به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۱۳, جمعه

مرتضوی؛ مدیر با صلابت!

 بهار یکتا

همزمان با اعلام حکم اعدام چهار تن از اختلاس گران، دیوان عدالت اداری از غیرقانونی بودن حکم ریاست سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی خبر داد. کشاکش دولت با قوه مقننه و قضاییه که بدنبال امر ونهی های شدید آیت الله خامنه ای چندی است در پس پرده ادامه دارد،  بار دیگر با سعید مرتضوی مرد همه فصول اقتدارگرایی به نمایش..........................

*نظرات وارده در یادداشت لزوما بیانگر دیدگاه 88 نمی باشد



همزمان با اعلام حکم اعدام چهار تن از اختلاس گران، دیوان عدالت اداری از غیرقانونی بودن حکم ریاست سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی خبر داد.
کشاکش دولت با قوه مقننه و قضاییه که بدنبال امر ونهی های شدید آیت الله خامنه ای چندی است در پس پرده ادامه دارد،  بار دیگر با سعید مرتضوی مرد همه فصول اقتدارگرایی به نمایش در می آید.
طی پنج ماهی که گذشت، نمایندگان مجلس همه تلاش خود را به کار گرفتند تا از ادامه فعالیت سعید مرتضوی بر کرسی ثروتمندترین سازمان کشور جلوگیری کنند. سازمانی که سالهاست نامش در رسانه ها مطرح است و هر کسی در پی کسب این نهاد قدرتمند است.
کیهان موسسه تحت امر رهبری که از اصلی ترین بدهکاران این سازمان با بیش از دوازده میلیارد تومان بارها انگشت اتهامش را به سمت دولت برده است با بدهی بیش از سی و پنج میلیارد تومان. اما این روزها که دولت در یک اقدام عجیب شرکت های ورشکسته خود را به سازمان تامین اجتماعی بخشید تا بدهی خود را بدهد، خبری از کیهان و کیهانیان نیست و حتی کیهان نویسان کمتر به مساله داغ متهم جنایت کهریزک سعید مرتضوی می پردازند.
این در حالی است که حداد عادل، نماینده نزدیک به رهبری همه توان خود را به کار برده بود تا پای سعید مرتضوی به مجلس باز نشود و در پشت همان درهای بسته، قول شرف گرفته بود و قول دیگری داده بود که باز این قاضی محبوب رهبری را به قوه قضاییه بازگرداند. قوه ای که خاطرات شیرینی از قاضی مطبوعات، قاتل زهرا کاظمی، آمر جنایات کهریزک ندارد.
مجلسیان که قول داده بودند طرح استیضاح وزیر کار در دستور اولیه جلسات مجلس نهم است، تاکنون حتی نامی از سعید مرتضوی در مجلس نبرده اند چه رسد به طرح استیضاح.  اما سعید مرتضوی مایل است باز هم به مجلس بیاید. او که تاکنون سه پرونده باز در مجالس ششم، هفتم و هشتم دارد، خیلی از مجلس آمدن هراس ندارد. اما این مجلس است که با هدایت نمایندگان نزدیک به بیت رهبری نمی خواهد متهم جنایت کهریزک با به مجلس آمدن " مگو" هایی را از زمان دادگاه مطبوعات و فرمان سردار محبوب رهبری " نجات"  برای اعزام جوانان معترض به کهریزک بگوید.
در سکوت مجلس این بار دیوا عدالت اداری به کمک آمده و می خواهند بدون سر وصدا سعید مرتضوی را از ریاست سازمان تامین اجتماعی برکنار کنند. حکمی که با استقبال این سازمان رو به رو نشده است. مسئولان سازمان به حمایت از مدیر خود به صحنه آمده و از او به عنوان مدیری موفق و با لیاقت نام برده و گفته اند که حکم دیوان " موضوعیت" ندارد و این مدیر منتصب احمدی نژاد با صلابت و قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.
این روزها که تحریم های اقتصادی همه توجهات را به خود مشغول کرده و تیم احمدی نژاد در تلاش است به رهبری نشان دهد که خبری از پیروزی بدر و خیبر نیست و بحران شعب ابی طالب دامن همه را فراگرفته است، سعید مرتضوی به صحنه ای دیگر برای نزاع مجدد تبدیل شده است.
هر چند این دعوا بر سر فرد نیست و ابعادش گسترده تر از ریاست سازمان تامین اجتماعی است، اما محمدرضا رحیمی که خود پرونده سنگینی در قوه قضاییه دارد گفته است که با همه توان از مدیر لایق دولت دفاع خواهد کرد. باید دید که منازعه قدرت میان مردان احمدی نژاد با دفتر رهبری و دو قوه قضاییه و مقننه در این ماه های باقی مانده از عمر ریاست احمدی نژاد به کجا می انجامد.
تاکنون احمدی نژاد بخوبی از مردانش حمایت کرده و به رغم همه فشارها و تهدیدات قوه قضاییه هنوز نتوانسته  تیم او را بر هم زند. حال باید دید احمدی نژاد برای دفاع از سعید مرتضوی که پیش از این مورد حمایت صد در صدی حامیان رهبری بود تا کجا ایستاده است. آیا احمدی نژاد با استفاده از این برگ برنده ای که دارای اطلاعات زیادی هم هست، خواهد توانست به " بگم بگم" های خود ادامه دهد.
روزهای آینده صحنه جدیدی از رویارویی حامیان رهبری و احمدی نژاد خواهد بود. بازیگر اصلی این صحنه سعید مرتضوی، متهم جنایت کهریزک است. همان کسی که حکم تعلیق قضایی دارد و پرونده ای مفتوح در دادگاه. همان کسی که وقتی در ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر بود خاطراتی شیرینی از برادران قاچاقچی با خود دارد. باید دید که احمدی نژاد برای حمایت از این مدیر " با صلابت" تا کجا ایستاده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر