به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۲, جمعه

روباه، کرکس، توله شیر و حالا میمون!

 همین چندی پیش بود که در خیابان ری يك روباه دیده شد بعد نوبت به کشف یک كركس در خیابان گلبرگ رسید و در ادامه سر و کله‌ی توله شير‌ها در شمال شرق تهران پیدا شد و حالا یک قلاده میمون که شب گذشته در شهرک چشمه در ایستگاه اتوبوس به دام افتاده، واقعا در شهر چه خبر است؟  به گزارش فرارو، همین سه شنبه گذشته چند شهروند ساکن محله شهرک چشمه، در یک ایستگاه.....................

همین چندی پیش بود که در خیابان ری يك روباه دیده شد بعد نوبت به کشف یک كركس در خیابان گلبرگ رسید و در ادامه سر و کله‌ی توله شير‌ها در شمال شرق تهران پیدا شد و حالا یک قلاده میمون که شب گذشته در شهرک چشمه در ایستگاه اتوبوس به دام افتاده، واقعا در شهر چه خبر است؟

به گزارش فرارو، همین شب گذشته چند شهروند ساکن محله شهرک چشمه، در یک ایستگاه اتوبوس با یک قلاده میمون روبرو شدند و از آتش نشانی کمک خواستند، آتش نشانان هم که دیگر در به دام انداختن حیوانات وحشی مهارت پیدا کرده بودند با استفاده از تجهیزات ویژه موفق شدند میمون گرسنه را که ترسیده و درپی فرار کردن بود بگیرند تا پس از هماهنگی لازم به مرکز نگهداری این گونه حیوانات تحویل دهند.

همه چیز از پیدا شدن همان روباه شروع شد که در یک انبار ساختمانی پناه گرفته بود، ولی پیدا شدن روباه در شهر تازگی نداشت و معمولا با سرد شدن هوا از بیابان‌ها و نواحی خارج از شهر وارد شهر می‌شوند و گویا امسال نیز به دلیل زمستان زودرس زودتر این اتفاق رخ داده است.

اما ماجرای پیدا شدن سر و کله توله شیرها چیز تازه و حیرت آوری بود که پیش آمد، خود معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در همان روزهای اول این وقایع را به سرمای هوا و برفی که در محیط طبیعی و دشت‌ها و روی کوه وجود دارد ارتباط داد که باعث می‌شود حیوانات برای یافتن غذا دچار مشکل می‌شوند و از گرسنگی به اطراف شهر پناه ‌آورند.

البته فتح اله تیموری، عوامل انسانی را هم که باعث انتقال حیوانات به شهر می‌شود از قلم نیانداخت و گفت: «کسانی که اقدام به خرید و فروش حیوانات اهلی و غیر اهلی می‌کنند در این امر بی تقصیر نیستند زیرا ممکن است کنترل این حیوانات از دست افراد خارج و در محیط شهر سرگردان شوند.»

چند روز بعد یک منبع آگاه با اعلام این که نگهداری توله شیر مد شده است به جزئیات تازه‌ای در خصوص سه توله شیر رها شده در تهران اشاره کرد و گفت: « توله شیرها نژاد آفریقایی داشتند، یکی از این توله شیرها بر اثر حادثه تلف شدند و ۲ تایی دیگر را در شرق تهران توسط آتش‌نشانان به دام افتادند.»

وی با بیان اینکه در بالای شهر نگهداری توله شیرها مد شده است گفت که حتی صاحبان آن‌ها در برخی از موارد توله شیرهای خود را به پارک ها می‌آورند و در مورد خرید و فروش و قیمت این توله‌ شیرها خاطر نشان کرد که در داخل کشور حدود 8 تا 9 میلیون تومان می‌فروشند.

از قول این منبع آگاه دلایلی که باعث می‌شود این توله شیرها در سطح شهر رها شوند، نگهداری دشوار آن‌هاست چرا که توله شیرها وقتی یک ساله می‌شوند خرج ماهانه گوشت این توله شیرها حدود یک میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و بماند که نعره‌های آنها در یک سالگی تغییر می‌کند و پنجه‌های آنها قوی‌تر می‌شود به گونه‌ای که دیگر صاحبانشان نمی‌توانند از آنها نگهداری کنند.

در پایان معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران به شهروندان توصیه کرده است که با دیدن این گونه حیوانان بی درنگ با سامانه 125 تماس بگیرند تا آتش نشانان در کمترین زمان ممکن و بدون آسیب رساندن به حیوانات و با استفاده از تجهیزات آتش نشانی آنها را به مکان مطمئن انتقال دهند.

از کجا معلوم، اصلا بعید نیست در روزهای آینده نیز شاهد ورود دیگر حیوانات وحشی به سطح شهر باشیم و کلکسیون حضور حیوانات روز به روز کامل‌تر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر