به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۲۸, شنبه

گفتگو با خانواده های زندانیان سیاسی؛ با اشک از جلوی اوین برگشتیم

 جرس

نزدیک به هفتاد و شش تن از زندانیان سیاسی طی روزهای گذشته آزاد شدند این در حالی است که اکثر این زندانیان آزاد شده در حال گذراندن ماهها و روزهای پایانی دوران محکومیت خود بودند.    پس از انتشار خبر آزادی نود نفر از زندانیان............



  نزدیک به هفتاد و شش تن از زندانیان سیاسی طی روزهای گذشته آزاد شدند این در حالی است که اکثر این زندانیان آزاد شده در حال گذراندن ماهها و روزهای پایانی دوران محکومیت خود بودند.  
 پس از انتشار خبر آزادی نود نفر از زندانیان سیاسی توسط دادستان در روز چهارشنبه، خانواده بزرگ زندانیان سیاسی در پشت در زندان اوین به امید آزادی عزیزان خود به انتظار نشستند. اما این جشن شادی برای آزادی زندانیان سیاسی همراه شد با گریه های پدران و مادرانی که ناامید و بدون در آغوش کشیدن عزیزان خود به خانه هایشان بازگشتند.

محمود حاتم، پدر سیاوش حاتم محبوس در بند 350 با بیان اینکه با گریه به خانه برگشتیم به "جرس" می گوید: "ای کاش اصلا به در زندان اوین نمی رفتیم، خیلی منتظر و چشم به راه بودیم تا فرزندم از در زندان اوین بیرون بیاید اما آزادش نکردند و گفتند آزادشدگان همین تعداد هستند و دیگر کسی آزاد نمی شود. مادرش با هزار امید و دعا رفت جلوی در زندان اما با چشم گریان برگشت...."

سیاوش حاتم، فعال دانشجویی سابق که برای اجرای حکم شانزده ماه حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق که نه به او و نه به وکیلش ابلاغ شده بود، روانه زندان شد. این حکم ناعادلانه در حالی صادر شده است که اتهام او شرکت در راهپیمایی و تجمعات جنبش سبز اعلام شده است. راهپیمایی های مسالمت آمیزی که هزاران شهروند معترض در آن شرکت کرده اند.
سیاوش حاتم، دانشجو و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی همدان بود که یکبار در تاریخ 25 خرداد ماه سال 88 بازداشت شد. وی پس از آن از دانشگاه بوعلی همدان به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شد. اما مدتی پس از انتقال در آذر ماه 89 در جلسه امتحان در دانشگاه شهید بهشتی توسط ماموران وزارت اطلاعات قبل از شروع امتحان بار دیگر بازداشت و یکماه در بند 209 تحت فشارهای روحی قرار داشت.
پدر این جوان دربند می افزاید: "پرونده دوم او را هم به جریان انداخته اند و می خواهند حکم آن را هم به اجرا گذاشته اند منتهی هر چه مراجعه می کنیم نه حکمش را به ما می گویند و نه پاسخی به ما می دهند. اصلا خودشان دادگاه غیابی برای او تشکیل دادند و وکیلش هم که مراجعه کرده حکم را به او ابلاغ نکرده اند."

وی در پاسخ به این سوال که علت عدم پاسخگویی مسئولین چیست، عنوان می کند: "اینجا را که می شناسید! اینطوری نیست که جواب ما را بدهند. می رویم هفت ساعت صبر می کنیم بدون اینکه پاسخی به ما بدهند برمی گردیم. همین مدتی هم که سیاوش در زندان است می بینم که موهاش سفید شده و وزن کم کرده است. یک جوان بی گناه باید بهترین روزهای عمر خود را پشت میله های زندان بگذراند واقعا دردآور است..."

مادر یکی دیگر از زندانیان سیاسی که ماهها در زندان بسر می برد، می گوید: "من مریض بودم و نتوانستم جلوی زندان اوین بروم اما تلفن در دستم بود و خبر آزادی زندانیان را از بچه ها می شنیدم. ساعتها گوشی در دستم بود و بالاخره گفتند این عفو شامل بچه من نشده است و همه دارند برمی گردند...عیبی ندارد دعا کنید زنده بمانم تا روز آزادی فرزندم را ببینم. آنروز دعا می کنم عفو خدا شامل مسببان این ظلمها بشود بالاخره ما مسلمان و سید اولاد پیغمبر هستیم کینه به دل نداریم اما صبر زیادی داریم..."

به گزارش کلمه، تاکنون سیزده نفر از زندانیان سیاسی مورد تعزیر شلاق قرار گرفته اند و نه زندانی سیاسی هفته گذشته شامل تخفیف مجازات شده اند.

این در حالی است که اواخر هفته گذشته مهسا امرآبادی روزنامه نگار زندانی که هم اکنون بی گناه در بند زنان زندان اوین بسر می‌برد به یک سال حبس تعزیری دیگر و چهارسال حبس تعلیقی محکوم شد.

پدر مهسا امرآبادی در خصوص این خبر خاطرنشان می کند: "دو پرونده برای مهسا باز کرده بودند که یک حکم یکسال بابت پرونده سال 88 که زیر دست اطلاعات بود و یکسال حبس دیگر هم بخاطر پرونده سال 90 که در دست سپاه بود برای او صادر کردند که حکم پرونده سال 90 او به دایره اجرا فرستاده شد و الان در مجموع باید دو سال حبس تعزیری را تحمل کند اما خوشبختانه دخترم روحیه خیلی بالایی دارد."

رسانه های ملی حاکمیت خبر آزادی زندانیان سیاسی را با عناوین آزادی زندانیان امنیتی بخاطرعفو رهبری و عطوفت اسلامی منتشر کردند. اما در حالی صحبت از رافت وعطوفت اسلامی می شود که تعداد بسیار زیادی از زندانیان سیاسی از ابتدایی ترین حقوق اولیه یک زندانی "محروم" هستند. بسیاری از این زندانیان از مشکلات جسمانی شدیدی رنج می برند و باید هر چه زودتر تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرند و به مرخصی استعلاجی و درمانی بیایند.

ابوالفضل قدیانی که پس از ضرب و شتم ماموران دست به اعتصاب غذا زده بود هفته گذشته در پی شدت ناراحتی قلبی به بیمارستان انتقال یافت. اما علی رغم تجویز پزشکی و نیاز وی به مرخصی درمانی مسئولین قضایی دستور بازگرداندن او از بیمارستان به زندان اوین را دادند. این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب تاکنون سه بار تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته است و علی رغم پایان دوران یکساله محکومیت خود نزدیک به هشت ماه است که بطور غیرقانونی در زندان بسر می برد.

همچنین تلاش های خانواده محمدعلی شمشیرزن از دراویش شهرستان کوار که در  زندان عادل آباد شیراز بسر می برد و باید هر چه سریعتر به بیمارستان منتقل گردد، بی نتیجه مانده است.
طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر بازداشت و صدور احکام ناعادلانه برای تعداد دیگری از شهروندان صادر شده است. قاضی شعبه‌ی چهارم دادگاه انقلاب اسلامی کرج برای جلیل محمدی، علی‌رضا عسگری و ریحانه انصاری، سه عضوی که در مجمع عمومی سالیانه‌ی کمیته‌ی هماهنگی بازداشت شده بودند، حکم صادر کرد. به گزارش وبگاه کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، قاضی مذکور علیرضا عسگری را به یکسال حبس تعزیری و ریحانه انصاری و جلیل محمدی را هر کدام به یکسال در سه سال حبس تعلیقی (با الزام به معرفی هر ماهه به مقامات امنیتی) محکوم کرد. همچنین دکتر یوسف بیداردل دبیر انجمن توسعه و پایداری آذربایجان که در حال جمع آوری و ارسال کمکهای مردمی به مناطق زلزله زده بود روز گذشته در منزل شخصی خود در شهر ارومیه بازداشت شد. به گزارش هرانا نیز روز گذشته اهالی مردم تبریز در جلوی تالار پارک شاه گولی در مراسمی که برای یادبود و اظهار همدردی با مردم زلزله زده قره داغ برپا شده بود شرکت کردند، اما این مراسم با دخالت نیروهای امنیتی و بازداشت چهار نفر بپایان رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر