به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۳۱, جمعه

اعلام رسمی قحطی در جنوب سومالی

 بی بی سی
سازمان ملل متحد در دو منطقه از جنوب سومالی که دچار سخت‌ترین خشکسالی در نیم قرن اخیر شده‌اند، رسما اعلام قحطی کرده است. سازمان ملل متحد می‌گوید وضعیت انسانی موجود در جنوب منطقه باکول و شابله سفلی به سرعت رو به.........

سازمان ملل متحد در دو منطقه از جنوب سومالی که دچار سخت‌ترین خشکسالی در نیم قرن اخیر شده‌اند، رسما اعلام قحطی کرده است.
سازمان ملل متحد می‌گوید وضعیت انسانی موجود در جنوب منطقه باکول و شابله سفلی به سرعت رو به وخامت می رود.
طی ۱۹ سال گذشته این نخستین بار است که در سومالی اعلام قحطی می‌شود.
سازمان ملل متحد و آمریکا اعلام کرده‌اند که سازمان‌های امدادی برای فعالیت در مناطق قحطی‌زده نیاز به ضمانت امنیتی بیشتری در برابر گروه‌های مسلح محلی دارند.
الشباب، یکی از گروه‌های مرتبط با القاعده که کنترل بخش‌های بزرگی از جنوب و مرکز سودان را برعهده دارد، در سال ۲۰۰۹ ورود سازمان‌های امدادی به این مناطق را ممنوع اعلام کرد، اما اخیرا اجازه ورود محدود این گروه‌ها را صادر کرده است.
حدود ۱۰ میلیون نفر در شرق آفریقا در معرض سخت‌ترین خشکسالی پنجاه سال اخیر قرار گرفته‌اند. بنا بر برآوردها بیش از ۱۶۶ هزار سومالیایی به کشورهای همسایه کنیا و اتیوپی گریخته‌اند.
مارک بودِن، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سومالی گفت که ۳۰۰ میلیون دلار برای مقابله با قحطی در طی دو ماه آینده مورد نیاز است.

قحطی؛ مجموعه‌ مصیبت‌ها

ترکیب خشکسالی، درگیری و فقر در جنوب سومالی شرایط اعلام رسمی قحطی در این منطقه از سوی سازمان ملل متحد را فراهم کرده است. این شرایط شامل سوء تغذیه حاد بیش از ۳۰ درصد کودکان و مرگ روزانه چهار کودک از هر ۱۰ هزار کودک نیز می‌شود.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سومالی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: "حدود نیمی از جمعیت سومالی – ۳/۷ میلیون نفر – در سرتاسر این کشور در شرایط بحرانی به سر می‌برند که از این تعداد حدود ۲/۸ میلیون نفر در جنوب سومالی زندگی می‌کنند."
بنا بر این اطلاعیه درگیری‌های جاری دسترسی به مناطق تحت کنترل گروه الشباب را برای سازمان‌های امدادرسان بسیار دشوار کرده است.
آقای بودن هشدار داده است: "اگر الان وارد عمل نشویم، خشکسالی و شیوع بیماری‌های عفونی باعث گسترش قحطی به تمام مناطق هشت‌گانه جنوب سودان در طی دو ماه آینده خواهد شد."
سونیا زامباکیدس، از سازمان "نجات کودکان" در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی وضعیت سومالی را تکان‌دهنده توصیف کرده است. او می‌گوید مادرانی را دیده که به مدت شش روز بدون غذا، با پای پیاده به دنبال کمک می‌گشتند.
اندرو هاردینگ، خبرنگار بی‌بی‌سی در آفریقا می‌گوید عبارت "قحطی" در موارد نادر و با دقت بسیار از سوی سازمان‌های امدادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سال ۱۹۹۲ این نخستین بار است که چنین شرایطی در سومالی اعلام می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر