به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آذر ۲۲, سه‌شنبه

آخرین خبرها از انفجار در کارخانه فولاد يزد

 جرس
بنا به گزارش منابع خبری، آتش‌سوزی کوره کارخانه نورد فولاد غدیر یزد که شامگاه یکشنبه روی داد و منجر به کشته و زخمی شدن دست کم بیست تن شد، ناشی از یک فقره انفجار بوده است. رسانه های خبری ایران ابتدا گزارش داده بودند که وقوع حادثه وجود آب در آهن قراضه‌های پرس شده در کوره ذوب آهن بوده، اما علی اکبر اولیا، نماینده یزد در مجلس گفته است: "مهمات اسقاط موجب بروز انفجار در کارخانه نورد فولاد غدير یزد شده است." واحد مرکزی خبری، از قول مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یزد، بامداد دوشنبه بدون اشاره به جزئیاتی گزارش داده بود که..........
  بنا به گزارش منابع خبری، آتش‌سوزی کوره کارخانه نورد فولاد غدیر یزد که شامگاه یکشنبه روی داد و منجر به کشته و زخمی شدن دست کم بیست تن شد، ناشی از یک فقره انفجار بوده است.

رسانه های خبری ایران ابتدا گزارش داده بودند که وقوع حادثه وجود آب در آهن قراضه‌های پرس شده در کوره ذوب آهن بوده، اما علی اکبر اولیا، نماینده یزد در مجلس گفته است: "مهمات اسقاط موجب بروز انفجار در کارخانه نورد فولاد غدير یزد شده است."

واحد مرکزی خبری، از قول مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یزد، بامداد دوشنبه بدون اشاره به جزئیاتی گزارش داده بود که "نیروهای آتش‌نشانی مستقر در شهرک صنعتی بلافاصله به محل اعزام شدند و آتش‌سوزی را مهار کردند. "
وی گفته بود "علت وقوع حادثه در دست بررسی است."

اما گزارش ها حاکی از آن است که يک فقره انفجار در کارخانه فولاد در يزد، که دستکم هشت تن کشته و حدود ۱۲ تن هم زخمی برجای گذاشته، عامل اصلی آتس سوزی بوده است.

به گزارش مهر، عزيزالله سيفی، فرماندار يزد گفته است: "تعدادی از کشته‌ شدگان از اتباع خارجی مقيم استان يزد، تعدادی از استان‌های همجوار و يک نفر مجروح هم مربوط به يزد است."

فرماندار استان يزد از جزييات اين حادثه اطلاعاتی نداده و فقط گفته است"کارخانه متعلق به بخش خصوصی است و مدير کارخانه و مسئولان از بعد از حادثه در بازداشت به سر می‌برند با اين حال دليل انفجار در اين کارخانه در دست بررسی است و جمعی از کارشناسان با جديت در حال بررسی دليل اين حادثه هستند."

وی در مورد اين که چند نفر از مسئولان به همراه مدير کارخانه بازداشت شده اند و يا اين که اتهام آنها چه بود، حرفی نزده است.

طبق گفته های فرماندار يزد، انفجار در کوره ذوب کارخانه روی داده و تحقيقات برای مشخص شدن علت يا دلايل اين حادثه ادامه دارد.

اين گزارش حاکی است حادثه ياد شده ساعت ۱۹ و ۱۵ دقيقه شب يکشنبه روی داده است. به گفته سيفی، "به دستور استاندار با شهرداری برای پرداخت تمامی هزينه دفن و انتقال کشته شدگان و مصدومان و با اداره کل اتباع خارجی برای انتقال بدون هزينه و سريع اتباع کشته شده به کشورهايشان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است."

وی به جزييات دقيق تابعيت کشته شدگان اشاره ای نکرده ، اما برخی منابع گفته اند که تعدادی از آنها تبعه افغانستان بوده اند.

همزمان ایلنا گزارش داده است که "بررسی های اوليه، علت وقوع حادثه را وجود آب در آهن قراضه‌های پرس شده در کوره ذوب آهن" اعلام كرده بود، اما علی اکبر اولیا، نماینده یزد در مجلس گفته است: "مهمات اسقاط موجب بروز انفجار در کارخانه نورد فولاد غدير یزد شده است."

اما فرماندار يزد اما از اين موضوع ابراز بی اطلاعی كرده و گفته است "به احتمال زیاد، انفجار كپسول گاز باعث این حادثه شده است."

فرماندار یزد گفت: "در گفت وگو با كارشناسان این نظر مطرح شده که تعدادی كپسول گاز ميان ضايعات قابل ذوب، روانه كوره شده كه در نتيجه انفجار اين كپسول‌ها كوره نيز منفجر شده است."

بر اساس این گزارش، فرماندار یزد حاضر نشده نسبت به محل خرید آهن قراضه ها و منبع اصلی انتقال آن به این کارخانه، جزییاتی بدهد.

به گزارش ایلنا، سال گذشته نیز در حادثه‌ای مشابه در کارخانه نورد فولاد غدیر یزد یکی از کارگران جان باخته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر