به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

افزایش واردات هند از عربستان و تشكر هندی‌ها از سخاوتمندی ایران

عربستان سعودی موافقت كرده است كه ماه آینده 3 میلیون بشكه نفت خام اضافی به هند بفروشد تا قطع عرضه نفت از ایران به خاطر بدهی حدود هفت میلیارد دلاری را جبران كند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری هندی PTI از دهلی‌نو در..................

عربستان سعودی موافقت كرده است كه ماه آینده 3 میلیون بشكه نفت خام اضافی به هند بفروشد تا قطع عرضه نفت از ایران به خاطر بدهی حدود هفت میلیارد دلاری را جبران كند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری هندی PTI از دهلی‌نو در گزارشی با عنوان "ورود عربستان سعودی با قطع عرضه نفت از سوی ایران" نوشت: مقامات رسمی هند اعلام كردند كه شركت ملی نفت عربستان سعودی (سعودی آرامكو) در ماه اوت به هر یك از شركت‌های اسار اویل، بهارت پترولیوم و هندوستان پترولیوم روزانه یك میلیون بشكه نفت خام تحویل خواهد داد و شركت پالایش و پتروشیمی منگلور نیز در حال مذاكره برای دریافت همین میزان است.

این خبرگزاری نوشت: مقامات هندی با بیان این كه صادرات اضافی تعهد شده از سوی عربستان تقریبا یك سوم چیزی است كه هند از ایران وارد می‌كند افزودند: گفت وگو برای دریافت نفت خام بیش‌تر از امارات، عراق و كویت و هم‌چنین آمریكای لاتین در حال انجام است.

مقامات رسمی هند گفتند كه شركت بهارت پترولیوم قرارداد واردات یك میلیون تن نفت خام از ایران در سال جاری را امضا كرده و قرار بود كه عرضه آن از ماه اوت آغاز شود، ولی بلاتكلیفی بر سر نحوه پرداخت‌ها به این معنی است كه شركت مذكور هیچ نفت خامی دریافت نخواهد كرد.

یك مقام رسمی هند نیز گفت: "ایران عرضه كننده بسیار سخاوتمندی بوده است. هیچ كشور دیگری در جهان چنین مقدار عظیم نفت را به صورت اعتباری و بدون هیچ‌گونه گارانتی نمی‌فروشد، اما ایران این كار را تا كنون انجام داده است. ولی ما در حال حاضر مشكلی داریم و ناراحتی و رنجش ایران را درك می‌كنیم".

براساس گزارش این خبرگزاری صادرات نفت ایران حدود 12 درصد از نیازهای نفتی هند را تشكیل می‌دهد. پس از آن كه بانك مركزی هند تحت فشار آمریكا در 23 دسامبر استفاده از مكانیسم تسویه حسابی را كه توسط بانك‌های مركزی كشورهای منطقه اداره می‌شد متوقف كرد، پالایشگاه‌ها نتوانسته‌اند بهای نفت ایران را پرداخت كنند. بدهی هند به ایران اكنون به 7 میلیارد دلار رسیده و ایران در تمام این مدت روزانه حدود400 هزار بشكه نفت خام را به صورت اعتباری به هند فروخته است. ایران خواهان آن است كه قبل از ارسال نفت خام بیش‌تر، مكانیسم پرداختی پیدا شود.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود نوشته است: فشار آمریكا و تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به خاطر برنامه هسته‌یی این كشور باعث شده است كه بانك‌ها مایل به انتقال پول نفت وارداتی پالایشگاه‌های هند نباشند. علاوه بر این، شركت پالایش و پتروشیمی منگلور كه با وارد كردن روزانه 142هزار بشكه نفت، بزرگ‌ترین خریدار هندی نفت خام ایران است در حال گفت‌وگو با سعودی آرامكو و شركت ملی نفت ابوظبی برای دریافت نفت خام است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر