به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۲۷, یکشنبه

ادامه کشتار مخالفان در سوریه

شورای هماهنگی انقلاب سوریه و فعالان حقوق بشری این کشوردیروز اعلام کردند بر اساس آخرین آمار، شمار کشته‌شدگان تظاهرات روز جمعه که به نام « پیش بسوی سرنگونی رژیم» نام‌گذاری شد، به ۴۷ تن رسیده است و این در حالی است که دیروز بیش از سیصد نفر از شخصیت های مخالف بشار اسد، در تلاش برای اتحاد و یکپارچگی در بین نیروهای ضد دولتی در مکانی در دمشق که محل آن مشخص نشده، تشکیل جلسه داده اند. به گزارش کلمه ،پیروز و دیروز سوریه چه در تظاهرات خیابانی و چه در مذاکرات مخالفان روز های پرخبری را پشت سر گذاشت به طوریکه العربیه.......................

شورای هماهنگی انقلاب سوریه و فعالان حقوق بشری این کشور دیروز اعلام کردند بر اساس آخرین آمار، شمار کشته‌شدگان تظاهرات روز جمعه که به نام « پیش بسوی سرنگونی رژیم» نام‌گذاری شد، به ۴۷ تن رسیده است و این در حالی است که دیروز بیش از سیصد نفر از شخصیت های مخالف بشار اسد، در تلاش برای اتحاد و یکپارچگی در بین نیروهای ضد دولتی در مکانی در دمشق که محل آن مشخص نشده، تشکیل جلسه داده اند.
به گزارش کلمه ،پیروز ودیروز سوریه چه در تظاهرات خیابانی و چه در مذاکرات مخالفان روز های پرخبری را پشت سر گذاشت به طوریکه العربیه آمار ۴۷ کشته تظاهرات روز گذشته را منتشر کرد و نوشت:کشته‌شدگان در شهرهای درعا، ادلب، حما‌، حمص، حوران و دمشق به دست ماموران امنیتی و نیروهای ارتش کشته شدند.
شاهدان عینی می‌گویند تنها در ادلب ۹ تن، حماه ۶ تن، حوران ۳ نفر، دمشق ۳‌، حمص ۴ تن و سایر قربانیان در شهرهای درعا و حومه دمشق کشته شدند.اما علیرغم این حضور سرکوبگرانه ماموران امنیتی ، تظاهرات در اطراف دمشق و استان ادلب در شمال و تا مرز با ترکیه و دیگر مناطق سوریه برپا شد و در پلاکاردهای حمل شده توسط مردم شعار «تا سرنگونی نظام ، از پا نمی نشینیم» نوشته شده بود.
هجوم پناهنده های سوری به ترکیه و لبنان
به گفته مسئولان ترکیه عملیات نیروهای ارتش سوریه در شمال این کشور موجب شده بر میزان سرازیر شدن پناهندگان سوری به خاک ترکیه به نحو چشمگیری افزوده شود.
به گفته سازمان ملل از آغاز اعتراضات در سوریه تاکنون نزدیک به ۳۶۰۰ نفر از شهروندان سوری به لبنان پناه آورده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بخش برنامه توسعه سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد از ماه مارس تا سپتامبر بیش از ۳۵۸۰ نفر از مردم سوریه به کشور همسایه لبنان گریخته و پناه آورده‌اند.
بنا به این گزارش تنها در هفته نخست ماه سپتامبر ۶۰۰ شهروند سوری پس از آن‌که نیروهای امنیتی به شهرهایش حمله کرده و تظاهرات مخالفان را به‌خون کشیدند به لبنان گریخته‌اند.به گزارش سازمان ملل پناه‌جویان سوری از شهرهای حمص، هیت و تلکلخ به لبنان رفته‌اند.
همچنین برپایه این گزارش در اعتراضات سوریه تاکنون بیش از۲۶۰۰ نفر به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
همچنین فعالان سوری تاکید دارند که اکثر کشته شدگان در منطقه اطراف حماه در نزدیکی مرز با ترکیه به خاک افتادند و این دو منطقه(حماه و حمص) در هفته گذشته شاهد عملیات گسترده نظامی بودند و تظاهر کنندگانی نیز در اطراف دمشق به ضرب گلوله ماوران امنیتی کشته شندند که در میان آنها کودکی ۱۲ ساله نیز به چشم می خورد.
به گفته شاهدان عینی نیروهای ارتش سوریه روز گذشته به روستای حلفایا درنزدیکی حماه در جستجوی انشعاب کنندگان از ارتش یورش بردند و بمدت دو ساعت مبادرت به تیراندازی بی رویه برای ترساندن اهالی این روستا کردند.
از سوی دیگر سازمان جهانی ” آفاز” اعلام کرده که تحقیقات خود در مورد ۳۰۰۴ تن کشته شده از اغاز تحرک مردمی در سوریه را آغاز کرده ؛ به طوریکه روشن شده است ارتش سوریه مبادرت به گشودن آتش بروی مردان و زنان و کودکان در جریان تظاهرات مسالمت آمیز نموده و یا آنها را مورد شکنجه قرار داده و آسیب های جسمی جبران ناپذیری را بر بدن آنها وارد آورده و یا آنها را در زندان به قتل رسانده است. در لیست این سازمان نام ۲۷۸ نظامی سوری نیز وارد شده که هیچ توضیحی در مورد چگونگی قتل آنها داده نشده است.
اردوغان به اسد: عصر حکام ستمگر بسر آمده است
این در حالی است که اردوغان نخست وزیر ترکیه روز گذشته در جریان سفر خود به لیبی خطاب به دوست سابق خود بشار اسد تاکید کرد که عصر حکام ستمگر بسر آمده است. وی ضمن انتقادات تند خود نسبت به وی با تقدیر از پیروزی انقلابیون لیبی در براندازی نظام قذافی گفت : شما به جهانیان ثابت کردید که هیچ نظامی نمی تواند بر خلاف خواست مردم خود حرکت کند و این امر حقیقتی است که کسانی که اکنون سرگرم سرکوب مردم سوریه هستند ،باید آن را درک کنند.
به نوشته روزنامه های ترکیه اردوغان از احمدی نژاد خواسته است تا حمایت و پشتیبانی خود از نظام سوریه را متوقف سازد که در کار سرکوب خشونت آمیز انقلاب مردم خود است.
اردوغان: موضع ایران درباره سوریه را تغییر دادم
به نوشته روزنامه حریت اردوغان در برابر روزنامه نگاران در تونس گفت: من نمی توانم در خصوص وجود تنش در روابط با ایران سخن بگویم ولی در خصوص سوریه می گویم که ما به آنها(ایران) تذکر دادیم که نظام اسد بخاطر حمایت های شما تبدیل به نظامی استکباری شده است و من این موضوع را تلفنی با احمدی نژاد در میان گذاشته و فرستاده خاصی ( رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه)را هم اعزام کردم که در نتیجه ، تغیراتی درموضع آنها ایجاد شد.
از سوی دیگر به گفته دنیس روس معاون مشاور امنیتی ملی امریکا ، اوباما در خصوص موضوع بحران سوریه و تنش های کنونی در منطقه خاورمیانه ، با اردوغان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفتگو خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز تاکید کرده است که این کشور تمامی حمایت های لازم در راستای یکپارچه سازی اپوزیسیون سوریه و بازکردن چشم انداز برای سوریه دموکراتیک را فراهم خواهد آورد.وی در کنفرانس مطبوعاتی خود خاطر نشان ساخت اپوزیسیون سوریه می کوشد از طریق برپائی همایشها ، خود را سازماندهی کند و فرانسه نیز از این روند پشتیبانی خواهد کرد و با مسئولان این اپوزیسسیون دیدار خواهد داشت و شورای تازه تاسیس ملی سوریه را برسمیت خواهد شناخت.
برگزاری جلسه مخالفان بشار اسد در دمشق
تنها دو روز پس از آنکه ‘شورای ملی سوریه’ توسط مخالفان تبعیدی دولت این کشور در شهر استانبول ترکیه تشکیل شد، مخالفان بشار اسد در داخل سوریه امروز، برای تشکیل یک شورای ملی گردهم آمده اند.
بیش از سیصد نفر از شخصیت های مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری، در تلاش برای اتحاد و یکپارچگی در بین نیروهای ضد دولتی در مکانی در دمشق که محل آن مشخص نشده، تشکیل جلسه داده اند.
مقام های سوریه مجوزی برای این نشست صادر نکرده اند اما تا الان آن را مختل هم نکرده اند.
براساس گزارش های دریافتی، در این گردهمایی مخالفانی که سال ها در زندان های دولت سوریه بوده اند و همچنین نمایندگانی از معترضان جوان تر که از شش ماه پیش در اعتراضات در این کشور شرکت داشتند؛ حضور دارند.
این اولین بار است که تمامی مخالفان رییس جمهوری سوریه در داخل این کشور، دور هم جمع می شوند.
شورای هماهنگی ملی سوریه که در ماه ژوئن تشکیل شد، جدا از شورای ملی است که دو روز پیش در استانبول شکل گرفت.
نمایندگان یازده حزب کرد، گروه بیانیه دمشق، گروه اخوان المسلمین، و احزاب سوسیالیست و کمونیست از جمله شرکت کنندگان در این جلسه هستند.
به گفته لینا سنجاب، خبرنگار بی بی سی در دمشق، بسیاری از آنها بهای سنگینی برای درخواستشان برای آزادی داده اند و سالها تحت حکومت حافظ اسد، پدر بشار اسد، و اخیر هم در حکومت خود بشار اسد در زندان بوده اند.
خبرنگار بی بی سی اضافه می کند که مخالفان قدیمی اکنون چشم به معترضان جوانی دوخته اند که از ماه مارس دست به قیام زدند و از نمایندگان آنها خواسته اند که در این نشست شرکت کنند.
روس ها هیاتی را برای مذاکره با بشار اسد به دمشق فرستادند
گروهی از اعضای پارلمان روسیه روز شنبه برای مذاکره با بشار اسد رییس جمهوری سوریه، وارد دمشق شدند.
در حالی که فشارهای جهانی بر حکومت بشار اسد برای جلوگیری از سرکوب خشن تظاهر کنندگان سوری بیشتر شده است، دولت روسیه مخالفت خود را با تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه حکومت سوریه اعلام کرده است .
ریاست هیات روسی که به دمشق رفته است با” الیاس اوماخانوی” معاون رییس شورای فدراسیون روسیه است.شورای فدراسیون ، مجلس علیای روسیه به شمار می رود .
هنوز معلوم نیست که بین هیات روسی و مخالفان بشار اسد نیز ملاقاتی انجام خواهد شد یا نه .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر