به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۳۱, جمعه

اعتراف به ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی در نمازجمعه تهران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز به طور ضمنی اعتراف کرد که این سازمان در آستانه ورشکستگی قرار دارد و از عهده پرداخت مطالبات معوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی بر نمی‌آید. به گزارش خبرنگار کلمه، رحمت الله حافظی که پنجمین مدیرعامل تامین اجتماعی در شش سال اخیر است، امروز به مناسبت هفته تامین اجتماعی، سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران بود. اما او در حالی که قصد داشت یک «خبر خوش» به مستمری‌بگیران این سازمان بدهد، به طور تلویحی اذعان کرد که در آستانه پنجمین ماه از.................

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز به طور ضمنی اعتراف کرد که این سازمان در آستانه ورشکستگی قرار دارد و از عهده پرداخت مطالبات معوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی بر نمی‌آید.
به گزارش خبرنگار کلمه، رحمت الله حافظی که پنجمین مدیرعامل تامین اجتماعی در شش سال اخیر است، امروز به مناسبت هفته تامین اجتماعی، سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران بود.
اما او در حالی که قصد داشت یک «خبر خوش» به مستمری‌بگیران این سازمان بدهد، به طور تلویحی اذعان کرد که در آستانه پنجمین ماه از سال ۱۳۹۰ این سازمان هنوز قادر نیست معوقه‌ها و طلب مستمری‌بگیران را یکجا پرداخت کند.
خبر خوش مدیرعامل تامین اجتماعی این بود که از مرداد ماه و در حالی که شش ماه از آغاز طرح هدفمندی و گرانی‌های حاصل از آن می‌گذرد، حقوق بازنشستگان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش ۱۰ درصدی که باید از آغاز سال ۹۰ اعمال می‌شد، اکنون در حالی چهار ماه به تاخیر افتاده که طبق آخرین اعلام رسمی، نرخ تورم در ماه گذشته از ۱۵ درصد فراتر رفته است.
رحمت‌الله حافظی همچنین اعلام کرد که یک میلیون و ۵۵۰ هزار مستمری بگیر و بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، باید برای دریافت ۱۰ درصد افزایش حقوق ماههای قبل خود نیز تا چهار ماه بعد، یعنی آبان ماه منتظر بمانند! او در توجیه این موضوع، به بار مالی ۶۰۰ میلیارد تومانی این افزایش حقوق برای تامین اجتماعی اشاره کرد و خواستار پرداخت بدهی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان به این سازمان شد، اما اشاره‌ای به بدهی کلان دولت به این سازمان که بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده، اشاره‌ای نکرد.
این در حالی است که دو سال قبل و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، این سازمان به دستور احمدی‌نژاد ۵۰۰ میلیون تومان از بانک‌ها وام گرفت تا در روزهای قبل از انتخابات، تمام مطالبات ناشی از افزایش حقوق مستمری‌بگیران را پرداخت کند.
حافظی که پیش‌بینی می‌شود با انحلال وزارت رفاه و تامین اجتماعی و ایجاد وزارتخانه جدید، به زودی مسئولیت خود را به فرد دیگری بسپرد، همچنین ادعا کرد که سازمان تامین اجتماعی درصدد است تا در برنامه‌ریزی‌های آینده خود تدبیری بیندیشد که مستمری‌بگیران مجبور نباشند برای تامین زندگی خود بعد از بازنشستگی مجددا کار کنند.
او این ادعا را در حالی از تریبون نماز جمعه اعلام کرد که سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر سخت‌ترین روزهای خود را در زمینه پیشی گرفتن مصارف بر منابع آن می‌گذراند؛ به طوری که تا پایان خرداد ماه به‌رغم همه ادعاهای حاکی از شکوفایی اقتصاد ایران، فقط توانسته است نزدیک به ۷۵درصد بودجه خود را تحصیل کند. این در حالی است که با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، هزینه‌های درمانی و رفاهی حداقل ۳۰ درصد از بودجه‌ی پیش‌بینی‌شده بیشتر شده است.
آمارهای اعلام شده از سوی مدیر سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که ۱۰ میلیون نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش این سازمان هستند که با افراد تحت تکفل آنان بیش از ۳۰ میلیون نفر یعنی بالغ بر ۴۲ درصد جمعیت کشور هستند؛ به طوری که تنها در یک سال گذشته، بیش از ۵۰ میلیون و ۴۰۷ هزار ویزیت در مراکز سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر