به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۳, شنبه

شادی آزادی؛ نامه ۲۰ تن از هم بندی های محمدرضا رجبی برای آزادی او

کلمه
تعدادی از هم بندی های آزاده شده محمدرضا رجبی در نامه ای آزادی او را تبریک گفته و نوشته اند: این چند جمله را تنها برای آن می نگاریم تا بگوییم اگرچه این روزها بر پیر و جوان این سرزمین سخت می گذرد، گرچه یک چشممان خون و دیگری اشک است، ولی گاهی در همین وانفسای اندوه لحظه هایی می آید که شادی بر در می کوبد. می رسد آن دم که باید از ته دل خندید و قهقهه زد و دوست را در آغوش کشید. به گفته ی این جوانان که روزگاری را در بند ۳۵۰ اوین با محمدرضا رجبی گذرانده اند آنچه یاد و مهر عمو رضا را چنین در دلها نشانده، مهربانی بی دریغش است. محمدرضا رجبی، زندانی سیاسی و رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی پس از گذارندن محکومیت خود سه شنبه شب گذشته از زندان اوین آزاد..................................
تعدادی از هم بندی های آزاده شده محمدرضا رجبی در نامه ای آزادی او را تبریک گفته و نوشته اند: این چند جمله را تنها برای آن می نگاریم تا بگوییم اگرچه این روزها بر پیر و جوان این سرزمین سخت می گذرد، گرچه یک چشممان خون و دیگری اشک است، ولی گاهی در همین وانفسای اندوه لحظه هایی می آید که شادی بر در می کوبد. می رسد آن دم که باید از ته دل خندید و قهقهه زد و دوست را در آغوش کشید.
به گفته ی این جوانان که روزگاری را در بند ۳۵۰ اوین با محمدرضا رجبی گذرانده اند آنچه یاد و مهر عمو رضا را چنین در دلها نشانده، مهربانی بی دریغش است.
محمدرضا رجبی، زندانی سیاسی و رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی پس از گذارندن محکومیت خود سه شنبه شب گذشته از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش کلمه، محمد رضا رجبی فعال سیاسی، از خرداد سال ۸۸ و پس از سرکوب های بعد از انتخابات بازداشت و تا روز سه شنبه دوران حبسش را در بندهای ۲۰۹، ۲۴۰ و ۳۵۰ زندان اوین گذراند.
رجبی از جمله زندانیان سیاسی جنبش سبز است که علی‌رغم تحمل فشارهای فراوان از جمله ۷۰ روز انفرادی و محکومیت به ۶ سال حبس تعزیری به اتهام شرکت در راهپیمایی ۲۵ خرداد و نیز اتهام توهین به احمدی نژاد از طریق ارسال ایمیل، نام چندانی از او در رسانه های گروهی دیده نشده است.
ساعاتی پس از آزادی وی نیز تعدادی از زندانیان بند ۳۵۰ که وی را عمو رضا خطاب می کنند ضمن خوشحالی از آزادی او برایش پیام تبریکی منتشر کردند.
متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
شادمانیم. شادمانیم از آزادی یکی از دوستان خوبمان از بند. محمد رضا رجبی پس از ۲ سال و ۴ ماه از زندان آزاد شد. آنقدر خوش قلب بود و هست که جوانتر ها عمو رضا صدایش می کردند. شاید آنچه یاد و مهر عمو رضا را چنین در دلهای ما نشانده، مهربانی بی دریغش باشد. همین مهربانی بود که او را نماینده منتخب بچه های ۳۵۰ کرد. برای او هیچ تفاوتی میان بچه های زندان وجود نداشت. خودش زندانی بود و همه دوستان در بندش را هم با هر اندیشه ای دوست می داشت. کاش همه ما اینگونه باشیم و آدمی را دوست بداریم برای انسان بودنش؛ برای بودنش.
برای ما که شیرین ترین و تلخ ترین روزهای زندگی را پشت آن دیوارهای بلند سپری کردیم و امروز بهترین دوستانمان و سربلندترین مردان و زنان این آب و خاک را در زندان می بینیم، کوچکترین تفاوتی نیست میان محمد رضا رجبی و دیگر عزیزان در بندمان. کاش می شد نام تمام دوستانمان را اینجا بنویسیم و بگوییم که دوستشان داریم. محمد رضا رجبی که نماینده ما بود در زندان، اکنون هم نمایندگی می کند همه ما را و آزادیش هم تنها بهانه ای است برای اینکه به همه یارانمان بگوییم که همیشه به یادشان هستیم و آرزویمان بوسیدن روی ماهشان است. این چند جمله را تنها برای آن می نگاریم تا بگوییم اگرچه این روزها بر پیر و جوان این سرزمین سخت می گذرد، گرچه یک چشممان خون و دیگری اشک است، ولی گاهی در همین وانفسای اندوه لحظه هایی می آید که شادی بر در می کوبد. می رسد آن دم که باید از ته دل خندید و قهقهه زد و دوست را در آغوش کشید.
پرتو دیدار خوشش تافته در دیده ی من/ آینه در آینه شد دیدمش و دید مرا
که اگر نباشند این شادی های شیرین، توانی نمی ماند برای ما مردمانی که در راه پر سنگلاخ آزادی قدم گداشته ایم. این است که امروز شادیم و خندان و چشم انتظار کوروش ها و هادی ها، بابک ها و علی ها، آرش ها و عمادها، مجیدها و حمیدها، جعفرها و مهدی ها، شاهین ها و محسن ها، کیوان ها و حمزه ها و … این نام ها را با مهر و دوستی فریاد می زنیم و آغوش گشاده ایم برای آزادی شان.
می دانیم که با یک گل بهار نمی شود. هنوز هستند بسیاری از زنان و مردان با شرف ایران که پشت میله های بلند زندان روزگار می گذرانند. درود بر شرف تک تکشان. شادی راستین ما آن روز است که هیچ کس برای اندیشه و ایمان و دینش در زندان نباشد. می دانیم که امروز دوستان آزاده ما در زندان دلتنگ عمو رضا هستند. چشم به راه آزادی تک تک آنهاییم تا رهایی را با هم جشن بگیریم و سرود آزادی را در هر گوشه ایران سر دهیم.
رضا رفیعی- آبتین غفاری- علی بهزادیان نژاد- ایمان آذریان- سعید پورحیدر- رامتین غفاری- حسین نورانی نژاد- پویا قربانی- ابوالفضل قاسمی- ابوذر مهرانی- امیرحسین قنبری برزی- سلمان سیما- مهدی نوذر- حمید رضا سهل آبادی- محمد امین ولیان- امین کشاورز- مهدی وطنخواه- آرمان رضاخانی- میثم بیک محمدی- علی ارشدی-سام محمودی سرابی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر