به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۱۳, جمعه

مسئولان حتی برای تماشای مسابقات هم نمی‌روند

 ندای سبز آزادی

در حالی که نزدیک به یک هفته از آغاز بزرگترین رویداد ورزشی جهان در لندن سپری شده اما هنوز کاروان ورزشی ایران بهره ای از مدال های خوش رنگ المپیک 2012 نبرده و بهترین نتیجه کسب شده از سوی ورزشکاران کشورمان، کسب عنوان ششمی از سوی الهه احمدی در مسابقات تیرندازی با تفنگ بادی بود که وی توانست نام خود را به عنوان اولین زن...........................




در حالی که نزدیک به یک هفته از آغاز بزرگترین رویداد ورزشی جهان در لندن سپری شده اما هنوز کاروان ورزشی ایران بهره ای از مدال های خوش رنگ المپیک 2012 نبرده و بهترین نتیجه کسب شده از سوی ورزشکاران کشورمان، کسب عنوان ششمی از سوی الهه احمدی در مسابقات تیرندازی با تفنگ بادی بود که وی توانست نام خود را به عنوان اولین زن ورزشکار تاریخ ایران که در فینال مسابقات المپیک برای کسب مدال حضور یافته به ثبت برساند.
از موفقیت نسبی نوشاد عالمیان در کسب اولین پیروزی تاریخ تنیس روی میز ایران در بازی های المپیک و دو پیروزی بوکسورهای اعزامی ایران در دوره مقدماتی که بگذریم، فرجام تلاش ورزشکاران اعزامی از سوی چهار فدراسیون پرحاشیه شنا، تیراندازی با کمان، دوچرخه سواری و قایقرانی همان گونه که انتظار می رفت با ناکامی زیادی همراه شد.
حذف محمد بیداریان شناگر تیم ایران که به شکل عجیبی در آخرین روزها جایگزین محمدعلیرضایی رکورددار شنای ایران، شده بود از دور مسابقات مقدماتی، سرنگونی امین زرگری دوچرخه سوار ایرانی و بازماندن سایر دوچرخه سواران از ادامه مسابقات، حذف زهرا دهقان و میلاد وزیری دو تیرانداز با کمان کشورمان که بدون سرمربی در این مسابقات شرکت کرده بودند و ناکامی محسن شادی و سولماز عباسی در مسابقات قایقرانی اخبار ناخوشایندی بود که از دهکده بازیهای المپیک برای علاقه مندان ورزش ایران مخابره می شد.
هر چند انتظار کسب مدال و قرار گرفتن در رتبه بندی نهایی از سوی ورزشکاران رشته های نام برده شده کمی بلندپروازانه به نظر می رسید و کمتر کسی چنین انتظاری از این ورزشکاران داشت اما ناکامی های مطلق این ورزشکاران که حتی در ثبت رکوردهای پیشین خود نیز ناکام ماندند خود گواه وضعیت آشفته در راس مدیریت فدراسیون های ورزشی این رشته به سبب عملکرد نامناسب وزیر ورزش در عزل و نصب های غیرقانونی و متعاقب آن تعلیق موقت این فدراسیون ها و عدم امکان اعزام مربیان و مسئولان فدراسیون ها به لندن بود.
گلایه های شدید میلاد وزیری و زهرا دهقان دو قهرمان تیراندازی با کمان کشورمان از مسئولان ورزش شاهدی بود بر این ادعا.
وزیری پس از شکست از رقیب مکزیکی خود در گفت و گویی درباره علت ناکامی خود گفت: «یک لشگر بدون فرمانده باشد، هر اندازه هم لشگر خوبی باشد، شکست می‌خورد. ما تمام تلاش خودمان را کردیم که این اتفاق رخ ندهد اما آن کسانی که می خواستند این اتفاق بیفتد و ناکام بمانیم، به آرزویشان رسیدند.»
وزیری روز قبل نیز پس از حذف زهرا دهقان از دور مسابقات گفته بود: «متأسفانه امروز حتی یک نفر از مسئولان و نمایندگان فدراسیون در محل مسابقه حاضر نبودند و اگر خبرنگاران هم نبودند امروز، غریب بودیم. ای کاش حداقل آنها برای تماشا می‌آمدند.»
کماندار المپیکی ایران درباره شکایت وی و زهرا دهقان از کمیته ملی المپیک به دیوان عالی اداری نیز گفت: «علاوه بر کمیته ملی المپیک از فدراسیون تیراندزای با کمان هم شکایت کردیم چراکه آنها قانون را رعایت نکردند. اما با وضعیتی که پیش آمد و به رقابت‌های المپیک اعزام شدیم از این شکایت انصراف می‌دهیم.»
خلف وعده دولت، پاداش مدال‌آوران المپیک
به نظر می رسد وعده های تحقق نیافته دولت در زمینه ریشه کنی بیکاری، حل معضل مسکن، آوردن پول نفت بر سر سفره ها و صدها مورد خلف وعده دولت مردان محمود احمدی نژاد در طی سالهای اخیر، این بار ورزشکاران اعزامی به مسابقات المپیک را هم بی نصیب نگذاشته است.
هنوز دو هفته از جلسه بدرقه کاروان اعزامی به المپیک لندن که با حضور سرزده محمود احمدی نژاد، و مسئولان ورزشی کشور برگزار شد نمی گذرد که در آن وزیر ورزش اعلام کرد پاداش مدال‌آوران المپیک لندن 1.5 برابر دوره قبل (165 میلیون تومان) خواهد بود که البته همین مبلغ نیز مورد اعتراض اهالی ورزش قرار گرفت و قهرمانان کشورمان معتقد بودد که باید مبلغ بیشتری را برای پاداش مدال آوران المپیک اختصاص دهند.
در حالی که همگان منتظر بودند تا مسئولان ورزش در پی این اعتراض ها، از افزاش پاداش ها خبر دهند اما وزیر ورزش و جوانان امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران از پاداش 200 سکه‌ای به طلایی‌ها خبر داد.
اگر این پاداشی که وزیر برای ملی‌پوشان طلایی ایران در نظر گرفته را با نرخ امروز سکه یعنی 743 هزار تومان حساب کنیم این مبلغ یعنی 148 میلیون و 600 هزار تومان که با قول 1.5 برابری وزیر مطابقت ندارد و 16 میلیون 400 هزار تومان هم کمتر است.
تازه اگر ادعاهای وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی درباره کاهش قیمت سکه در روزهای آینده هم محقق شود احتمالا مبلغ پاداش در نظر گرفته شده برای مدال آوران المپیک کمتر از این مبلغ هم خواهد بود.
به این ها وعده محمود احمدی نژاد که در مراسم بدرقه خواستار افزایش 2 برابری پول تو جیبی ورزشکاران شده بود را هم اضافه کنید چون بنا بر گزارش خبرگزاری فارس از لندن خبر می رسد که این اتفاق رخ نداده است.
این در حالی است که سایر کشورها ارقام نسبتا قابل توجهی را برای قهرمانان در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال ارمنستان یک میلیون دلار، ترکیه طبق اعلام فدراسیون کشتی 1.5 میلیون دلار، مالزی یک شمش طلا به ارزش 600 هزار دلار، تاجیکستان منزل مسکونی دوخوابه، سنگاپور 500 هزار دلار و آذربایجان 800 هزار دلار به مدال‌آوران پاداش می‌دهند که مقایسه این کشورها با ایران نشان می‌دهد که چه مبلغی برای 4 سال زحمت ورزشکاران در نظر گرفته شده است.
روزنامه واشنگتن‌پست هم نوشته مسئولان ورزش ایالات متحده امریکا اعلام کرده اند که در صورت غلبه کشتی گیران این کشور بر کشتی‌گیران توانمند ایران، روسیه،‌ بلغارستان و دیگر مدعیان 250 هزار دلار(487 میلیون تومان ) بابت «طلایی‌شدن» دریافت خواهند کرد.
علاوه بر این هریک 25 هزار دلار(48 میلیون تومان) نیز از طرف کمیته المپیک کشور خود پاداش می گیرند که با احتساب این ارقام سهم هر کشتی‌گیر طلایی آمریکا 535 میلیون تومان خواهد بود.
قهرمان دو و میدانی: تنها یک عدد پتو به من دادند!
در رشته دو و میدانی نیز دونده های ایرانی از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند و تعدادی از آن ها با انتقاد از عملکرد مسئولان ورزش کشور از عدم حمایت شایسته و بایسته از سوی مسوولان گلایه دارند.
سید کاوه موسوی دو و میدانی کار المپیکی ایران در گفتگویی با گلایه از مسئولان استان آذربایجان غربی گفته که «در طی مدتی که برای المپیک آماده می‌شدم استانداری تنها یک میلیون تومان به من کمک کرده است. همه ورزشکارانی که در المپیک حضور دارند، مسئولان استانی‌شان کمک زیادی به آنها کرده و حمایت‌شان کرده‌اند، اما برای من این اتفاق هیچ وقت نیفتاد. در جشن پیاده روی که در ارومیه برگزار شد،‌ تنها یک عدد پتو به من دادند!»
این قهرمان پرتاب چکش می گوید: «بارها نزد مسئولان استانی رفته‌ام که کمکی به من کنند تا حداقل بتوانم شغلی در استان داشته باشم، اما این اتفاق نیفتاد و حتی به نامه‌هایم هم جواب نداده‌اند. در حالی که همه در آستانه المپیک به ورزشکاران‌شان روحیه می‌دهند، اما هیچ حمایتی از من نشد. فصل گذشته در هیچ تیمی عضو نبودم و باشگاه نفت هم گفت که دیگر المپیکی به خدمت نمی‌گیرد.»
سرماخوردگی مسوولان، بلای جان ورزشکاران
این روزها مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی و کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک که همراه با کاروان ورزشی ایران در دهکده المپیک لندن حضور دارند بیش از ان که دغدغه مصدومیت احتمالی ورزشکاران کشورمان را داشته باشند نگران آن هستند تا سرماخوردگی های شدید برخی از مسئولان و مقامات ورزش کشور که همراه با تیم های ورزشی به لندن اعزام شده اند به قهرمانان کشورمان سرایت نکند و سبب بیماری و تحلیل قوای این ورزشکاران که 4 سال است با تمرینات سخت مهیای حضور در آوردگاه المپیک و کسب نشان قهرمانی هستند نگردد.
لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی در گفت و گو با سایت خبری فدراسیون پزشکی ورزشی گفته که «خوشبختانه تمام ورزشکاران کشورمان در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند، اما در حال حاضر تعدادی از افراد غیر ورزشکار کاروان ایران دچار سرماخوردگی شده‌اند و باید ورزشکاران ما باید مراقبت لازم را از خود داشته باشند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر