به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۱۱, چهارشنبه

ابوالفضل قديانی، زندانی منتقد آیت الله خامنه ای در اعتراض به ضرب و شتم خود اعتصاب غذا کرد

ابوالفضل قدیانی عضو ارشد و دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و منتقد رهبر جمهوری اسلامی که روز گذشته با ضرب و شتم ماموران زندان اوین و با پای برهنه با غل و زنجیر به بیمارستان پارس تهران منتقل شده بود در اعتراض به این رفتار غیرانسانی دست به اعتصاب غذا زد. به گزارش کلمه، دستور ضرب و شتم توسط علی اشرف رشیدی، رئیس سابق زندان دیزل آباد کرمانشاه و رئیس جدید زندان اوین صادر و توسط سروان رفیعی فرمانده یگان انتظامات زندان اوین و پاسیار محمد عطاری و با همراهی.......................



ابوالفضل قدیانی عضو ارشد و دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و منتقد رهبر جمهوری اسلامی که روز گذشته با ضرب و شتم ماموران زندان اوین و با پای برهنه با غل و زنجیر به بیمارستان پارس تهران منتقل شده بود در اعتراض به این رفتار غیرانسانی دست به اعتصاب غذا زد.
به گزارش کلمه، دستور ضرب و شتم توسط علی اشرف رشیدی، رئیس سابق زندان دیزل آباد کرمانشاه و رئیس جدید زندان اوین صادر و توسط سروان رفیعی فرمانده یگان انتظامات زندان اوین و پاسیار محمد عطاری و با همراهی ۱۴ پاسیار مامور انتقال، به اجرا درآمد و پس از آن، این زندانی سیاسی که از رفتن با غل و زنجیر به بیمارستان امتناع کرده بود، با پای برهنه و لباس های آشفته به بیمارستان منتقل شد.
بر اساس این گزارش، ابوالفضل قدیانی به هنگام ضرب و شتم، در طول مسیر و در بیمارستان پارس تهران با صدای بلند و فریاد، اعلام کرده مسبب تمام فجایع و جنایت های صورت گرفته رهبری است و این تصمیم ها در مورد زندانیان با اطلاع او و برای شکستن اراده و مقاومت آنها صورت می گیرد.
او همچنین گفته است که این اقدامات نشانه زوال و سقوط قدرت مادی و اخلاقی شخص رهبر جمهوری اسلامی است که پاسخ منتقدان و انتخابات به خود را با ضرب و شتم می دهد.
قدیانی در بیمارستان اعلام کرده است ستم و آزار مزدوران را تحمل خواهد کرد تا با چشم خود سقوط و ذلت دیکتاتوری را ببیند.
ابوالفضل قدیانی اعلام کرده بود حاضر به استفاده از دستبند و پابند نیست و این خواسته زندانیان سیاسی در دوره مدیریت پیشین زندان اوین تا حدودی اجرا می شد ولی رئیس سابق زندان دیزل آباد کرمانشاه اعلام کرده است که هیچ تفاوتی میان جانیان، قاتلان، سارقان، قاچاقچیان مواد مخدر با زندانیان سیاسی نخواهد گذاشت و همه این افراد را که «مجرمان» خوانده است با وضعیت مشابه به خارج از زندان اوین منتقل خواهد کرد.
ماموران تحت امر، عطاری، رفیعی و رشیدی پس این، اقدام به ضرب و شتم این زندانی سیاسی کردند که ابوالفضل قدیانی اعلام کرد حاضر به استفاده از دستبند نیست و به اختیار خود به بند ۳۵۰ باز می گردد. اما ماموران با فحاشی اعلام کردند که دوره جدیدی شروع شده است و این زندانی حق امتناع از اعزام به بیمارستان را ندارد.
در این میان محمد عطاری با هیبت و هیکل بزرگ مبارز طلبیده و اعلام کرده سر و کار زندانیان سیاسی از این پس با من است. بیشتر زندانیان سیاسی پس از مواجهه با اقدامات غیر قانونی نظیر زدن دست بند و پابند با امضای برگه ای با ذکر علت امتناع خود به زندان بازگردانده می شدند اما پس از تصدی مدیریت فعلی زندان اوین توسط مدیر زندان دیزل آباد کرمانشاه، این روند قانونی با اعمال فشار و ضرب و شتم به کناری گذاشته شده است.
برای ابوالفضل قدیانی که پس از گذشت یکسال حبس تعزیری اکنون ۸ ماه است به صورت غیرقانونی در زندان نگهداری می شود به علت اعتراض های مکرر به اقدامات غیرقانونی آیت الله خامنه ای تاکنون چند پرونده مفتوح شده و ۵ سال حبس غیرقطعی نیز صادر شده است که هنوز به وی یا وکیل او ابلاغ نشده است.
این زندانی سیاسی بیمار است و تاکنون سه بار قلب وی مورد عمل جراحی قرار گرفته ولی هربار پس از عمل جراحی به جای استراحت و طی کردن کامل دوران نقاهت به زندان بازگردانده شده، این در حالی است که کمیسیون پزشکی قانونی ۴ ماه مرخصی برای انجام معاینات و مراقبت از وی را توصیه اکید کرده است.
ابوالفضل قدیانی در حالی دست به اعتصاب غذا زده است که به دلیل ضرب و شتم و رفتار غیرانسانی و غیرقانونی حال عمومی مساعدی ندارد و دوستان و خانواده ی وی به شدت نگران او هستند.
شکایت خانواده قدیانی
در همین حال همسر ابوالفضل قدیانی اعلام کرد که از رئیس زندان اوین و ضاربان همسرش شکایت خواهد کرد.
 زهرا رحيمی، همسر ابوالفضل قديانی دراین باره به رادیو فردا گفت: آقای قديانی روز يکشنبه قرار دکتر داشتند و قرار بود به دندانپزشکی و دکتر قلب برود. ما پول معاينه را واريز کرده بوديم اما او را به بيمارستان نبرده بودند. روز دوشنبه می‌خواستيم به ملاقات او برويم که از زندان تماس گرفتند و گفتند او را به بيمارستان برده‌اند.زمانی که به بيمارستان رفتيم ديديم حال آقای قديانی بسيار بد است و شرايط او بسيار استرس‌زا است.
وی افزود:در زندان به زور کت او را از تنش درآورده بودند و حتی کفش‌هايش را هم درآورده بودند وقتی پرسيديم چه اتفاقی افتاده، او گفت وقتی می‌خواسته‌اند او را با اين شرايط از زندان به بيمارستان ببرند، او مخالفت کرده و گفته که به بند ۳۵۰ باز می‌گردد. اما ماموران به زور و با ضرب و شتم او را به بيمارستان برده‌اند. حتی کفش هم پايش نبوده است.همسرم به من گفت که هشت نفر در زندان او را زده‌اند و حتی به سر او هم ضربه خورده است. او سردرد، دست درد و قلب‌درد داشته است و شرايط جسمی نامساعدی داشته است.هنوز نمی‌دانيم چه کسانی بودند. گفتند ظاهرا پاسيار بودند. لباس پلنگی بر تن داشته‌اند. هنوز نمی‌دانيم از ماموران اطلاعات هستند يا پاسيار بودند. آن قدر شرايط بد بود و استرس به ما وارد شده بود که نمی‌توانستيم از آقای قديانی سوال بپرسيم. فقط او تعريف می‌کرد که هشت نفر او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد:آقای قديانی راضی نشد که پزشکان او را معاينه کنند و گفت به زندان برمی‌گردد. پزشک معالج هم گفت اگر او را معاينه کند، بايد آقای قديانی بستری شود چون شرايط خيلی بدی دارد. پزشک برای زندان نوشت که او را در شرايط بهتری برای معاينه به بيمارستان منتقل کنند.
همسر ابولفضل قدیانی گفت:من وقتی به منزل رسيدم هم به دادستانی زنگ زدم و هم به زندان تلفن کردم. به دادستانی زنگ زدم و گفتم که می‌خواهم از رييس زندان و ماموری که سر تيم ضرب و شتم کنندگان بوده و کسانی که با او همکاری کرده‌اند شکايت کنم.عنوان شکايتم هم اقدام به قتل است زيرا آقای قديانی بيمار قلبی است. آيا بايد بيمار قلبی را با ضرب و شتم به بيمارستان ببرند؟ چرا بايد او را به زور و به اين صورت به بيمارستان منتقل کنند؟ اين يک نوع شکنجه بوده و اقدام به قتل بوده. من به شدت نگرانم. به رييس زندان زنگ زدم. مسوول دفتر او پاسخ داد و به او گفتم که هم اعتراض دارم و هم بشدت نگران سلامتی آقای قديانی هستم.
قول پيگيری دادند ولی ما اميدی به پيگيری نداريم. آقای قديانی هم گفت وقتی به زندان برگردد، اعتصاب غذا خواهد کرد. متاسفم که با يک فرد ۶۸ ساله که بيمار قلبی هم هست، اين‌طور برخورد می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر