به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۱۱, جمعه

اعلام حمایت فعالان سیاسی مازندران از اعتصاب غذای اشکان ذهابیان

جمعی از فعالان و اصلاح طلبان بابل با اعلام حمایت از اعتصاب غذای اشکان ذهابیان، از مقامات قضایی و امنیتی خواستند تا به شرایط غیر انسانی تحمیل شده بر این دانشجوی محروم از تحصیل پایان دهند.در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت با ...............................
جمعی از فعالان و اصلاح طلبان بابل با اعلام حمایت از اعتصاب غذای اشکان ذهابیان، از مقامات قضایی و امنیتی خواستند تا به شرایط غیر انسانی تحمیل شده بر این دانشجوی محروم از تحصیل پایان دهند.

در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت با اشاره به روند پیگیری قضایی اشکان ذهابیان آورده است: این نوع برخوردهای نشان میدهد که برنامه ریزی خطرناکی از طرف مقامات امنیتی  برای فشار بر زندانیان سیاسی وجود دارد.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است اگر تا پایان ساعت اداری روز شنبه 12 شهریور 1390 گشایشی در وضعیت این زندانی مظلوم بوجود نیاید ازتمامی ظرفیت ها و راه های  قانونی و مدنی همبستگی عملی خود را با وی  نشان خواهند داد.


امضا کنندگان این بیانیه که همگی از بازداشت شدگان پس از انتخابات هستند در  در جریان جلسه دادگاه خود، با افشای آنچه طی ماههای بازداشت بر آنها گذشته، گفته بودند "تمام اعترافاتی که در جریان بازجویی ها از آنان اخذ شده، در زیر زمین اداره اطلاعات مازندران و در فشار روحی و روانی و در شرایط خاص و همچنین در قالب سناریوی از پیش تعیین شده ای بوده است، که ماموران با القاء فرضیات خود در صدد اثبات آن بوده اند؛ لذا از هیچ اعتبار حقوقی و قانونی برخوردار نمی باشد."


گفتنی است روز گذشته  آیت الله بیات زنجانی در تماسی تلفنی با پدر  اشکان ذهابیان، ضمن اعلام نگرانی نسبت به ادامۀ اعتصاب غذای فرزندشان، از وی دلجویی کرد.


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمان الرحیم
اشکان ذهابیان زندانی سیاسی و دانشجوی محروم از تحصیل این روزها در اعتراض به شرایط غیر انسانی حاکم بر زندان متی کلای شهرستان بابل دست به اعتصاب غذا زده است . این اعتصاب در حالی صورت میگیرد که ماه ها پیگیریهای مجدانه و هر روزه خانواده و وکیل ایشان در احقاق حقوق وی نه تنها گشایشی در وضعیت وی بوجود نیاورده است بلکه روز به روز نیز وضعیت وی را بدتر از گذشته کرده است تا بدانجا که آستانه تحمل وی به پایان رسیده و ناچار گردیده است بوسیله اعتصاب غذا پیام خویش را به گوش مسئولین برساند .
زندان متی کلا از جمله زندانهایست که داری بندی ویژه زندانیان سیاسی است که پیش از این توسط خود زندانیان سیاسی تجهیز گردیده است . اما اشکان ذهابیان مدت دو ماه اول نگهداری اش در زندان متی کلا در بند سارقین این زندان محبوس بوده است و پس از آن نیز وی به بند قاتلین منتقل شده و بهمراه 60 زندانی محکوم به اعدام نگهداری می شود.
در هر دو بند وی از هرگونه امکانات سرمایشی و رفاهی محروم بوده و همچنین محدودیت بسیاری در تماس های تلفنی داشته است و حتی حق دریافت کتاب از خانواده اش را از وی سلب کرده اند. اشکان ذهابیان بارها مورد آزار و اذیت دیگر زندانیان قرار گرفته است زندانیانی که هیچ وجه تشابهی در نوع جرم ارتکابی آنها با وی وجود ندارد. متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی بهداشتی و پزشکی و وضعیت وحشتناک نگهداری اش در زندان بابل به بیماری های پوستی و معده مبتلا شده و چندین بار خون بالا آورده است. با این حال تا کنون از هرگونه رسیدگی پزشکی محروم بوده است.
این نوع برخوردهای نشان میدهد که برنامه ریزی خطرناکی از طرف مقامات امنیتی  برای فشار بر زندانیان سیاسی وجود دارد .لازم به ذکر است که در همین زندان زندانیانی با سابقه قتل و شرارت و تجاوز و انواع اقسام جرمها دیگر مورد توجه و محبت و عنایتهای ویژه رئیس زندان قرار دارند اما در مورد زندانیان سیاسی نحوه برخورد کاملا غیر معمول و غیر انسانی می باشد. مجموعه رفتار های صورت پذیرفته با وی در این مدت بیانگر اراده ای غیر خردورزانه و آکنده از کینه های شخصی است که از طرف مقامات امنیتی استان مازنداران بر وی تحمیل می شود. لشکر کشی های امنیتی به محل سکونت و تهدید های مداوم خانواده و حتی در موردی بازداشت خانگی چند ساعته پدر و مادر ایشان در حالی که هیچ دخالتی در فعالیتهای فرزندشان نداشته اند گواهی است بر این مدعا.اشکان ذهابیان چندی پیش نیز مجددا در دادگاهی فرمایشی به جرم دیدار با حضرت آیات عظام صانعی ، موسوی اردبیلی و وحید خراسانی مجدد به هشت ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

با توجه به آنچه در سطور بالا به استحضار رسید. بر آن شدیم که اینبار بر خلاف رویه سابق که همواره دعوت به شکستن اعتصاب زندانیان سرلوحه حمایتهای دلسوزان قرار میگرفت و با توجه به همه مخاطراتی که اعتصاب غذا می تواند بر سلامت جسم و روح این عزیز داشته باشد ، ضمن حمایت همه جانبه و همبستگی با این حرکت بزرگ اعلام داریم همچون گذشته که نشان داده ایم ایستادگی رسم ماست اینک نیز پای تمام شروط این عزیز دربند را امضا نموده و خواستار پایان دادن به شرایط غیر انسانی تحمیل شده بر ایشان هستیم.

همچنین اعلام می داریم اگر تا پایان ساعت اداری روز شنبه 12 شهریور 1390 گشایشی در وضعیت این زندانی مظلوم بوجود نیاید ازتمامی ظرفیت ها و راه های  قانونی و مدنی همبستگی عملی خود را با وی  نشان خواهیم داد .
  
علیرضا شهیری طبرستانی
سید احمد میری
 علی اکبر سروش
علی تاری
یاسر یوسف زاده
محمد رضا کربلایی آقا ملکی
علیرضا فلاحتی
محسن برزگر
آریا آرام نژاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر