به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۲۵, چهارشنبه

ایران به گروه‌‏های شبه نظامی حامی حکومت سوریه آموزش می‌دهد

 ملی مذهبی

لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به تشکیل و آموزش گروه های شبه نظامی در سوریه برای نبرد با مخالفان نظام حاکم بر این کشور در کنار نیروهای دولتی متهم کرد. او تاکید کرد که افزایش حضور ایران در



لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به تشکیل و آموزش گروه های شبه نظامی در سوریه برای نبرد با مخالفان نظام حاکم بر این کشور در کنار نیروهای دولتی متهم کرد.
او تاکید کرد که افزایش حضور ایران در سوریه می‌تواند به پیچیده‌تر شدن اوضاع در این کشور بینجامد.
به گزارش رادیوفردا، لئون پانه‌تا سه شنبه ۲۴مرداد در کنفرانس خبری مشترک با مارتین دمبسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در واشینگتن گفت: واضح است که ایران در بسیاری از مسائل نقشی پر اهمیت‌تر در سوریه ایفا می‌کند.
او افزود: نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایران در حال تشکیل و آموزش گروه‌های شبه نظامی در سوریه برای نبرد در کنار نیروهای دولتی این کشور علیه مخالفان است.
وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: معتقدیم که ایران در این موقعیت نباید چنین نقشی را ایفا کند. این بسیار خطرناک است.
او تاکید کرد که اقدام‌های ایران می‌تواند به افزایش خونریزی در سوریه بینجامد.
لئون پانه‌تا از تهران خواست خود را از تنش‌های سوریه دور نگه دارد. او گفت: «مردم سوریه هستند که باید سرنوشت خود را انتخاب کنند نه ایران
در همین کنفرانس خبری، ژنرال دمبسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ،گفت که به نظر می‌رسد بیشتر شبه نظامیان یاد شده از شیعیان و علوی‌ها باشند. او این گروه‌های شبه نظامی را به سپاه المهدی که مقتدی صدر روحانی جوان مخالف آمریکا در عراق آن را رهبری می‌کند، تشبیه کرد.
ژنرال دمبسی همچنین گفت که ارتش دولتی سوریه با چالش‌هایی همچون ضعف امداد رسانی و فقدان روحیه روبرو است.
او افزود: «از همین رو است که ایران به منظور کاهش فشاری که ارتش سوریه با آن روبرو است، این گروه‌های شبه نظامی را تشکیل می‌دهد
حدود ۱۸ ماه از آغاز بحران سوریه می‌گذرد. اعتراض‌ها در سوریه ابتدا به شکل راهپیمایی‌های اعتراض آمیز آغاز شد اما پس از آن با آغاز سرکوب نظامی اعترض‌ها و ادامه آن، روند جدا شدن سربازان و افسران از ارتش دولتی آغاز شد.
جدا شدگان گروهی با نام «ارتش آزاد سوریه» تشکیل دادند که ابتدا هدف اعلام شده آن، حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز بود. به مرور زمان و با ادامه بحران، این گروه عملیات تهاجمی خود را علیه نیروهای دولتی آغاز کرد و هم اکنون سرنگونی نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به عنوان هدف نهایی خود اعلام کرده است. بدین ترتیب هم اکنون بخش عمده‌ای از بحران سوریه بعدی نظامی گرفته است.
جمهوری اسلامی ایران همپیمان نظام بشار اسد است. از ماه‌های نخستین آغاز اعتراض‌ها در سوریه، معترضان این کشور و غرب، جمهوری اسلامی ایران را متهم به کمک در سرکوب اعتراض‌ها می‌کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر