به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آذر ۱۷, پنجشنبه

من مسئول خشونت‌های سوریه نیستم

بی بی سی
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، می‌گوید که به نیروهای امنیتی دستور نداده است که در مقابل مردمی که ۱۰ ماه است علیه او دست به شورش زده اند به خشونت متوسل شوند. بشار اسد در گفتگویی با شبکه تلویزیونی آمریکایی ای.................
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، می‌گوید که به نیروهای امنیتی دستور نداده است که در مقابل مردمی که ۱۰ ماه است علیه او دست به شورش زده اند به خشونت متوسل شوند.
بشار اسد در گفتگویی با شبکه تلویزیونی آمریکایی ای بی سی گفت که او صاحب نیروهای امنیتی یا مالک کشور نیست.
رئیس جمهوری سوریه در صحت گزارش‌های مربوط به اقدامات خشونت آمیز نیروهای دولتی علیه تظاهرکنندگان ابراز تردید کرد و گفت که در رابطه با آنچه که در سوریه می گذرد، احساس گناه نمی کند.
بر اساس تخمین سازمان ملل متحد، از زمان آغاز ناآرامی های سوریه در ماه مارس تا کنون دست کم ۴۰۰۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند.
دولت سوریه "گروه‌های مسلح تبهکار" را مسئول خشونت‌ها معرفی می‌کند.
مصاحبه بشار اسد یک روز پس از اعلام خبر بازگشت رابرت فورد، سفیر آمریکا به سوریه انجام گرفت. در ماه اکتبر، آقای فورد به خاطر نگرانی‌ در مورد امنیت او در سوریه این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت.
سفیر فرانسه هم روز دوشنبه به دمشق بازگشت.

سازمان ملل 'معتبر نیست'

بشار اسد در پاسخ به سئوال باربارا والترز، مجری باسابقه شبکه ای بی سی، در مورد توسل به خشونت برای سرکوب مردم، گفت که نیروهای امنیتی متعلق به او نیستند، اما اقدامات آنان را هم محکوم نمی کند.
رئیس جمهوری سوریه در مورد حملات ماموران دولتی به معترضان هم گفت: "هیچ دستوری در مورد استفاده از خشونت و یا کشتن مردم به آن‌ها داده نشده است."
وقتی مجری برنامه از بشار اسد در مورد تفتیش خانه‌های مردم و دستگیری آن‌ها، از جمله کودکان، سئوال کرد، رئیس جمهوری سوریه پاسخ داد که منابعی که این خبرها را منتشر کرده‌اند قابل اعتماد نیستند.
به گفته آقای اسد، سازمان ملل متحد هم، که دولت سوریه را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده، سازمانی معتبر و قابل اعتماد نیست.
بشار اسد عضویت سوریه در سازمان ملل را یک "بازی" توصیف کرد که کشورش به آن ادامه می دهد.

واکنش آمریکا

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مواضع رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با ای بی سی را محکوم کرده است.
آقای تونر گفته است این که رئیس جمهوری سوریه ادعا می کند، اختیار و قدرتی در کشورش ندارد، مضحک است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر