به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۲۷, دوشنبه

حاکمیت تن به انتخابات آزاد نمی‌دهد

مجتبی واحدی مشاور مهدی کروبی با تاکید بر اینکه حاکمیت تن به انتخابات آزاد نمی دهد، می گوید: با توجه به شرایطی که پس از بازداشت و حصر خانگی رهبران جنبش سبز پیش آمده است و با آخرین صحبتی که با مهدی کروبی قبل از حصر داشته است وی احتمال می دهد که مهدی کروبی با شرکت در انتخابات موافق نیست. به گزارش جرس، مجتبی واحدی در یک گفت و گوی زنده با سایت بالاترین می گوید: که شرکت در انتخابات بیهوده است و  به حاکمیت مشروعیت می دهد. در این برنامه که شب گذشته به وقت ایران برگزارشد، کاربران بالاترین به طور زنده سوالات خود را مطرح می کردند و مشاورمهدی کروبی به آنها پاسخ داد. وی در این گفت و گو تاکید کرد که همه در سخنان و نوشته های خود مشخص کرده است که نظرات شخصی اش جدای از آنچه چیزی است که بعنوان مشاور یا سنخگو مطرح می کند. واحدی عنوان کرد که در سه مقطع بعنوان سخنگوی مهدی کروبی اعلام نظر کرده است: عدم به رسمیت شناختن احمدی نژاد، ۲۵ خرداد سال گذشته  و تماس قبل از حصر خانگی این رهبر سبز.وی به شناخت بیست و نه ساله اش از مهدی کروبی می پردازد و می گوید: تلاش می کنم که نظراتی را مطرح کنم که آقای کروبی هم قبول داشته باشند. هر چند که احتمال دارد هر کسی طی مدت.................

مجتبی واحدی مشاور مهدی کروبی با تاکید بر اینکه حاکمیت تن به انتخابات آزاد نمی دهد، می گوید: با توجه به شرایطی که پس از بازداشت و حصر خانگی رهبران جنبش سبز پیش آمده است و با آخرین صحبتی که با مهدی کروبی قبل از حصر داشته است وی احتمال می دهد که مهدی کروبی با شرکت در انتخابات موافق نیست.
به گزارش جرس، مجتبی واحدی در یک گفت و گوی زنده با سایت بالاترین می گوید: که شرکت در انتخابات بیهوده است و  به حاکمیت مشروعیت می دهد. در این برنامه که شب گذشته به وقت ایران برگزارشد، کاربران بالاترین به طور زنده سوالات خود را مطرح می کردند و مشاورمهدی کروبی به آنها پاسخ داد.
وی در این گفت و گو تاکید کرد که همه در سخنان و نوشته های خود مشخص کرده است که نظرات شخصی اش جدای از آنچه چیزی است که بعنوان مشاور یا سنخگو مطرح می کند.
واحدی عنوان کرد که در سه مقطع بعنوان سخنگوی مهدی کروبی اعلام نظر کرده است: عدم به رسمیت شناختن احمدی نژاد، ۲۵ خرداد سال گذشته  و تماس قبل از حصر خانگی این رهبر سبز.
وی به شناخت بیست و نه ساله اش از مهدی کروبی می پردازد و می گوید: تلاش می کنم که نظراتی را مطرح کنم که آقای کروبی هم قبول داشته باشند. هر چند که احتمال دارد هر کسی طی مدت زمانی نظراتش را تغییر دهد.
مشاورکروبی با اشاره به سخنانش اخیرش که گفته بود “من اصلاح طلب نیستم” توضیح می دهد که مخالفت با اصلاحات مانند این است که با نور و راستی مخالفت کنی. وی در ادامه می گوید: اگر اصلاح طلبی به آن معنی خلاصه شود به اینکه دیدگاه خاصی به انتخابات داشته باشم، نه خود را اصلاح طلب نمی دانم.
وی در ادامه می گوید: با توجه به شرایطی که پس از بازداشت و حصر خانگی رهبران جنبش سبز پیش آمده است و با آخرین صحبتی که با مهدی کروبی قبل از حصر داشته است وی احتمال می دهد  که مهدی کروبی با شرکت در انتخابات موافق نیست.
واحدی معتقد است که شرکت در انتخابات بیهوده است و  به حاکمیت مشروعیت می دهد. وی در تحلیل رفتار حاکمیت می گوید: رفتار بطرف مصالحه نیست بلکه گردنکشی است.
مشاور کروبی براین باور است که حاکمیت تن به انتخابات آزاد نخواهد داد، زیرا برگزاری انتخابات آزاد بمنزله مرگ این نظام است.

وی مواضع اخیر تاج زاده، خاتمی و هادی خامنه ای نشانگر این امر می داند که نباید به حاکمیت مشروعیت داد.
واحدی نافرمانی مدنی را یکی از موثرترین راهکارهای عملی مقابله به حاکمیت دانست و بر لزوم “اجماع” بین گروههای مختلف در این زمینه تاکید کرد.
وی استفاده ابزاری از مذهب را مذموم دانست و در نوع نظام آینده را منوط به رای و نظر مردم می داند.
واحدی پیش بینی می کند که آقای خامنه ای آخرین رهبر جمهوری اسلامی خواهد بود و به تلفیق دین و سیاست بعلت تعدد برداشتها از مذهب و دین اعتقادی ندارد.
وی در مورد شورای هماهنگی راه سبز امید اظهار کرد که روند حرکت این شورا به بهبود است و روز به روز مفیدتر و موثرتر خواهد شد.
واحدی بر لزوم تشکیل “کنگره ملی” بعنوان تشکلی فراگیر تاکید کرد و گفت که مقدماتی برای آن انجام شده است.
مشاور کروبی از اجرای بدون تنازل قانون اساسی انتقاد کرد و با اشاره به اینکه مفسر قانون اساسی شورای نگهبان است و احتمال استفاده کاربردی از این قانون وجود دارد بر این نکته تاکید کرد که باید مکانیسم های قانونی برای جلوگیری از سو استفاده از قانون اساسی پیش بینی شود.
وی یادآوری می کند که نظر کروبی در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تغییر قانون اساسی بویژه در زمینه قومیتها و آزادی ها بود.
واحدی می گوید از همکاری با هر سازمان و کشوری برای رسیدن به هدف “حاکمیت ملی و مردم” استقبال می کند و تنها استثنا در این مورد دولت اسراییل و سازمان مجاهدین خلق است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر