به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

اعلام آمادگی کشورهای عربی برای جبران کمبود نفت ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نقل از یک مقام ارشد وزارت نفت عربستان اعلام کرد، کشورهای عربی خلیج فارس آماده جبران کاهش تولید و صادرات نفت ایران هستند. این اعلام آمادگی پس از تلاش چند کشور اروپایی برای تحریم نفت ایران صورت گرفته و به نوعی چراغ سبز این کشورها به غرب برای افزایش دامنه تحریم های ایران محسوب می شود. روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه، در سال های ریاست جمهوری احمدی نژاد رو به تیرگی و سردی نهاده........
خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نقل از یک مقام ارشد وزارت نفت عربستان اعلام کرد، کشورهای عربی خلیج فارس آماده جبران کاهش تولید و صادرات نفت ایران هستند.
این اعلام آمادگی پس از تلاش چند کشور اروپایی برای تحریم نفت ایران صورت گرفته و به نوعی چراغ سبز این کشورها به غرب برای افزایش دامنه تحریم های ایران محسوب می شود.
روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه، در سال های ریاست جمهوری احمدی نژاد رو به تیرگی و سردی نهاده و این کشورها را نسبت به سیاست های ایران بیمناک کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام آگاه وزارت نفت عربستان گفته، در صورت هر گونه کاهش تولید و صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی، کشورهای عربی خلیج فارس آماده هستند تا این کمبود عرضه را جبران کنند.
رحیمی معاون اول احمدی نژاد دیروز هشدار داده بود، اگر کشورهای غربی نفت ایران را تحریم کنند ایران نیز تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد. در واکنش به این اظهارات تهدید آمیز، اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد افزایش تحریم های ایران را در دستور کار خود قرار داده است.
این مقام سعودی افزوده است که عربستان و سایر کشورهای عربی تولید کننده نفت، آماده دخالت در بازار نفت خواهند بود.
اتحادیه اروپا در آخرین نشست خود در بروکسل موضوع تحریم نفت ایران را بررسی کرد و اکنون نیز کشورهای موافق این تحریم، در حال جلب رضایت دیگر کشورها مانند یونان هستند که به نفت ایران محتاج است.
همچنین با اینکه خبرگزاری رویترز چندی پیش اعلام کرده بود که در صورت تحریم نفت ایران، احتمال بالارفتن قیمت نفت تا حدود دو برابر نرخ فعلی وجود دارد اما کشورهای عربی به ویژه عربستان می گویند، آمادگی افزایش تولید نفت و کاهش قیمت آن را دارند.
در واکنش به این اعلام آمادگی کشورهای عربی، رستم قاسمی، وزیر نفت ایران در آخرین سفر خود به اوپک در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که ایران سعی دارد عربستان را مجاب کند که تولید نفت خود را افزایش ندهد؛ تلاشی که ظاهرا بدون نتیجه باقی مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر