به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۱۵, یکشنبه

فیلم منسوب به ایرانیان ربوده‌شده در دمشق منتشر شد

بی بی سی 

شبکه خبری العربیه تصاویری ویدئویی از افرادی که تعدادی از ایرانیان ربوده‌شده در دمشق معرفی شده‌اند، منتشر کرده است. به نظر می‌رسد افرادی که در این فیلم ویدئویی دیده می‌شوند، تعدادی از ایرانیانی باشند که دیروز (شنبه، ۱۴ مرداد) در منطقه زینبیه دمشق ربوده شده‌اند. دیروز گزارش شد که "افرادی مسلح" ۴۸ تبعه ایران را............................




شبکه خبری العربیه تصاویری ویدئویی از افرادی که تعدادی از ایرانیان ربوده‌شده در دمشق معرفی شده‌اند، منتشر کرده است.
به نظر می‌رسد افرادی که در این فیلم ویدئویی دیده می‌شوند، تعدادی از ایرانیانی باشند که دیروز (شنبه، ۱۴ مرداد) در منطقه زینبیه دمشق ربوده شده‌اند.
دیروز گزارش شد که "افرادی مسلح" ۴۸ تبعه ایران را در دمشق، پایتخت سوریه ربوده‌اند.
گفته شد که این ایرانیان زائرانی بوده‌اند که به صورت انفرادی و با هماهنگی شخصی برای زیارت اماکن مذهبی به سوریه رفته‌اند. اما در فیلمی که شبکه العربیه منتشر کرده است، مردی که لباس نظامی به تن دارد، مدعی می‌شود که تعدادی از افرادی که در فیلم دیده می‌شوند، اعضای سپاه پاسداران ایران هستند.
او در این فیلم می‌گوید: یکی از گردان‌های تیپ "براک" ۴۸ نفر از "شبیحه ایران" را اسیر گرفتند که در شهر دمشق برای عملیات اطلاعاتی میدانی در مورد اوضاع شهر حضور داشتند.
او اضافه می‌کند که با بررسی مدارک این افراد "مشخص شد که آنها افسران سپاه پاسداران ایران هستند."
او همچنین سه کارت شناسایی یکی از افرادی را که از ایرانیان ربوده‌شده در دمشق معرفی شده‌اند، رو به دوربین نشان می‌دهد اما نوشته‌های روی این کارت‌ها خوانا نیست.
این فرد اضافه می‌کند: "ما به ایران و تمام عمالی که در کنار نظام ایستاده‌اند، قول می‌دهیم که تمام اهداف نظام در سراسر سوریه مورد حمله قرار خواهد گرفت و سرنوشت همه عمال ایران و غیره مانند همین ایرانیانی خواهد شد که اینجا به اسارت گرفته شده‌اند."
در پس‌زمینه این فیلم چند مرد مسلح و پرچم پیشین سوریه که هم‌اکنون مخالفان مسلح دولت از آن استفاده می‌کنند، دیده می‌شود.
در تصاویر این فیلم بین افرادی که گفته شده است ایرانیان ربوده‌شده در سوریه هستند، هیچ زنی دیده نمی‌شود.
العربیه گزارش کرده است که ربوده شدگان در اختیار گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه هستند.
در عین حال، دیروز ریاض اسعد، فرمانده ارتش آزاد سوریه، از گروه‌های مسلح اصلی مخالف دولت سوریه، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که افراد این ارتش نقشی در ربودن زائران ایرانی در دمشق نداشته‌اند و او با تعرض به افراد غیرنظامی و غیرسیاسی مخالف است.
اما وی در عین حال افزود که به عقیده او زائر ایرانی در کار نیست، بلکه آنها عناصر اطلاعاتی و افسران نظامی ایرانی هستند که در پوشش زائر و غیره در سوریه فعالند.
زینبیه دمشق که محل ربوده شدن این گروه از ایرانیان اعلام شده است، در هفته‌های اخیر محل درگیری نیروی ارتش سوریه با مخالفان مسلح دولت بوده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، برای پیگیری وضعیت اتباع ربوده‌شده این کشور در سوریه با وزیران امور خارجه قطر و ترکیه گفت‌وگوهایی تلفنی داشته و از آنها خواسته است تا برای آزادی این ایرانیان تلاش کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر