به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

وضعیت اضطراری احمد قابل و انتقال وی به بهداری زندان

جرس
 احمد قابل، پژوهشگر نواندیش دینی، روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰، طی تماس تلفنی از زندان مشهد با خانواده خود، درحالیکه از وخامت بیشتر وضعیت جسمانی خود خبر می داد، امکان ادامه مکالمه تلفنی را نداشته و این مکالمه تلفنی توسط یک نفر از ...............
احمد قابل، پژوهشگر نواندیش دینی، روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰، طی تماس تلفنی از زندان مشهد با خانواده خود، درحالیکه از وخامت بیشتر وضعیت جسمانی خود خبر می داد، امکان ادامه مکالمه تلفنی را نداشته و این مکالمه تلفنی توسط یک نفر از همبندهای این زندانی سیاسی ادامه یافت

به گزارش رسیده جرس، همبند آقای قابل خبر داده است که شامگاه یکشنبه بر اثر تهوع، عدم تعادل، سرگیجه و زمین خوردن آقای قابل، مسؤولان زندان وی را در بهداری زندان بستری نموده اند.

بر اساس گزارش مذکور، مقامات قضایی قول داده اند جهت پیگیری علت بیماری و درمان ایشان مساعدت داشته باشند ولی هنوز اقدام عملی از سوی مقامات مسؤول، جهت ترخیص این زندانی سیاسی، انجام نشده است.

اين نواندیش دینی، در دور جدید بازداشت های خود، آذر ماه ٨٨ در حاليكه که بعد از فوت آيت الله منتظری برای مراسم تشییع او از مشهد به قم سفر می‌کرد، بازداشت شد. اولين جلسه دادگاه وی، در حاليكه او را با پابند و دستبند به جلسه دادگاه آورده بودند، در اردیبهشت ٨٩ برگزار شد و پس از تحمل حدود ١٧٠ روز زندان، با قرار وثیقه آزاد شد.

این پژوهشگر و منتقد دولت، بار دیگر در شهريور ٨٩ و در پی اظهار نظر در مورد اعدام های خودسرانه، دسته جمعی و پنهانی در زندان وکیل آباد مشهد، بازداشت شد. از دیگر موارد اتهامی احمد قابل، سخنرانی های وی در مشهد، نجف آباد و فریمان و همچنین مصاحبه های ایشان با رسانه های خبری و انتقاد از سیاست های نظام را می توان نام برد.

  احمد قابل پیش از بازگشت به زندان در خصوص حکم صادره به جرس گفته بود: "دو مورد را در پرونده‌ی من اثبات شده فرض کردند. یکی اهانت به رهبری که طبق قانون از ۶ ماه تا دو سال حبس دارد و برای من دو سال زندان داده‌اند. دیگری تبلیغ علیه نظام است که حداکثر یک سال زندان دارد و در دادگاه بدوی همین یک سال زندان را برای من در نظر گرفتند. حکم دادگاه بدوی عملا سه سال زندان بود، منتهی دادگاه بدوی ۱۶ ماه از دو سال زندانی که به خاطر اهانت به رهبری در نظر گرفته شده بود را تبدیل به چهار میلیون جزای نقدی کرد و بعد از مجازات تکمیلی استفاده کرده بود که سه سال محرومیت از سخنرانی، مصاحبه، نوشتن و انتشار مطالب و سه سال هم تبعید به شهرستان فریمان و عدم خروج از این شهرستان را شامل می‌شد. در دادگاه تجدید نظر این محرومیت‌های سه ساله کلا برداشته شد و در حقیقت آن ۱۶ ماه حذف و عملا ۲۰ ماه دیگر باقی مانده که توسط این دادگاه تایید شده است. بنابراین طبیعتا باید ۲۰ ماه زندانی بکشم که یک سال از آن مربوط تبلیغ علیه نظام و هشت ماه باقی مربوط به اهانت به رهبری است. مجموعا چون تاکنون ۱۴ ماه در بازداشت بوده‌ام باید ۵ ماه و اندی همچنان در زندان بمانم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر