به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

سحام
حمیدرضا ترقی، فعال اصولگرا و عضو ارشد حزب موتلفه با بیان اینکه “اختلافات فعلی دولت و مجلس از دوره ریاست جمهوری بنی‌صدر نیز بیشتر و کشدارتر است و بعد از انقلاب در هیچ دوره‌ای بین قوای نظام تا این حد اصطکاک وجود نداشته”، از تشکیل کمیته ای توسط رهبر جمهوری اسلامی جهت “رسیدگی به قانون‌شکنی‌های دولت” خبر داد. همزمان اسدالله بادامچیان، قائم مقام حزب موتلفه و از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه....................... 
حمیدرضا ترقی، فعال اصولگرا و عضو ارشد حزب موتلفه با بیان اینکه “اختلافات فعلی دولت و مجلس از دوره ریاست جمهوری بنی‌صدر نیز بیشتر و کشدارتر است و بعد از انقلاب در هیچ دوره‌ای بین قوای نظام تا این حد اصطکاک وجود نداشته”، از تشکیل کمیته ای توسط رهبر جمهوری اسلامی جهت “رسیدگی به قانون‌شکنی‌های دولت” خبر داد. همزمان اسدالله بادامچیان، قائم مقام حزب موتلفه و از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه “جریان انحرافی و اشخاص منحرف وابسته به آنها به برکت نگهبانی شورای نگهبان نمی توانند وارد مجلس شوند”، خاطرنشان کرد “اگر به صورت پنهانی و مخفی هم عناصری از این جریانی وارد مجلس شوند، نمایندگان در تصویب اعتبار نامه ها دقت خواهند کرد، اعتبارنامه آنان تصویب نخواهد شد.”
به گزارش آتی نیوز، حمیدرضا ترقی طی گفتگویی با این پایگاه خبری، در شرح تبعات اختلاف میان دولت و مجلس ایران در کشورهای منطقه گفته است “اختلافاتی که در داخل کشور مطرح می شود و بگومگوهایی که میان مسئولین رد و بدل می‌شود، در روحیه همه انقلابیون و طرفداران جمهوری اسلامی در منطقه و جهان اثر منفی می‌گذارد و باعث نگرانی آنها می‌شود. حتی نگرانی آنها بیشتر از نگرانی مردم داخل کشور است. چرا که آنها ایران انقلابی را به عنوان الگویی برای انقلابشان برگزیده بودند. بنابراین زمانی که نقص و خللی در جایی از این انقلاب به وجود می‌آید، در عزم و انگیزه آنان نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. رهبری هم به این موضوع اشاره کرد و گفت آنهایی که این بگو مگو‌ها را در کشور مطرح می‌کنند باید پژواک آن را در عرصه بین المللی مشاهده کنند و متوجه باشند که این اقدام تا چه اندازه باعث شادی دشمنان ما خواهد شد.

در دوره بنی صدر هم انقدر اصطکاک نبود
این فعال اصولگرا و عضو حزب محافظه کار «موتلفه»، همچنین معتقد است “می‌توانم بگویم که تا این اندازه حمله به دولت و اصطکاک بین قوا را تقریبا در هیچ دوره‌ای شاهد نبودیم. در دوره ریاست جمهوری بنی صدر هم این وضعیت فقط برای چند مدت به طول انجامید. یعنی از ۱۴اسفند ۵۹ تا خرداد سال۶۰ که در نهایت منجر به عزل بنی صدر شد و در پی آن هم شاهد انفجار نخست وزیری و وقایعی دیگر بودیم. در واقع موضوع بنی صدر تا این اندازه کش پیدا نکرده بود. اما در شرایط کنونی متاسفانه حجم این نوع تیراندازی و پرتاب کردن تهمت و افترا و نقدهای بی‌انصافانه نسبت به یکدیگر حجم بالا و کم‌نظیری در سال‌های پس از انقلاب است. ”

بحران سازان منفعت می برند
حمیدرضا ترقی سود برندۀ اصلی نزاع موجود را نیز، کسانی نام برد که “نانشان در بحران‌سازی در کشور است، و سودشان در رها شدن مدیریت کشور و یا شل شدن اجرای قوانین در کشور است” و افزود “در واقع به هر اندازه که دستگاه‌های نظارتی کشور در این بگو مگوها سست شوند و به هر اندازه که قانون‌گریزی به مساله‌ای عادی در جامعه تبدیل شود، بهره‌ی این اوضاع را کسانی می‌برند که از روش‌های غیرقانونی به دنبال منافع و منابع هستند. لذا سود اصلی در این موقعیت به جیب کسانی می‌رود که فقط از آب گل‌آلود می‌توانند ماهی بگیرند و در این شرایط می‌توانند منافع سیاسی و اقتصادی کسب کنند. ”

رهبری اجازه تداوم وضع فعلی را نخواهد داد
این فعال اصولگرا در پیش‌بینی مدت زمان باقی مانده در دوره دوم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد نیز گفت “رهبری اجازه نخواهند داد که این وضعیت ادامه پیدا کند. چون ادامه آن به ضرر نظام و کشور تمام خواهد شد و روند توسعه کشور و کارایی دولت و نظام را مختل کرده و در پیگیری اهداف نظام اسلامی و تحقق جهاد اقتصادی و نیز رسیدن به برایند پیشرفت و عدالت در کشور مانع ایجاد می‌‌کند. بنابراین مقام معظم رهبری در شرایط کنونی با ارشادات و توصیه های همراه با تاکیدی که به مسئولان داشتند، در حال مهار و سوزن بانی این شرایط هستند تا کشور به سمت آرامش حرکت کند و از اتهام و افترا زدن و محکوم کردن بدون هیچ استناد قانونی جلوگیری شود. کسانی که شعله اختلافات را افزایش می‌دهند هم بدانند که برخلاف مصالح نظام حرکت می کنند. مقام معظم رهبری با جدیت در حال مدیریت این اوضاع هستند و اجازه نخواهند داد که این شرایط ادامه پیدا کند. ”

رهبری کمیته تشکیل داده است
ترقی راه برون رفت از وضع موجود را “ورود رهبری به صحنه” دانست و اعلام کرد “ایشان هم هیأتی را برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داده و گزارش آن را خواسته‌اند تا بررسی دقیق شود که علت عدم اجرای برخی از قوانین چه بوده است. بنابراین من فکر می‌کنم که این موضوع به جای رسانه‌ای شدن که باعث تشدید اختلاف در جامعه می‌شود، باید در همان کمیته‌ای که رهبری تعیین کردند، بررسی شده و مورد حل و فصل قرار گیرد. آنهایی که این مسأله را رسانه‌ای کردند اشتباه کردند. حتی آن دسته از نمایندگان مجلس که این موضوع را از تریبون مجلس رسما اعلام کردند هم دچار اشتباه شدند. بنابراین دلیلی برای هوچی‌گری در سطح جامعه وجود ندارد.”

افراد منتسب به جریان انحرافی از سوی شورای نگهبان تائید نمی شوند
همزمان، اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه در گفتگو با سایت اعتدال گفت “افراد منتسب به جریان انحرافی و یا کسانی که در لیست مورد حمایت این جریان قرار داشته باشند ، از سوی شورای نگهبان تائید نمی شوند ، چرا که در مساله صلاحیت نمایندگان دو شیوه داریم، اول احراز عدم صلاحیت و دوم احراز صلاحیت است.”
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: عدم صلاحیت این است که کسی در دادگاه قانونی محکوم یا سن و شرایط قانونی نداشته باشد که طبعا واجد صلاحیت نمایندگی نیستند و در عدم احراز صلاحیت هم این گونه است که مجلس به عنوان جایگاه اصلی کشور که در راس امور است و اسرار مملکت در آن است ؛ افراد ناشناخته و کسانی که دارای شک و شبهه باشد، صلاحیت نمایندگی در دز آن را مسلما ندارند و اینجا می گویند که شخص عدم احراز صلاحیت شد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تایید کرد: جریان انحرافی و اشخاص منحرف به برکت نگهبانی شورای محترم نگهبان نمی توانند وارد مجلس شوند.
بادامچیان در خاتمه گفت: اگر به صورت پنهانی و مخفی هم عناصری از این جریانی وارد مجلس شوند، نمایندگان در تصویب اعتبار نامه ها دقت خواهند کرد، اعتبارنامه آنان تصویب نخواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر