به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

خداحافظی با شیر یارانه‌ای از امروز

 آینده
رییس اتحادیه مركزی دامداران از قطع توزیع شیر یارانه‌ای از امروز خبر داد و گفت: روزانه حدود هشت هزار تن شیر تولیدی واحد‌های دامداری برای تولید شیر یارانه‌ای از دامداران خریداری می‌شد كه درپی قطع توزیع شیر یارانه‌ای از امروز این میزان شیر به عنوان مازاد تولید روی دست دامداران می‌ماند كه به دلیل فساد‌پذیر‌بودن محصول مجبورند شیر را به هر قیمتی و حتی مجانی به بازار عرضه كنند. سیروس روستا اظهار كرد: شیر یارانه‌ای در بسیاری از استان‌ها قطع شده بود و یا از میزان توزیع آن كاسته شده بود و امروز نیز در بقیه استان‌ها و تهران توزیع نمی‌شود. وی افزود: از امروز میزان خرید شیر از دامداران كاهش می‌یابد، در صورتی كه خط تولید كاهش یافتنی نیست و.................. 
رییس اتحادیه مركزی دامداران از قطع توزیع شیر یارانه‌ای از امروز خبر داد و گفت: روزانه حدود هشت هزار تن شیر تولیدی واحد‌های دامداری برای تولید شیر یارانه‌ای از دامداران خریداری می‌شد كه درپی قطع توزیع شیر یارانه‌ای از امروز این میزان شیر به عنوان مازاد تولید روی دست دامداران می‌ماند كه به دلیل فساد‌پذیر‌بودن محصول مجبورند شیر را به هر قیمتی و حتی مجانی به بازار عرضه كنند.

سیروس روستا اظهار كرد: شیر یارانه‌ای در بسیاری از استان‌ها قطع شده بود و یا از میزان توزیع آن كاسته شده بود و امروز نیز در بقیه استان‌ها و تهران توزیع نمی‌شود.

وی افزود: از امروز میزان خرید شیر از دامداران كاهش می‌یابد، در صورتی كه خط تولید كاهش یافتنی نیست و دامدران به دلیل فساد‌پذیری محصول مجبورند شیر تولیدی را به هر قیمتی یا حتی مجانی به بازار عرضه كنند.

روستا تصریح كرد: در این میان تنظیم بازار برهم می‌ریزد و عده‌ای سودجو وارد بازار خرید و باعث آشفته‌شدن قیمت شیر در بازار می‌شوند.

وی تصریح كرد: این میزان تولید كه تاكنون به عنوان شیر یارانه‌ای از دامدار خریداری می‌شد و هم‌اكنون در پی تصمیم‌گیری بخش دولتی قطع شده است، باید تحت حمایت قرار گیرد و به عنوان مازاد تولید خریداری شود تا قیمت شیر كنترل و از آشفتگی در بازار جلوگیری شود.

رییس اتحادیه‌ی مركزی دامداران با بیان این‌كه قرار است در روزهای آتی وضعیت پرداخت یارانه به شیر و هم‌چنین قیمت خرید شیر از دامدار مشخص شود، گفت: قیمت تمام‌شده‌ی هر كیلو شیر بدون هیچ‌گونه سودی 575 تومان است، در حالی كه نهایتا 450 تومان از دامدار خریداری می‌شود و از امروز نیز با كاهش قیمت شیر به دلیل مازاد تولید قیمت‌ها نیز بسیار كاهش می‌یابد.

روستا تصریح كرد: در حالی كه خرید تضمینی شیر مصوبه‌ی مجلس شورای اسلامی در سال 1368 است، اما تاكنون اجرا نشده و ضروری است با توجه به وضعیت به وجود آمده و به منظور حمایت از تولید این قانون حداقل در این برهه‌ی زمان اجرا شود.

به گفته‌ی وی، با توجه به این‌كه 70 درصد هزینه‌های واحد‌های دامداری خوراك و علوفه است، در پی افزایش قیمت علوفه و پایین‌بودن قیمت شیر تعدادی از دامداری‌ها تعطیل شده و تعدادی از گاو‌های شیری خود را كشتار كرده‌اند كه باعث كاهش 38 درصدی تولید شیر در سال جاری شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر