به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۲۷, دوشنبه

'غیر از موسوی و کروبی بقیه اصلاح طلبان نباید رد صلاحیت شوند'

بی بی سی 
علی مطهری نماینده تهران در مجلس هشتم گفت که شورای نگهبان نباید به جز میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دیگر اصلاح طلبان را در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات رد صلاحیت کند. آقای مطهری در اظهاراتی که دوشنبه ۲۷ تیر (۲۸ ژوییه)..............

علی مطهری نماینده تهران در مجلس هشتم گفت که شورای نگهبان نباید به جز میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دیگر اصلاح طلبان را در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات رد صلاحیت کند.
آقای مطهری در اظهاراتی که دوشنبه ۲۷ تیر (۲۸ ژوییه) در سایت خبرآنلاین منتشر شد گفت: "عضویت در ستاد آقای موسوی که جرم نیست که بخواهند به بهانه آن کسی را رد صلاحیت کنند... همین طور اعتراض به نتیجه یک انتخابات حق قانونی هر شهروندی است، مگر این که در تخریب اماکن و آسیب رساندن به اموال عمومی دست داشته باشد."
همزمان با انتشار اظهارات این نماینده تهران، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مصاحبه با ایسنا از فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبانی که به "نظام جمهوری اسلامی به خصوص موضوع ولایت فقیه و فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه و قانون اساسی" اعتقاد داشته باشند استقبال کرد.
وی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت که "هیچ مخالفتی با وجود چنین اصلاح‌طلبانی ندارد" و وجود آنها را به عنوان رقیب مفید می داند.
در هفته های اخیر، برخی از چهره های جناح محافظه کار به بیان اظهاراتی در استقبال از حضور بخش هایی از اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم پرداخته اند که مورد توجه رسانه های ایران قرار گرفته است.

استقبال مشروط از سخنان خاتمی

علی مطهری در بخش دیگری از سخنان خود، در ارتباط با شرط های عنوان شده از سوی محمد خاتمی برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: "معتقدم که آقای خاتمی حرف​های درستی زده است ولی نه به عنوان شرط.".
محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران، چندی پیش آزادی زندانیان سیاسی، مطبوعات، احزاب و انتخابات را "شرایط حداقلی" اصلاح طلبان برای مشارکت در انتخابات مجلس دانسته بود.
"معتقدم که آقای خاتمی حرف​های درستی زده است... من خواسته های آنها را قبول دارم و منطقی می​دانم ولی شرط گذاشتن برای نظام را درست نمی​دانم"
علی مطهری، در واکنش به شرط های محمد خاتمی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات
آقای مطهری اظهار داشت: "من خواسته های آنها را قبول دارم و منطقی می​دانم ولی شرط گذاشتن برای نظام را درست نمی​دانم؛ چون نظام معمولا در این موارد ایستادگی می کند و زیر بار این شرط ها نمی​رود ."
وی در ارتباط با خود محمد خاتمی هم تاکید کرد که وی را جزو "سران فتنه" نمی​داند.
این نماینده مجلس مدعی شد که آقای خاتمی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به وی گفته است: "اگر احساس کنیم شما اصولگراها واقعا از آقای (علی اکبر) ولایتی حمایت می​کنید، نه من می​آیم و نه آقای موسوی کاندیدا می​شود و ما هم از آقای ولایتی حمایت می​کنیم."
علی مطهری افزود: "آنها می خواستند که آقای احمدی​نژاد رای نیاورد و نوع مدیریت ایشان را مضر به حال کشور می دانستند. از این رو شخصا قبول ندارم که ماه​ها قبل از انتخابات برنامه ریزی برای براندازی شده بود و آقای خاتمی هم از سران فتنه است."
آقای مطهری در اشاره ای دیگر به انتخابات ریاست جمهوری دهم، به "حمایت بعضی از اعضای شورای نگهبان از یکی از نامزدها" اشاره کرده و این حمایت را زمینه ساز "مشکلاتی" دانسته که بعدا ایجاد شده است.
در همین ارتباط، دو هفته پیش حمیدرضا فولادگر، نماینده اصفهان در مجلس ایران گفته بود که "یکی - دو مورد دخالت" برخی اعضای شورای نگهبان در این انتخابات "منجر به تذکراتی به آنها شده است".
"ایشان [محمد خاتمی] گفتند که اگر احساس کنیم شما اصولگراها واقعا از آقای ولایتی حمایت می​کنید، نه من می​آیم و نه آقای موسوی کاندیدا می​شود و ما هم از آقای ولایتی حمایت می​کنیم"
روایت علی مطهری از زمان مبارزات انتخاباتی گذشته
در اظهاراتی دیگر در مورد نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گذشته، هفته پیش عماد افروغ از نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم، تاکید کرده بود که در بروز "تخلف مستقیم یا غیرمستقیم" در انتخابات ریاست جمهوری گذشته "هیچ شکی ندارد" و "از نزدیک شاهد دخالت قوه مجریه در فرآیند انتخابات بوده است".
در اوایل خرداد ماه گذشته، نمایندگان مجلس ایران نیز خواستار تحقیق و تفحص در مورد اتهام "توزیع غیر قانونی پول در میان ۹ میلیون نفر از شهروندان" توسط دولت محمود احمدی نژاد در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر