به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

تردد خودروی چند میلیارد تومانی در تهران

اخیرا خیابانهای شمال شهر تهران شاهد تردد خودرویی با ارزش شش میلیارد تومان شده است. به گزارش «آینده»، خودروی مذكور كه «بوگاتی ویرون» نام دارد، گرانقیمت ترین خودروی جهان است و ارزشی بیش از 2 میلیون دلار دارد. این خودرو كه با موتور ۱۶ سیلندر W شكل و حجم موتور ۸ لیتری توربوشارژدار، ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت دارد، برای ۲ سال...................

اخیرا خیابانهای شمال شهر تهران شاهد تردد خودرویی با ارزش شش میلیارد تومان شده است.


به گزارش «آینده»، خودروی مذكور كه «بوگاتی ویرون» نام دارد، گرانقیمت ترین خودروی جهان است و ارزشی بیش از 2 میلیون دلار دارد.
این خودرو كه با موتور ۱۶ سیلندر W شكل و حجم موتور ۸ لیتری توربوشارژدار، ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت دارد، برای ۲ سال ركورد سرعت را ۴۰۸ كیلومتر نگه داشت و به دلیل تعداد سیلندر و سرعت بالایش، ورود آن به ایران ممنوع است.


آینده افزوده که سرعت خودروی مذكور كه بیش از سرعت بالگردهای موجود در ایران است به شکلی  كه هیچ دوربین كنترل ترافیكی در كشور قادر به ثبت آن نیست.
«شتاب این خودرو نیز در حدی است كه تنها با شتاب هواپیما قابل مقایسه است و انسان را به یاد ماشین فیلم های مرد خفاشی (بتمن) می اندازد. اگر فردی خودرو را از بالای یك ساختمان صد طبقه به پایین پرت كند نیز نمی تواند به شتاب این خودرو برسد ولی شاید اگر بالی از جنس تیتانیوم به عقب این ماشین وصل و آن را از ارتفاع به پایین پرتاب كنند، بتواند پرواز كند!»

این گزارش می افزاید: «با توجه به آن كه قیمت خودروی مذكور با احتساب قیمت دلار حدود دو میلیارد و ششصد میلیون تومان است و 90 درصد عوارض آن نیز حدود دو میلیارد و سیصد میلیون تومان می شود، قیمت تمام شده این خودرو در ایران بیش از 5 میلیارد تومان می باشد.همچنین با توجه به صدور پلاك این خودرو كه صدور قانونی آن، تقریبا غیرممكن است، هزینه صدور پلاك و مجوز ورود خودرو به كشور، با توجه به ممنوعیت قانونی استفاده از آن در ایران، از سوی مالك خودرو بیش از یك میلیارد تومان عنوان شده است.
البته ظاهرا خود این آقازاده محترم مدعی است تنها چهار و نیم میلیارد تومان برای ماشین شخصیش هزینه كرده، اما قیمت امروز این خودرو در تهران با توجه به قیمت دلار بالغ بر 6 میلیارد تومان می باشد.»
گزارش مزبور در انتها پرسیده که «مسئولان محترم باید پاسخگو باشند كه چگونه مجوز ورود این خودرو غیرقانونی به كشور صادر شده است؟»

گفتنی است امروزه خودروهاي وارداتي و لوكس در نمايشگاه ها و خيابان هاي شمال شهر تهران و برخی شهرهای بزرگ کشور به وفور ديده مي شوند. از جمله جگوار XLY با قيمت  800 ميليون تومان كه پرچمدار گران ترين خودروهاي موجود در كشور است، بوگاتي آبي رنگ دست ساز _400 ميليون تومان، لامبورگيني مدل گال آردو زردرنگ با قيت 550 ميليون تومان و انواع مرسدس بنز در كلاس هاي مختلف با قيمت هايي بين 55 تا 400 ميليون تومان كه به ديگر خودروهاي موجود در بازار فخرفروشي مي كنند. افزایش تردد تعداد خودروهایی که قیمت آنها به میلیارد نزدیک می شود، در شهرهای بزگ کشور بویژه پایتخت، محسوس و معنادار است.

در سال گذشته بیش از 30 هزار  دستگاه خودروي سواري وارد كشور شده كه طبق آمار گمرك عمدتاً در مارك هاي بي.ام.و، بنز و تويوتا بوده است.
ارزش اين ميزان واردات خودرو در سال 85 بالغ بر 525 ميليون و 793 هزار و _695 دلار (بيش از 489 ميليارد تومان) برآورد شده است. اين در حالي است كه دولت در سال گذشته چهار هزار ميليارد ريال درآمدزايي از محل واردات خودرو را پيش بيني كرده بود. گفتني است درآمد دولت از محل حقوق ورودي واردات خودرو در لايحه بودجه سال 86 پنج هزار ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر