به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۳, شنبه

جزئیات تازه از پرونده فساد اقتصادی علاالدین بروجردی

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس بار دیگر بر دست داشتن علاالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت مجلس در اختلاس سه هزار میلیاردی تاکید، و جزئیات تازه ای در این باره را افشا کرد. نماینده مشهد که پیش از این فرمانده سپاه خراسان بوده است، در گفت و گو با سایت "بولتن نیوز" گفت: محسنی اژه ای دادستان کل کشور در این رابطه اعلام کرده اند که برای آقای بروجردی قرار مجرمیت صادرشده است. آقای بروجردی را به عنوان متهم احضار کرده ایم و به ایشان تفهیم اتهام شده، به قید وثیقه آزادند، قرار مجرمیت...................
جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس بار دیگر بر دست داشتن علاالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت مجلس در اختلاس سه هزار میلیاردی تاکید، و جزئیات تازه ای در این باره را افشا کرد.
نماینده مشهد که پیش از این فرمانده سپاه خراسان بوده است، در گفت و گو با سایت "بولتن نیوز" گفت: محسنی اژه ای دادستان کل کشور در این رابطه اعلام کرده اند که برای آقای بروجردی قرار مجرمیت صادرشده است. آقای بروجردی را به عنوان متهم احضار کرده ایم و به ایشان تفهیم اتهام شده، به قید وثیقه آزادند، قرار مجرمیت صادرشده، کیفرخواست ایشان آماده می شود و ایشان به دادگاه می روند.
کریمی قدوسی که از اصولگرایان حامی دولت در مجلس است، دو هفته پیش نیز در گفت و گو با سایت "بولتن نیوز" این اتهام را درباره بروجردی تکرار کرده بود. بولتن نیوز یکی از رسانه های هوادار احمدی نژاد است که به نظر می رسد به محافل امنیتی در ایران نزدیک باشد. با این حال بسیاری از اخبار منتشر شده در این پایگاه، بعدها تکذیب شده است.
کریمی قدوسی در آن گفت و گو اظهار داشته بود که علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از این متهمین است که برای وی کیفرخواست صادر شده و قاضی  نظر به بازداشت وی دارد.
نماینده مشهد گفته بود: با توجه به اعترافات امیر منصور آریا متهم اصلی پرونده و همچنین با توجه به اعترافات فرزند بروجردی که در حال حاضر در بازداشت به سر می برد، علاءالدین بروجردی متهم این پرونده است و باید بازداشت شود.
این در حالی است که آقای بروجردی پیش از این خبر بازداشت فرزندان خود را تکذیب کرده و آنان بسیجی خوانده است. بروجردی همچنین تهدید کرده بود که از کریمی قدوسی شکایت می کند.
در جریان افشاگری های هواداران دولت و اصولگرایان هوادار آیت الله خامنه ای علیه یکدیگر، نام محمد جهرمی امین مالی بیت رهبری از یک سو و محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد از سوی دیگر به عنوان متهم ردیف اول ذکر شده است. با این قوه قضاییه تا کنون هیچ اقدامی برای رسیدگی به این اتهامات انجام نداده و در عوض اعضای گروه امیرمنصور آریا را به عنوان متهمان ردیف اول دستگیر کرده است.
اکنون کریمی قدوسی بار دیگر در گفت و گو با بولتن نیوز به تکرار اتهام خود پرداخته و گفته است: "در این پرونده، از قدرت لابی گری بروجردی خبر داشتم و چون احساس کردم که می تواند بر روند اجرای عدالت اثر گذار باشد احساس مسوولیت کردم و موضع گیری کردم و در حوزه وظایف نمایندگی موضع گیری کردم. با فکر زیاد و جمع بندی و توکل، اطلاع رسانی کردم  و گفتم که ایشان نقش دارند و نمی گذارند که خبر رسانی کنند."
نماینده مشهد افزود: "به دنبال این اطلاع رسانی بنده، کمیسیون امنیت ملی در این رابطه تشکیل جلسه داد. در ابتدای این جلسه، یک نفر سوال کرد که آیا خبری در این زمینه هست؟ یک نفر جواب داد که خبری نیست اما بنده درخواست کردم که موضوع روشن شود. آقای کوثری گفتند که آقای بروجردی در ارتباط با پرونده فساد مالی گروه امیرمنصور آریا بوده است و از یک سال پیش، آقای بروجردی می گفتند که آقای امیرمنصورآریا، مرد بزرگ و کارآفرین و شخصیتی قابل احترام است اما عده ای چشم دیدن او را ندارند و نمی گذارند که وی کار کند. دوستان گفتند که آقای بروجردی در جلسه حضور یابد و به ایشان خبر دادند و در جلسه حضور یافت و از ایشان سوال کردند که شما تا چه حد در ارتباط بوده اید وچه حمایت هایی را صورت داده اید؟ آقای بروجردی پاسخ داد که در رابطه با بحث اشتغال از آقای امیر منصور آریا حمایت کرده ایم تا سرمایه گذاری واشتغال زایی بیشترشود. دادستان از من خواسته که توضیح دهم چه نامه هایی را ارسال کرده ام و من توضیح دادم که به خاطر حمایت از اشتغال زایی حمایت کرده ایم اما دادستان به من گفته که این نامه ها خارج از وظایف نمایندگی شماست.  ولی من  در رابطه با اشتغال حمایت کرده ام."
قدوسی اضافه کرد: "بنده از ایشان خواستم که به خاطر این حاشیه ها، از ریاست کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی کناره گیری کندو جلسات دیگری در این زمینه در کمیسیون برگزار شد و برخی همکاران در این رابطه از ایشان تعریف  و تمجید کردند. در جمع بندی گفتم که ما به این 36 نامه که مورد توجه شماست و اعتراف کرده اید و با سربرگ کمیسیون امنیت ملی ارائه داده اید سوال داریم. این نامه ها در رابطه با شهر بروجرد و وظایف ایشان نبود بلکه حمایت مطلق از امیرمنصور آریا بوده است. اما ایشان گفتند که فقط حمایت کرده ام و هیچ نقشی نداشته ام همکاران به بنده و آقای کوثری ماموریت دادند که با محسنی اژه ای دادستان کل کشور ملاقات کنیم و در این رابطه سوال کنیم که چه مسائلی مطرح بوده است. در این فاصله، خبری به دستم رسید که نشان می داد کیفرخواست برای آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس صادر شده و قاضی نظر به بازداشت ایشان دارد اما عده ای معتقدند که مصلحت نیست. در این رابطه اطلاع رسانی کردم و انعکاس زیادی داشت و مورد توجه قرار گرفت اما آقای بروجردی گفتند که این مسائل دروغ بزرگ است و من در رابطه با این موضوع نبوده ام و در جایی نیز گفتند که اختلاس به تاریخ پیوسته است."
نماینده مشهد در ادامه افشاگری های خود علیه علاالدین بروجردی می گوید: "در فرودگاه مشهد با آقای محسنی اژه ای  هفته پیش ملاقات کردم و ایشان خبر دادند که ما قرار مجرمیت را برای آقای بروجردی صادر کرده ایم. قرار مجرمیت قرار نهایی در مراحل قضایی و دادگستری است. وقتی بازپرس، براساس قرائن و شواهد، دلیل بر بزه متهم بدهد، قرار مجرمیت صادر می کند، دادستان قرار مجرمیت را صادر می کند و موظف می شود که کیفرخواست صادر کند و یا دادیار و بازپرس کیفرخواست صادر کنند. و در گام بعد باید به دادگاه برود. دیروز دفتر آقای محسنی اژه ای خبر دادند که ملاقات شما فراهم است و با آقای کوثری به دفتر آقای محسنی اژه ای رفتیم و در مقدمه آقای کوثری اعلام کردند که کمیسیون به ما ماموریت داده که در این رابطه تحقیق کنیم."
به گفته این نماینده حامی دولت، محسنی اژه ای در این جلسه گفته که بروجردی را به عنوان متهم احضار کرده ایم و به ایشان تفهیم اتهام شده، به قید وثیقه آزادند، قرار مجرمیت صادرشده، کیفرخواست ایشان آماده می شود و آخر این که ایشان به دادگاه می روند.
قدوسی سپس تاکید می کند "دادگاه رفتن بروجردی قطعی است و باید دید که در دادگاه چه مسائلی مطرح خواهد شد"
وی همچنین ادعا می کند که ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه در این زمینه گفته که "موضوع عملکرد بروجردی بالاتر از نامه هایی است که کمیسیون امنیت ملی به آن توجه دارد."
این نماینده مجلس سپس با اشاره به گفت و گوی امیرمنصور آریا (متهم ردیف اول این اختلاس) در یکی از شعب بانک ملی می گوید، آریا از رئیس شعبه، درخواست هزار میلیارد تومان وام می کند، رئیس شعبه می گوید که سقف وام ما 200 تا 300 میلیارد تومان است، شما هنوز بدهکارید و اقساط کامل را پرداخت نکرده اید، وثیقه نیز ندارید و....
امیرمنصور آریا جواب می دهد که خود شما مشکل را حل می کنی یا از طریق دیگری از بالا مشکل را حل کنم؟!
رئیس شعبه می گوید ما اجازه نداریم و باید روال قانونی انجام شود. در اختیار من نیست و من  این کار را نمی کنم.
چند روز بعد، آقای خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی، رئیس شعبه را احضار می کند و می گوید که چرا همکاری نمی کنید؟ رئیس شعبه می گوید که ایشان بدهکارند، وثیقه کافی ندارند و رقم مورد نظر ایشان در حوزه اختیارات من نیست و شما باید اجازه بدهید و کتبا اعلام کنید تا وام داده شود. خاوری پاسخ می دهد که ما در حضور آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هستیم و ایشان می گویند که باید حمایت کنید و به ایشان وام بدهید. در مقابل چنین شخص بزرگ و مطرحی چگونه اعلام می کنید که وام نمی دهیم؟ شما چرا می گویی نه؟! رئیس شعبه می گوید که کتبا ابلاغ کنید تا پرداخت شود. بعد از چند روز آقای خاوری در نامه ای به شعب مورد نظر ابلاغ می کند که فعلا 500 میلیارد تومان وام به امیر منصور آریا بدهید. 65 درصد وثیقه را هم به 25 درصد کاهش بدهید و فعلا به پرداخت اقساط قبلی کاری نداشته باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر