به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۳۱, جمعه

آمار رشد اقتصادی مورد ادعای احمدی نژاد، غیرواقعی است

در واکنش به ادعای محمود احمدی نژاد پیرامون افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور به ده دصد، یک عضو هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از عملكرد دولت در برنامه چهارم توسعه، با اعلام اینکه اخیرا بانك مركزی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را چهار درصد اعلام كرده است ، ‌ آمار اعلام شده از سوی احمدی نژاد، با توجه به بررسی های مركز پ‍ژوهش های مجلس و آمار اعلام شده از سوی بانك جهانی،‌ غیر واقعی است.  به گزارش فردا نیوز، رئیس دولت در حالی هفته گذشته نرخ رشد اقتصادی كشور را بیش از ده درصد اعلام كرد كه طبق..................

در واکنش به ادعای محمود احمدی نژاد پیرامون افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور به ده دصد، یک عضو هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از عملكرد دولت در برنامه چهارم توسعه، با اعلام اینکه اخیرا بانك مركزی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را چهار درصد اعلام كرده است ، ‌ آمار اعلام شده از سوی احمدی نژاد، با توجه به بررسی های مركز پ‍ژوهش های مجلس و آمار اعلام شده از سوی بانك جهانی،‌ غیر واقعی است.

به گزارش فردا نیوز، رئیس دولت در حالی هفته گذشته نرخ رشد اقتصادی كشور را بیش از ده درصد اعلام كرد كه طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول نرخ رشد سال‌های ٢۰۰٧ تا ٢۰١١ نزولی بوده و از ٧.8 درصد در سال ٢۰۰٧ به یك درصد در سال ٢۰١۰ كاهش یافته و پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی برای نرخ رشد سال ٢۰١١ كمی كمتر از صفر است (۰.033- درصد) ،‌ گزارشی كه مركز پژوهشهای مجلس نیز بر آن صحه گذاشته است.

این بار اما مجلس بجای فراخوانی وزیر و مسئولان آمار ،‌ به گونه ای دیگر به اظهارات رئیس دولت واكنش نشان داده است ،‌ ارائه شكایت طبق ماده ٢٣٣آیین نامه مجلس با هدف ارسال پرونده به قوه قضاییه و تلاش همزمان برای تدوین قانونی الزام آور برای ارائه آمار صحیح و به موقع از سوی دولت.

پرونده شكایت از آمار غلط دولت در راه قوه قضاییه
جعفر قادری عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است: تعدادی از نمایندگان شكایتی را دراین باره از دولت طبق ماده ٢٣٣ آیین نامه داخلی مجلس طرح كرده اند،‌ كه به هیئت رئیسه مجلس داده شده است.

وی گفت: در این شكایت مركز آمار ایران به عنوان مسئول ارائه آمار صحیح در مورد عدم اعلام نرخ رشد اقتصادی در سالهای اخیر مورد بازخواست قرار گرفته و ارائه آمار غیر واقعی در این زمینه زیر سئوال رفته است ، در صورتی كه این شكایت در صحن مجلس رای بیاورد پرونده ای دیگر از دولت با موضوع "آمارهای اقتصادی" به قوه قضاییه می رود.

نماینده شیراز در مجلس عدم اعلام نرخ اشتغال و سایر آمارهای كلیدی كشور را از دیگر محورهای این شكایت خواند و تاكید كرد كه متخلف دراین زمینه باید به قوه قضاییه معرفی شود و پاسخگو باشد .

ماموریت جدید مركز پژوهشها برای الزام دولت به ارائه آمار
وی همچنین اعلام كرد كه این نمایندگان از مركز پژوهش های مجلس نیز خواسته اند قوانین مربوط به تكالیف دولت در اعلام آمار را بررسی كند و اگر در این زمینه نقص قانونی وجود دارد اعلام كند تا در قالب طرحی نواقص قوانین پاسخگو كردن دولت رفع شود.

لازمه حل مشكلات ارائه آمار صحیح است
سخنگوی كمیسیون جهاد اقتصادی مجلس تاكید كرد: لازمه حل مشكلات عمده كشور مثل بیكاری و تورم و مشكلات تولید این است كه دولت به جای ارائه آمار غیر واقعی بپذیرد كه در زمینه رشد اقتصادی مشكل وجود دارد ، ‌در این صورت با همراهی مجلس می توان این مشكلات را حل كرد.

وی اعلام رشد ده درصدی اقتصادی كشور را سیاسی كردن بحث های تخصصی اقتصادی خواند و تاكید كرد :‌ مسئول اعلام رشد اقتصادی كشور مركز آمار است ، ‌اگر افراد و دستگاه های غیر مسئول در این زمینه دخالت و اعلام نظر كنند،‌ موضوع تبدیل به چالش سیاسی شده و بر مشكلات كشور می افزاید .

آمار غلط مبنای عمل جامعه نشود
قادری بااشاره به اظهارات رئیس دولت مبنی بر اینكه "عده ای می ترسند نرخ رشد اقتصادی كشور را اعلام كنند" گفت: نرخ رشد اقتصادی كشور درتمام طول دوران جنگ نیز اعلام شده بود، ‌مشخص نیست چرا دولت در شرایط كنونی از اعلام آن خودداری می كند.

وی درباره آثار تبلیغاتی ارائه آمار غیر واقعی نیز گفت :‌ مرجع رسمی كشور برای ارائه آمار مشخص است،‌ رئیس دولت مرجع رسمی نیست و این اظهار نظر ها نباید برای جامعه مبنای عمل قرار گیرد .

اگر دیگران ترسیدند،‌ احمدی نژاد چرا گزارش نداد
موسی الرضا ثروتی دیگر عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز درباره آمار اعلام شده از سوی احمدی نژاد گفته است: ‌رشد اقتصادی باید مبتنی بر آمار و ارقام باشد ،‌ رشد اقتصادی دستوری نیست كه رئیس جمهور دستور بدهد ده درصد شود و بشود.

وی كه عضو هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از عملكرد دولت در برنامه چهارم توسعه است با انتقاد از عدم ارائه گزارش های سالانه از اجرای برنامه های پنج ساله كه احمدی نژاد موظف به ارائه آنها به مجلس است گفت :‌ اگر رشد اقتصادی كشور بالای ده درصد است و به گفته رئیس جمهور دیگران می ترسند آن را اعلام كنند، چرا رئیس دولت از انجام وظیفه قانونی در ارائه گزارش به مجلس و اعلام این نرخ رشد خودداری كرده است ؟

دلیل عدم ارائه آمار از سوی مركز آمار!
ثروتی با اشاره به اینكه اخیرا بانك مركزی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را چهار درصد اعلام كرده است ، ‌این آمار را با توجه به بررسی های مركز پ‍ژوهش های مجلس و آمار اعلام شده از سوی بانك جهانی ،‌ غیر واقعی خواند و گفت : مركز آمار ایران چند سال است كه آمار رشد اقتصادی و آمار شاخص های دیگر را به دستور رئیس دولت اعلام نمی كند.

احمدی نژاد به مركز آمار كشور اعتماد كند
غلامرضا مصباحی مقدم ،‌ رئیس كمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس نیز در این باره به خبرنگار" فردا" گفت :‌ آمار رشد اقتصادی را بانك مركزی و مركز آمار ایران می دهند و خوب است كه رئیس جمهور به آمار این دو مركز رسمی مسئول اعتماد كند.

وی درباره استدلال رئیس دولت برای بالا بودن رشد اقتصادی ایران تا سطح بیش از ده درصد گفت :‌ این نحوه جمع بندی غیر علمی است و برای تعیین رشد اقتصادی باید آمار واقعی رشد بخش های كشاورزی ،‌صنعت و معدن ، خدمات ، مسكن و ... را در نظر گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر