به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

اعلام آتش بس یک جانبه از سوی پژاک

جرس
 بدنبال آغاز دور جدید حملات سپاه پاسداران به پژاک، این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام آتش بس یک طرفه  کرد. در بیانیه ای که در وبسایت این حزب منتشر شد، آمده است: در این مرحله جهت توقف جنگ، برخی از جناحها و شخصیت های دوست در بین ما و دولت ایران میانجگری نموده و به ایفای نقش پرداختند. ما نیز هم بر مبنای مطالبه این جناحها و هم بر مبنای باورمندیمان بر راهکار دموکراتیک و صلحجویانه، تصمیم به اعلام مرحله آتش بس گرفتیم. بر این مبنا اگر دولت ایران این تصمیم ما را قبول نموده و اعلام آتش بس نماید و آن را مبنا قرار دهد؛ این تصمیم مااز تاریخ 5ـ 9ـ 2011 ساعت 12 بعد از ................
بدنبال آغاز دور جدید حملات سپاه پاسداران به پژاک، این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام آتش بس یک طرفه  کرد.

در بیانیه ای که در وبسایت این حزب منتشر شد، آمده است: در این مرحله جهت توقف جنگ، برخی از جناحها و شخصیت های دوست در بین ما و دولت ایران میانجگری نموده و به ایفای نقش پرداختند. ما نیز هم بر مبنای مطالبه این جناحها و هم بر مبنای باورمندیمان بر راهکار دموکراتیک و صلحجویانه، تصمیم به اعلام مرحله آتش بس گرفتیم. بر این مبنا اگر دولت ایران این تصمیم ما را قبول نموده و اعلام آتش بس نماید و آن را مبنا قرار دهد؛ این تصمیم مااز تاریخ 5ـ 9ـ 2011 ساعت 12 بعد از ظهر به اجرا درخواهد آمد. در وضعیت برعکس آن در مقابل هر گونه رخداد آتیه، جمهوری اسلامی ایران مسئول خواهد بود. امیدواریم که این تصمیم مان در خدمت صلح و ثبات و حل دموکراتیک مسائل باشد.


در بخشی از این بیانیه آمده است: رویدادهای اخیر در خاورمیانه و جنگ و درگیریهای بوقوع پیوسته، بار دیگر این موضوع را اثبات نموده که جنگ و درگیری مسائل را حادتر و این راهکار استعداد خلق حل مسائل را ندارد. تنها راهکاری که از توانایی حل مسائل برخوردار است، راهکار دموکراتیک و صلحجویانه متکی بر دینامیزم داخلی است. بعنوان PJAK بر این باوریم که مداخلات خارجی مسائل را چاره یابی نکرده، بلعکس موجب تعمیق مسائل و مشکلات خواهد شد. امیدواریم که دولت ایران نیز راهکار صلح جویانه و دموکراتیک را جهت حل مسئله کرد انتخاب نماید.

دو روز پیش سپاه پاسداران دور جدید حمله به پژاک را از سر گرفته بود که بر اساس گزارشهای منتشر شده دهها تن از دو طرف کشته و زخمی شدند.
 
این عملیات با هدف پاکسازی مناطق مرزی شمال غرب کشور و عقب راندن پژاک از ارتفاعات منطقه عمومی سردشت آغاز و تاکنون ضربات سنگینی به این گروه وارد شده است.

سپاه تاکید کرده بود که عملیات تا پاکسازی کامل مناطق مرزی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است نیروهای سپاە پاسداران روز شنبه ٢۵ تیر(١۶ ژوئیه)عملیات وسیعی را بر علیه پژاک در مناطق مرزی ایران با عراق آغاز کردند که حدود یک ماه به طول انجامید. به دنبال این حملات، بخش های وسیعی از مناطق مرزی کردستان عراق از سوی توپخانەهای ایران و جنگندەهای ارتش ترکیه بمباران شده است.

گزارش منابع کرد حاکی از آن است که از ابتدای حملات سپاه به اقلیم کردستان تاکنون، بیش از ٣۵ روستا در مناطق مرزی تخلیه شده است و حدود چهارصد خانواده آواره شدەاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر