیدگی جدی شود. عادل در برنامه نود مصاحبه‌های زیادی با والدین بازیكنان نوجوان و جوان انجام داده كه همه آن‌ها نكات تاسف‌باری را مطرح می‌كنند. رسول كربكندی، پیشكسوت فوتبال ایران هم كه مهمان برنامه نود است، صحبت‌های والدین...................
  عادل فردوسی‌پور در برنامه نود امشب بحث فساد در فوتبال ایران، به خصوص فساد در فوتبال پایه را بررسی می‌كند. این موضوع كه در یكی دو ماه گذشته كم و بیش در مطبوعات مطرح شده، یكی از مشكلات اصلی فوتبال ایران است اما تا به حال دیده نشده به آن رسیدگی جدی شود.

عادل در برنامه نود مصاحبه‌های زیادی با والدین بازیكنان نوجوان و جوان انجام داده كه همه آن‌ها نكات تاسف‌باری را مطرح می‌كنند. رسول كربكندی، پیشكسوت فوتبال ایران هم كه مهمان برنامه نود است، صحبت‌های والدین فوتبالیست‌ها را تایید كرد. البته عادل فردوسی‌پور اجازه نداده نامی از افرادی كه از بازیكنان پول می‌گیرند مطرح شود.
فردوسی پور: دیدیم هیچ كس بهتر از كربكندی از كثیفی فوتبال نمی گوید
عادل فردوسی پور برای این برنامه در اقدامی جالب از كربكندی، دعوت كرد تا كارشناس مربیگری اش باشد. او كه در دو سال گذشته، در هر تیمی كار كرده هیچ پولی نگرفته در این برنامه از معضلات فوتبالمان گفت. فردوسی پور اما قبل از هر چیز درباره دلیل دعوت از كربكندی سخن گفت: «2 سال قبل بود كه ایشان در مصاحبه ای بعد از بازی تیم شان در صبا گفتند این فوتبال كثیف  و این واژه كثیف را چنان غلیظ گفتند كه دیدیم هیچ گزینه ای بهتر از ایشان برای موضوعی كه داریم، نخواهیم یافت.»

كربكندی هم در شروع حرف هایش گفت: «قبل از حرف هایم، حرف های خانواده های بازیكنانی كه از آنها سوء استفاده شده را دیدید. در زمان ما باید یواشكی می رفتیم فوتبال اما حالا خانواده ها دوست دارند بچه های شان فوتبالیست باشند. چون هم باعث سلامتی بچه هاست و هم در نهایتش می توانند این آدم ها به پول برسند.»

او ادامه داد:« من از دست آقای عزیزمحمدی دلگیرم كه می گوید اگر فوتبال ناپاك است چرا این ها فوتبال را ول نمی كنند ، كسی كه مربی است و پاك كار كرده و كار دیگری بلد نیست اگر خانه نشین بشود آیا مشكلات حل می شود؟»

گواردیولا: به مرگ تهدیدم كردند/ ابو قاسمپور: گفت بازیكنم را بردار تا برایت پرچم بزنم
در برنامه این هفته 90 كه به ناپاكی های فوتبال می پرداخت، عبدالله ویسی سرمربی صبا از جفایی گفت كه دلالان در حقش كرده اند. او در بخشی از حرف هایش گفت: «من تیمم را با 50 میلیون بسته ام. بعضی های شان حتی پول شام خوردن ندارند چون 5 میلیون از قراردادشان را گرفتند و دادند برای رهن خانه چون بچه شهرستان هستند. آن وقت عده ای دلال می خواهند از این ها و من باج بگیرند چون كسی را ندارم. گفتند كاری می كنیم، هفته سوم بركنارت كنند حتی به مرگ تهدیدم كردند. همین حالا هم اگر صبا كنارم بگذارد ، باید بروم در دهاتم مربیگری كنم چون كسی مرا نمی خواهد.»

بعد از او نوبت رسید به ابراهیم قاسمپور كه بگوید: «من  و خیلی ها چون خواستیم پاك بمانیم، حذف شدیم. یك اردویی با نفت داشتم در تركیه كه چند داور آنجا بودند. به من گفتند بازیكنی را بردار، گفتم بیاید تست بدهد كه قبول نكردند . گفتند این ها را بردار و جایش ما برای تان پرچم می زنیم.»

البته عابدینی و خداد عزیزی هم نكاتی را درباره ناپاكی های فوتبال گفتند.

افشاگری بی‌سابقه مجید جلالی در نود/بازیكن مصدوم با پرداخت 5 میلیون در تیم ملی بازی كرد
مجید جلالی مربی فولاد خوزستان كه از طریق سیمای خوزستان با برنامه نود ارتباط تصویری برقرار كرده، جملات قابل تاملی را به زبان آورد. او در مورد ناپاكی‌های فوتبال ایران گفت: «بعد از قهرمانی با پاس، یك روز دلال‌ها آمدند پیش من و گفتند بیا با ما همكاری كن. ما می‌توانیم كاری كنیم كه سرمربی تیم ملی بشوی. برایت تبلیغات می كنیم. شما مظلوم واقع شده‌ای و می‌توانیم كارهای زیادی برایت انجام دهیم. گفتم در مقابل این كارهایی كه برایم می‌كنید، از من چه می‌خواهید؟ گفتند به هر تیمی كه رفتی، چه تیم ملی چه تیم باشگاهی، از هر 10 بازیكنی كه می‌گیری، دو تا بازیكن ما به شما معرفی می‌كنیم. من آن‌ها را بیرون كردم ولی این چیزی است كه اتفاق افتاده.»

جلالی كه با صحبت‌هایش عادل فردوسی‌پور را متعجب كرده بود ادامه داد: «یك بار دیگر هم سرمربی یك تیمی بودم، یك بازیكن داشتیم كه تازه عمل كرده بود و شرایط بازی كردن نداشت. آن بازیكن به من اصرار كرد كه حتما چند دقیقه او را به زمین بفرستم. گفتم چرا این همه اصرار می‌كنی؟ گفت قرار است به تیم ملی دعوت شوم و اگر بازی نكنم روزنامه‌ها شلوغ می‌كنند. گفتم تو از كجا می‌دانی قرار است دعوت شوی تیم ملی؟ گفت دعوت می‌شوم. البته آن بازیكن دعوت هم شد و در تیم ملی بازی هم كرد. آن بازیكن به من گفت سه و نیم میلیون دادم دعوت شدم، 5 میلیون هم دادم كه بازی كنم.»

جلالی كه با سوالات عادل فردوسی‌پور مواجه شده بود ادامه داد: «این‌ها یك شبكه هستند. داور دارند، بازیكن و مربی و مسئول و همه چیز دارند. خیلی راحت هم می‌شود آن‌ها را پیگیری كرد. حتی ده‌ها برابر این چیزی را كه من می‌دانم، خود مسئولان می‌دانند. راحت می‌توانند این شبكه را شناسایی كنند اما اراده‌ای برای این كار وجود ندارد.»

نكته دیگر اما بحث برخورد با این اتفاقات بود و فردوسی پور به جلالی گفت شما این ها را الان می گویید اما مثل ماجرای دوپینگ، عقب می كشید. حرفی كه باعث شد تا جلالی بگوید: «اتفاقا خیلی بیشتر از ما، مسئولان در این باره اطلاعات دارند. مگر دو سال قبل شروع نكردند به برخورد؟ به من گفتند بازیكن خارجی بگیر، گفتند 500 میلیون، نخواستم و شروع كردند به برخوردهای تند با من. تازه آخرش هم گفتند با 150 میلیون این بازیكن را بردار. این ها حقیقت دارند و همه هم از آن خبر دارند.»

وقتی فراز كمالوند به خودش شلیك كرد
در برنامه رسیدگی به ناپاكی فوتبال، چند بازیكن مثل میثم رضاپور و علی قربانی درباره بلایی كه بر سرشان آوردند سخن گفتند و فردوسی پور اسم این مربی و باشگاهش را حذف كرده بود. البته آنها تصاویری از امیر حسین محمدی، بازیكن سال قبل مس سرچشمه هم پخش كردند كه با یك مربی حرف می زد اما روی صدایش فیلتر گذاشته بودند تا مشخص نشود در این جریان چه گذشته است.

دقایقی كه گذشت، فراز كمالوند روی خط برنامه آمد و گفت: «چون در این برنامه آقای علی قربانی و میثم رضاپور حرف زدند، احساس می كنم منظور این دوستان باشگاه ما باشد، برای همین آمدم روی خط برنامه. شما طوری ماجرا را پیش می برید كه سوء برداشت می شود. ما یك سری قرارداد داخلی بستیم كه بعد هم پاره كردیم و ریختیم دور.»

در این لحظه بود كه علی قربانی هم روی خط آمد و در مسیر برنامه مشخص شد كه این بازیكن قراردادش رسمی بوده است و برگه قراردادش تحویل داده نشده. این خبر در سایت باشگاه هم آمده بود. كمالوند اما اصرار داشت كه آنچه درباره این بازیكنان رخ داده، بحثی فنی است. او گفت: «من یك ساعت قبل از برنامه فهمیدم این ماجرا قرار است پخش شود و زنگ زدم به علی قربانی. قبول دارم در حق این بازیكن ظلم شده، برای همین حتی در فدراسیون فوتبال هم جلوی آقای علیپور گفتم ما با قربانی قرارداد داخلی بسته بودیم اما باشگاه برگه را در اختیارش نگذاشته.»

علی قربانی هم روی خط، قصه قراردادش را كه اولین بار در خبرآنلاین منتشر شده بود ، دوباره تكرار كرد و گفت بعد از ثبت قراردادم گفتند باید قراردادت را 90 میلیون كم كنی. آن هم برای قراردادی كه ثبت شده بود.» كمالوند اصرار می كرد هیچ نقشی در ثبت قرارداد این بازیكن نداشته و معنای این حرف هم دلالی نیست و عادل می خواهد شرایط را طوری القا كند كه انگار آنها قصد داشتند از بازیكنان پول بگیرند و قربانی گفت: «مردم دارند برنامه را می بینند و معنای حرف های ما را می فهمند.» كمالوند پرسید: «یعنی ما از تو پول خواستیم» كه او گفت:«پول نخواستید یعنی كسی جراتش را ندارد كه این خواسته را از من داشته باشد اما سرپرست تان می گوید ما زرنگی كردیم كه قرارداد را در اختیارت نگذاشتیم.»

این بحث را كمالوند با حملاتش به فردوسی پور ادامه می داد. او تاكید داشت كه باشگاهش انواع تخلفات را انجام داده اما از كسی پول طلب نكرده و در همین لحظه بود كه فردوسی پور ماجرای امیر حسین محمدی را پیش كشید و گفت: «شما بودید كه با او حرف می زدید و ما تماسش را پخش كردیم ؟» كمالوند گفت: «بله او آمد و من با او حرف زدم كه قراردادش را پاره می كنم. ما از این كارها كردیم. آنجا هم می دانید كه مشكلی نیست.»

جمله ای كه فردوسی پور در پاسخش گفت:« آقای كمالوند ما نوار كامل این حرف ها را داریم، می توانیم پخش كنیم.»

كمالوند با حضور روی خط برنامه 90 ، باعث شد تا درحالی كه اسمی از او در میان نبود، حالا او در میان افكار عمومی، متهم ردیف اول باشد. شاید مصداق این گفته، حضور صوفی، مدیر باشگاه به عنوان مهمان تلفنی برنامه بود كه سعی می كرد تاكید كند این باشگاه تخلفاتی داشته اما نباید این تخلفات در بخش دلالیسم پخش می شده است.

معاون مبارزه با كلاهبرداری پلیس آگاهی: فساد در فوتبال در حد حرف است
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی مهمان تلفنی برنامه نود بود.

سرهنگ امیدی، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی در مورد بحث فساد در فوتبال گفت: «پلیس آگاهی این اجازه و توان را دارد كه وارد این ماجرا شود. ولی این‌ها منوط به این است كه همه چیز از حالت شفاهی خارج شود. این بحث‌هایی كه الان مطرح می‌شوند، همه حرف هستند. تا زمانی كه فقط حرف هست، موانع قانونی وجود دارد. اگر یك شكایت واقعی باشد، پلیس می‌تواند مداخله كند.»

امیدی ادامه داد: «این مسائلی كه مطرح می‌شود، یكی از انواع كلاهبرداری است. ولی پلیس مستندات قانونی لازم دارد و باید ادله و مدارك را جمع‌آوری كند تا به آن‌ها رسیدگی و با متخلفان برخورد كند.»

تاج: اطلاعات نیروی انتظامی و سازمان‌های دیگر دنبال حذف فساد از فوتبال هستند
مهدی تاج نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال نیز در انتهای در برنامه نود گفت: «فدراسیون فوتبال به طور جدی دنبال ماجرای دلالی و فساد در فوتبال است. سازمان‌های دیگری هم این ماجرا را پیگیری می‌كنند. اطلاعات نیروی انتظامی و سایر سازمان‌های مربوطه در حال رسیدگی به این موضوع هستند و امیدواریم این مشكل حل شود.»

تاج ادامه داد: «یك سری از این مسائل در ابعاد سازمان یافته است و یك سری هم دلال‌هایی هستند كه حتی به نام مدیرعامل باشگاه‌ها از بازیكنان پول می‌گیرند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر