به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۳۰, دوشنبه

محمد مرسی به تهران سفر می کند

 بی بی سی

خبرگزاری رسمی دولت مصر اعلام کرده که محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور هفته آینده برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران سفر خواهد کرد. در صورت انجام این سفر، آقای مرسی نخستین رئیس..................


خبرگزاری رسمی دولت مصر اعلام کرده که محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور هفته آینده برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران سفر خواهد کرد.
در صورت انجام این سفر، آقای مرسی نخستین رئیس جمهور مصر خواهد بود که بعد از بیش از سی سال به ایران سفر می کند.
در این اجلاس ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد از مصر به ایران منتقل می شود.
محمد مرسی (وسط)، نخستین رئیس جمهور مصر خواهد بود که پس از انقلاب اسلامی به تهران سفر می کند
روابط دو کشور بعد از انقلاب اسلامی ایران و در پی به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی مصر، رسما قطع شد.
ایران اعلام کرده است که در اجلاس جنبش عدم تعهد که نهم و دهم شهریور در تهران برگزار می شود، از میان یکصد کشوری که برای شرکت در اجلاس آمادگی خود را اعلام کرده اند، ۳۵ کشور در سطح سران در این نشست حاضر می شوند.
در حال حاضر، حدود ۱۲۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد و حدود ۲۰ کشور دیگر عضو ناظر این جنبش هستند.
بنابر گزارشها، هنوز تکلیف حضور برخی کشورها روشن نیست و سخنگوی اجلاس حاضر نشده نام کشورهایی را ببرد که در سطح سران در اجلاس تهران شرکت می کنند.
در همین حال، به گفته محمدرضا فرقانی سخنگوی اجلاس جنبش عدم تعهد، علاوه بر اعضای جنش عدم تعهد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز برای شرکت در اجلاس دعوت شده است و آقای فرقانی گفته که "آقای پوتین میهمان ویژه است که از طرف رئیس جمهور ایران در اجلاس دعوت شده است، روسیه عضو اصلی عدم تعهد نیست و تاکنون هم خبری مبنی بر حضور آقای پوتین در این اجلاس نداریم."
ایران پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ به عضویت این سازمان درآمد و چندی پس از این عضویت، و در زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق، مقام های جمهوری اسلامی نسبت به میزبانی بغداد در نشست رهبران جنبش عدم تعهد اعتراض داشتند و توانستند با تهدید نظامی و گفت و گوهای سیاسی، محل برگزاری اجلاس را از عراق به هند تغییر دهند.
نشست رهبران جنبش غیر متعهد در تهران، دومین نشست بزرگ بین المللی در این سطح پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ در ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر