به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ شهریور ۲, پنجشنبه

ایران به سوریه سلاح فرستاده است

مردمک

یک مقام سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح به سوریه و نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرد. جفری فلتمن، رئیس امور سیاسی سازمان ملل، روز چهارشنبه ۲۲ اوت (اول شهریور) در نشست شورای امنیت درمورد خاورمیانه گفت: ارسال سلاح به سوریه ممنوع است و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، بارها نگرانی خود را از جریان ارسال اسلحه به دوطرف درگیر در.................


یک مقام سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح به سوریه و نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرد.
جفری فلتمن، رئیس امور سیاسی سازمان ملل، روز چهارشنبه ۲۲ اوت (اول شهریور) در نشست شورای امنیت درمورد خاورمیانه گفت: ارسال سلاح به سوریه ممنوع است و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، بارها نگرانی خود را از جریان ارسال اسلحه به دوطرف درگیر در سوریه اعلام کرده است.
به گفته آقای فلتمن در شرایطی که دولت سوریه از سلاح‌های سنگین برای حمله به مناطق پرجمعیت این کشور استفاده می‌کند و مردم این کشور از بحران نظامی این کشور رنج می‌برند، به‌نظر می‌رسد که ایران قطعنامه‌ منع صادرات سلاح را نقض کرده است.
اشاره این مقام سازمان ملل به قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل است که در مارس ۲۰۰۷ (فروردین ۱۳۸۶) علیه برنامه هسته‌ای ایران تصویب شد؛ ممنوعیت صادرات سلاح از ایران و واردات سلاح به این کشور ازجمله مفاد این قطعنامه است.
ایران نزدیکترین متحد بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در منطقه به شمار می‌آید و کشورهای غربی و آمریکا بارها ایران را به یاری بشار اسد در کشتار مردم سوریه در ۱۸ ماه گذشته متهم کرده‌اند. ایران این اتهام‌ها را رد می‌کند و متقابلاً کشورهای غربی را به «دخالت و تحریک بحران در سوریه» متهم کرده است.
سوریه از اسفندماه سال ۸۹ صحنه درگیری مخالفان بشار اسد با ارتش این کشور بوده است. براساس آمار سازمان ملل درمدت بحران در سوریه بیش از ۱۸ هزار نفر کشته شده و بیش از ۱۷۰ هزار نفر از این کشور فرار کرده‌اند.
سازمان ملل از ایران در شرایطی انتقاد کرده که بان کی مون در نشست کشورهای عضو گروه «جنبش عدم تعهد» در تهران شرکت می‌کند و قرار است بحران سوریه در این نشست بررسی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر