به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

پایان ممنوعیت بورس دانشجویان به آمریكاوانگلیس

در دو سال گذشته، وزارت علوم، اعزام دانشجو به كشورهای انگلیس، آمریكا و كانادا را ممنوع كرد. اما اكنون معاون وزیر علوم خبر از رفع این ممنوعیت می دهد. به گزارش جهان دكتر محمود ملاباشی، معاون دانشجویی وزیر علوم یك شرط را برای اعزام دانشجو به این سه كشور اعلام كرده است: "دانشجویان ایرانی می توانند از دانشگاههای انگلیس، آمریكا و كانادا پذیرش بگیرند اما علاوه بر آن باید از كشورهای دیگر هم پذیرش داشته باشند." او البته گفته كه تحصیل در دانشگاه های این سه كشور، ممنوع مطلق هم نبوده است. او دراین باره...........

در دو سال گذشته، وزارت علوم، اعزام دانشجو به كشورهای انگلیس، آمریكا و كانادا را ممنوع كرد. اما اكنون معاون وزیر علوم خبر از رفع این ممنوعیت می دهد.
به گزارش جهان دكتر محمود ملاباشی، معاون دانشجویی وزیر علوم یك شرط را برای اعزام دانشجو به این سه كشور اعلام كرده است: "دانشجویان ایرانی می توانند از دانشگاههای انگلیس، آمریكا و كانادا پذیرش بگیرند اما علاوه بر آن باید از كشورهای دیگر هم پذیرش داشته باشند."
او البته گفته كه تحصیل در دانشگاه های این سه كشور، ممنوع مطلق هم نبوده است. او دراین باره به مهر گفته است: "در حال حاضر اگر گفته می شود كه به این سه كشور دانشجو فرستاده می شود به این معنی است كه آدم های خاص، رشته های خاص و دانشگاههای خاص می توانند پذیرش آمریكا و كانادا را نیز داشته باشند. دانشجویان در هر رشته ای كه بتوانند در آن پذیرش بگیرند و مورد نیاز كشور باشد در هر نقطه ای از دنیا باشد می توانند برود."
اسفند ماه گذشته حسن مسلمی نائینی، مدیركل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: "محدودیت اعزام دانشجویان بورسیه ایرانی به كشورهای كانادا، آمریكا و انگلستان از سوی وزارت علوم، برداشته شده است. اعزام دانشجویان بورسیه برای ادامه تحصیل در دانشگاههای كشور انگلستان ، تنها با شرایط خاص و در تعدادی از رشته های خاص، صورت خواهد گرفت."
نائینی امروز هم دراین باره گفت: "پذیرفته شدگان بورسیه خارج كشور از نظر كشور محل تحصیل هیچ محدودیتی ندارند و هیچ محدودیتی از نظر كشورها نداریم."
پیش از این برای ممنوعیت تحصیل در آمریكا، انگلیس و كانادا، جنجال های رسانه ای بسیاری راه افتاده بود. حتی فرزندان برخی از مسوولان كه در دانشگاه های انگلیس تحصیل می كردند، به دلیل همین ممنوعیت به دانشگاه های ایران بازگشتند.
اما اكنون معاون دانشجویی وزیر علوم می گوید دلیل ممنوعیت بورس در این سه كشور، آنها بوده اند: "این محدودیت را ما قائل نشده بودیم كه دانشجویان ایرانی به این سه كشور نروند این محدودیت را آن كشورها برای دانشجویان ایرانی قائل شده بودند. این سه كشور پذیرش می دادند اما ویزا نمی دادند لذا ما نیز به دانشجویان اعلام كردیم كه وقت شان را صرف كشورهایی نكنند كه پذیرش می دهند و ویزا نمی دهند."
یك و نیم سال پیش، ملاباشی در یك نشست خبری درباره بورس نشدن دانشجویان ایرانی در دانشگاه های خارجی گفته بود: "در حال حاضر تنها به سه كشور انگلیس، آمریكا و كانادا به دلیل اینكه رفتارهای بشردوستانه و دانشجو مآبانه با دانشجویان ما ندارند ما ترجیح می‌دهیم به این كشورها دانشجو بورس نكنیم."
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر