به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آذر ۱۷, پنجشنبه

ادامه اختلال اینترنت در کشور

اختلال در اینترنت همچنان در کشور ادامه دارد و کاربران اینترنت دیگر نمی دانند با چه اقدامی می توانند بر این مشکل خود فائق بیایند. به گزارش خبرنگار کلمه، از ابتدای هفته جاری در تعدادی از شهرهای بزرگ ایران و از جمله تهران کندی اینترنت موجب کلافگی کاربران شده است و هر بار کاربران اینترنتی می پرسند که این اختلال به چه دلیل به وجود آمده است. ازآنجا که در مناسبتهای مختلف سرعت اینترنت در کشور کاهش می یابد بسیاری از کاربران انتظار داشتند که با پایان یافتن این مناسبتها سرعت اینترنت نیز به حالت عادی خود بازگردد. اما تا لحظه تنظیم این گزارش همچنان کاربران برای استفاده از اینترنت مشکل دارند همچنین تمام فیلتر شکن ها این روزها از کار افتاده اند و با توجه به فیلترینگ گسترده دسترسی به بسیاری از سایتها برای کاربران عملا غیر ممکن شده است. این روزها کاربران اینترنت پرسرعت در کشور با قطع و وصل و کاهش کیفیت سرعت اینترنت خود مواجه هستند و شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنتی و مخابرات هم هیچ پاسخ مشخصی به اعتراض های آنان نمی دهند و علت اصلی اختلال در اینترنت کشور را به شرکت زیرساخت ارتباط....................

اختلال در اینترنت همچنان در کشور ادامه دارد و کاربران اینترنت دیگر نمی دانند با چه اقدامی می توانند بر این مشکل خود فائق بیایند.
به گزارش خبرنگار کلمه، از ابتدای هفته جاری در تعدادی از شهرهای بزرگ ایران و از جمله تهران کندی اینترنت موجب کلافگی کاربران شده است و هر بار کاربران اینترنتی می پرسند که این اختلال به چه دلیل به وجود آمده است. ازآنجا که در مناسبتهای مختلف سرعت اینترنت در کشور کاهش می یابد بسیاری از کاربران انتظار داشتند که با پایان یافتن این مناسبتها سرعت اینترنت نیز به حالت عادی خود بازگردد. اما تا لحظه تنظیم این گزارش همچنان کاربران برای استفاده از اینترنت مشکل دارند همچنین تمام فیلتر شکن ها این روزها از کار افتاده اند و با توجه به فیلترینگ گسترده دسترسی به بسیاری از سایتها برای کاربران عملا غیر ممکن شده است.
این روزها کاربران اینترنت پرسرعت در کشور با قطع و وصل و کاهش کیفیت سرعت اینترنت خود مواجه هستند و شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنتی و مخابرات هم هیچ پاسخ مشخصی به اعتراض های آنان نمی دهند و علت اصلی اختلال در اینترنت کشور را به شرکت زیرساخت ارتباط می‌دهند، اما از آن سو این شرکت هرگونه اختلال در شبکه اینترنت کشور را رد کرده و پیوسته نیز از افزایش پهنای باند کشور خبر می‌دهد.
محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه شبکه زیرساخت هوشمند است، اظهار کرده زمانی که قطعی در مسیری اتفاق بیفتد، ارتباط به دلیل هوشمند بودن شبکه از مسیر دیگری برقرار می‌شود. وی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه به دلیل هوشمند بودن شبکه ارتباطات زیرساخت، قطعی نداریم، گفته است: شرکت‌هایی که ارتباط نقطه به نقطه از ما می‌گیرند، باید مسیر «رزرو» داشته باشند که این کار صورت گرفته و ما هیچ زمانی قطعی نداریم.
در حالی این مسوول از عدم قطعی سرویس اینترنت طی چند روز گذشته صحبت می‌کند که بر اساس اطلاعات به دست آمده از یکی از شرکت‌های خدمات‌ دهنده اینترنتی حداقل از ابتدای آذرماه تا کنون شبکه اینترنت کشور با قطعی‌های چند ساعته مواجه بوده است. برای مثال در روز دوم آذرماه شبکه اینترنت کشور با ۱۳۵ دقیقه اختلال شدید، در روز سوم آذر با ۲۴۰ دقیقه اختلال شدید، و در روزهای هشتم و نهم آذر با ۵ دقیقه قطعی کامل مواجه بوده است.
یکی از کاربران اینترنت که با شرکت خدمات دهنده اینترنت اش در این روزها هر روز تماس داشته است می گوید: مسوولان این شرکت خدمات دهنده به من گفته اند که در کاهش سرعت اینترنت و یا از کار افتادن فیلتر شکن ها هیچ نقشی نداشته و سرعت اینترنت به ویژه برای کاربرانی که از فیلتر شکن استفاده می کنند به صورت کشوری کاهش یافته است.
در روزهای اخیر همچنین چهره برخی شهرهای کشور نیز کاملا امنیتی بوده و حضور گسترده نیروهای امنیتی در بسیاری از نقاط اصلی شهرهای بزرگ موجب تعجب همه شده است. در چند روز گذشته نیروی انتظامی و گارد ویژه در همه نقاط شهر تهران از جمله بهشت زهرای تهران حضور چشم گیری داشته اند.تعدادی از شهروندان حضور این نیروها را به دلیل برگزاری مراسم عزاداری شهدای جنبش سبز در روز عاشورای حسینی عنوان می کنند. حضور این نیروها هم همانند کندی اینترنت موجب تعجب و سوال برای شهروندان شده است.
یک شهروند تهرانی که این روزها در مراسم عزاداری تعدادی از شهدای جنبش سبز در بهشت زهرای تهران شرکت کرده معتقد است که همه این تدابیر امنیتی به دلیل ترس حکومت از شکل گیری تجمع های اعتراضی مردم است چرا که جو ملتهب بهشت زهرا هم حاکی از آن بود که در صورت عدم حضور این نیروها مردم دست به تجمع های اعتراضی می زدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر