به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۱۲, پنجشنبه

اوباما مجوز كمک به مخالفان مسلح سوری را صادر كرد

جرس

تلویزیون «سی‌ان‌ان» بدون اشاره به جزئیات بیشتر گزارش داد كه رئیس‌جمهوری آمریكا با امضای حکمی اجازه‌ کمک به مخالفان مسلح سوری را صادر کرده است. همزمان هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، گفته است که دولت او در مواضع "چین و روسیه" در قبال بحران سوریه شریک است و مخالفان حکومت سوریه را "تروریست" خواند.  به گزارش خبرگزاری آلمان، طبق گزارش تلویزیون سی ان ان، باراک اوباما در حکمی که چندی پیش امضا کرده است، اجازه................................



 تلویزیون «سی‌ان‌ان» بدون اشاره به جزئیات بیشتر گزارش داد كه رئیس‌جمهوری آمریكا با امضای حکمی اجازه‌ کمک به مخالفان مسلح سوری را صادر کرده است. همزمان هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، گفته است که دولت او در مواضع "چین و روسیه" در قبال بحران سوریه شریک است و مخالفان حکومت سوریه را "تروریست" خواند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، طبق گزارش تلویزیون سی ان ان، باراک اوباما در حکمی که چندی پیش امضا کرده است، اجازه داد که سازمان سیا و دیگر نهادهای اطلاعاتی آمریکا مخفیانه به شبه‌نظامیان سوری كمك كنند.

شبكه خبری سی‌ان‌ان گزارش خود را شامگاه چهارشنبه به وقت محلی با استناد به گفته‌های مقام‌های آمریکایی منتشر کرده است.

همزمان به گزارش تلویزیون الجزیره، دولت آمریکا اعلام كرده است كه ۲۵ میلیون دلار به شبه‌نظامیان سوری کمک می‌کند. این رقم را پاتریك ونتریل، سخنگوی وزارت خارجه آمریكا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد.

واشنگتن افزون بر آن رقمی بالغ بر ۶۴ میلیون دلار نیز از طریق سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی در اختیار سوری‌ها گذاشته است.

واشنگتن درخواست بشار اسد رییس جمهوری سوریه را از نیروهایش برای ادامه مبارزه علیه مخالفان اقدامی حقارت‌آمیز توصیف كرد.

پاتریك ونتریل، سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در واكنش به پیام اسد به مناسبت روز ارتش اعلام كرد كه آمریكا ۲۵۰میلیون دلار را به عنوان كمك مالی به مبارزان سوریه خواهد داد.

ونتریل گفت: دولت باراك اوباما پیشتر پانزده میلیون دلار را به شبه نظامیان مخالف اسد اختصاص داده بود كه ده میلیون دلار نیز به آن افزوده است.

رزمایش ارتش تركیه در مرزهای سوریه
سازمان ملل اعلام كرد كه مجمع عمومی این سازمان قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید را در زمینه منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیكی در سوریه تصویب كند.

به گزارش ایسنا به نقل از تلویزیون الجزیره، ناصر عبدالعزیز نصر، شصت و ششمین رییس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل كه قطری الاصل است تصمیم گرفته است كه روز جمعه بنا به درخواست كشورهای عربی نشستی را درباره سوریه تشكیل دهد.

پیش‌بینی می‌شود كه پیش‌نویس قطعنامه‌ای كه از سوی عربستان ارائه شده مورد حمایت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل قرار بگیرد.

در این پیش‌نویس قطعنامه از مسئولان سوریه خواسته شده تا از هرگونه استفاده، انتقال، تولید، توسعه یا دستیابی به هر نوع سلاح شیمیایی یا بیولوژیكی یا هر ماده مرتبط با آن اجتناب كنند.

همچنین از دولت سوریه خواسته شده به تعهدات خود پایبند باشد و مكان حفظ امنیت تمامی سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیكی را مشخص كند.

در این پیش‌نویس همچنین استفاده دولت از سلاح‌های سنگین در مناطق مسكونی محكوم شده است.

این پیش‌نویس قطعنامه جدید دولت سوریه را به استفاده از تانك، هلی‌كوپتر و سلاح‌های توپخانه‌ای متهم كرده است.

در صورت تصویب این پیش‌نویس این دومین بار است كه مجمع عمومی سازمان ملل درباره سوریه قطعنامه صادر می‌كند.

از سوی دیگر، فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه اعلام كرد كه جنگی كه ارتش در آن وارد شده جزئی لاینفك از جنگ سرنوشت ساز در راستای درگیری‌های اصلی با دشمن صهیونیستی و حامیان آن است و ارتش طرح‌های آنها را در تقسیم كشور به عنوان مقدمه‌ای برای نابودی‌اش ناكام می‌گذارد.

الفریج به خبرگزاری سوریه (سانا) گفت: پیروزی بر این توطئه بزرگ نزدیك است و سوریه قوی از این جنگ خارج خواهد شد و همچنان حضور منطقه‌ای و بین‌المللی خود را حفظ خواهد كرد.

از سوی دیگر، ریاض الاسعد، فرمانده ارتش آزاد سوریه از تشكیل دولت انتقالی كه متشكل از اعضای هیات امنای انقلاب است، انتقاد كرد.

الاسعد رهبران این هیات را فرصت طلبانی توصیف كرد كه به دنبال ایجاد اختلاف میان مخالفان سوریه و استفاده از دستاوردهایی هستند كه مبارزان محقق كرده‌اند.

وی گفت: سیاستمدارانی كه ائتلاف جدید را تشكیل داده‌اند به دنبال سودجویی هستند. آنها می‌خواهند بار دیگر نظام اسد را احیا كنند.

ترکیه و سوریه
بر اساس این گزارش، از سوی دیگر، احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه تركیه در دیدار با مسعود بارزانی رییس منطقه كردستان عراق در اربیل وضعیت مناطق كردنشین سوریه را بررسی كرد.

این وزیر تركیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات اخیر گفت: طرفداران حزب كارگران كردستان تركیه (پ.ك.ك) بر منطقه تسلط یافته‌اند و تركیه خواهان حمایت بارزانی جهت ممانعت از هرگونه تهدید علیه امنیت آنكاراست.

براساس گزار‌ش‌های خبری ارتش تركیه با تانك‌های خود در نزدیكی مرزهای سوریه رزمایش برگزار كرد.

این رزمایش بعد از سلسله عملیات استقرار ارتش تركیه در منطقه مرزی در پی افزایش خشونت‌ها بود.

بر اساس گزارش‌های خبری حدود 25 دستگاه تانك در این رزمایش شركت داشتند كه تحت نظارت فرماندهان منطقه نصیبین واقع در منطقه ماردین در دو كیلومتری مرزهای سوریه بود.

ونزوئلا: با اسد هستیم

به گزارش بی بی سی، هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، گفته است که دولت او در مواضع "متحدانمان، چین و روسیه" در قبال بحران سوریه شریک است و مخالفان حکومت سوریه را "تروریست" خواند.

وی تاکید براینکه حکومت سوریه را به رسمیت می شناسد، افزود: "می خواهند چه کسی را به رسمیت بشناسیم؟ تروریست هایی را که مردم را می کشند، شهرها را ویران می کنند و به بمب گذاری روی می آورند؟"

رئیس جمهوری ونزوئلا مخالفان بشار اسد را با مخالفان معمر قذافی، رهبر سابق لیبی، مقایسه کرد و گفت: "متاسفانه شواهدی در دست است که دولت های اروپایی، تروریست ها را به رسمیت می شناسند و مانند لیبی، به تروریست ها پول و اسلحه می دهند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر