به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه

مهلت ثبت نام کاندیداهای مجلس به پایان رسید؛ کاهش قابل ملاحظه داوطلبان نسبت به دوره های قبل

خبرها از ایران حاکی از آن است که مهلت قانونی نام‌نویسی داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به پایان رسیده است. برپایه ادعای مقامات ستاد انتخابات تعداد داوطلبان به ۵۰۰۰ نفر رسیده است. این در حالی است در مجلس هشتم بیش از ۷۵۰۰ نامزد برای نمایندگی مجلس در سال ۱۳۸۶ ثبت‌نام کرده بودند. به گزارش دانشجونیوز، مهلت قانونی نام نویسی برای کاندیداهای مجلس ایران كه از سوم دی ماه در............

خبرها از ایران حاکی از آن است که مهلت قانونی نام‌نویسی داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به پایان رسیده است. برپایه ادعای مقامات ستاد انتخابات تعداد داوطلبان به ۵۰۰۰ نفر رسیده است. این در حالی است در مجلس هشتم بیش از ۷۵۰۰ نامزد برای نمایندگی مجلس در سال ۱۳۸۶ ثبت‌نام کرده بودند.
به گزارش دانشجونیوز، مهلت قانونی نام نویسی برای کاندیداهای مجلس ایران كه از سوم دی ماه در ایران آغاز شده بود، در ساعت ۱۷ امروز نهم دی ماه به پایان رسیده و بر اساس گزارش ها بنظر می رسد بسیاری از چهره های شناخته شده اصلاح طلبان حاضر به ثبت نام در این دوره از انتخابات نشده اند.
به نوشته خبرگزاری دولتی ایلنا، محمد رضا تابش، دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس عصر پنجشنبه با حضور در فرمانداری اردکان نسبت به ثبت نام برای حضور در انتخابات مجلس نهم اقدام کرد. خبری که تاکنون از سوی این نماینده اصلاح طلب مجلس تکذیب نشده است.
گفته می شود در مجلس هشتم بیش از ۷۵۰۰ نامزد برای نمایندگی مجلس در سال ۱۳۸۶ ثبت‌نام کرده بودند. به نظر می‌رسد که غیبت اصلاح‌طلبان در انتخابات و تغییر شرایط کاندیداتوری در این دوره بی‌تاثیر نبوده است. بر خلاف دوره‌های پیشین نامزدهای نمایندگی در دوره نهم مجلس باید مدرک فوق‌لیسانس داشته باشند
به گفته مقام‌های ستاد انتخابات زمان ثبت‌نام تمدید نخواهد شد.
براساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات كشور، آمار نهایی تعداد داوطلبان ثبت‌نام كننده، بعد از جمع‌بندی، امشب و یا حداكثر روز شنبه اعلام می‌شود..
صولت مرتضوی، رییس ستاد انتخابات كشور، تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز (جمعه)، ‌تعداد داوطلبان دوره نهم مجلس شورای اسلامی از مرزپنج هزار نفر گذشته بود.
به گفته سید صولت مرتضوی، هیات‌های اجرایی ۱۰ روز پس از موعد مقرر نام‌نویسی روند بررسی صلاحیت‌ها را انجام خواهند داد و سپس بررسی‌های انجام شده توسط هیات‌های اجرایی در اختیار هیات نظارت قرار می‌گیرد تا صلاحیت نهایی نامزدها بررسی و اعلام شود.
سایت خبر آنلاین، نزدیک به اصولگرایان، روز پنج‌شنبه در ششمین روز از آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس گزارش داده است، «تا کنون نامزد‌های اصلاح‌طلب شناخته به ستاد انتخابات کشور مراجعه نکرده‌اند.»
همزمان با آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس، رسانه‌های وابسته به حکومت از جمله روزنامه کیهان، از حضور برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و معترض در انتخاب خبر دادند. این افراد اخبار منتشر شده در رسانه‌های دولتی را تکذیب می‌کنند.
الياس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه توقیف شده اعتماد با اشاره به انتشار خبری در شماره روز پنج‌شنبه روزنامه کیهان مبنی بر ثبت نام او در انتخابات مجلس گفته بود: «دلیل انتشار این دست اخبار نادرست را نمی‌دانم اما تا کنون در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌ام.»
دکتر مهدی خزعلی، پزشک، نویسنده و منتقد دولت نیز در یادداشتی در سایت خود خبر روزنامه کیهان، خبرگزاری فارس، بولتن نیوز و جوان و شفاف و... درباره ثبت‌نام خود برای حضور در انتخابات مجلس را "کذب" خوانده است
براساس قانون، داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حق دارند هشت روز مانده به زمان رای‌گیری تبلیغات انتخاباتی را آغاز كنند
انتخابات مجلس نهم که قرار است ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار شود، اولین انتخابات سراسری پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری در سال ۸۸ خواهد بود.
انتخاباتی که معترضان نسبت به «تقلب گسترده» و «کودتای انتخاباتی» در این انتخابات اعتراض داشتند، میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد شرکت کننده در این انتخابات در حصر خانگی قرار گرفتند و بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب معترض زندانی شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر