به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۲۳, دوشنبه

صدا و سیما خجالت بکشد

 ندای سبز آزادی

نمایندگان آذربایجان در مجلس  نسبت به عملکرد صداوسیما و همراهی نکردن مناسب با زلزله آذربایجان شدیدا انتقاد کردند. نماینده مشکین شهر در مجلس با انتقاد شدید از عملکرد صداوسیما پس از وقوع زلزله شمال غرب کشور، گفت: من تاسف می‌خورم و مسوولان صداوسیما باید خجالت بکشند. کجای دنیا چنین است به جای همدردی با..................



نمایندگان آذربایجان در مجلس  نسبت به عملکرد صداوسیما و همراهی نکردن مناسب با زلزله آذربایجان شدیدا انتقاد کردند.
نماینده مشکین شهر در مجلس با انتقاد شدید از عملکرد صداوسیما پس از وقوع زلزله شمال غرب کشور، گفت: من تاسف می‌خورم و مسوولان صداوسیما باید خجالت بکشند. کجای دنیا چنین است به جای همدردی با زلزله‌زدگان همدردی صداوسیمای آن کشور برنامه طنز پخش کند.
یونس اسدی در تذکری گفت: پخش برنامه طنز خنده بازار در رسانه ملی آن هم زمانی که دو روز عزای عمومی اعلام شده است چه معنایی دارد؟من تاسف می‌خورم و مسوولان رسانه ملی باید خجالت بکشند. کجای دنیا چنین است به جای همدردی با زلزله‌زدگان، صداوسیمای آن کشور برنامه طنز پخش کند.
لاریجانی در پاسخ به اسدی گفت: ‌حالا این طور هم صحبت نکنید.
اسدی هم در پاسخ به لاریجانی گفت که چرا این طور صحبت نکنیم، صدا و سیما چرا خنده بازار را پخش کرده است.
نادر قاضی پور نماینده ارومیه با اشاره به حادثه زلزله آذربایجان شرقی، گفت: چرا صداوسیما و رییس جمهور اعلام عزای عمومی نکردند اگر این حادثه در شاهرود یا سمنان رخ می داد عزای عمومی اعلام نمی کردند.
قاضی پور تصریح کرد: آیا جان ما آذربایجانی ها عزیز نیست، جان ما به اندازه یک مسابقه فوتبال و حاشیه های آن مهم نیست.
مسعود پزشکیان نماینده تبریز نیز از عملکرد صداوسیما در پوشش خبری زلزله ورزقان انتقاد کرد و گفت: صداوسیما اطلاع‌رسانی درستی از زلزله ورزقان نداشته است. انگار که نه انگار بین ۷۰ تا صددرصد ۲۰۰ روستا تخریب شد و ۳۰۰ نفر کشته شدند و جمع زیادی بی‌خانمان شدند.در سایت ها آمده است تلویزیون حتی برنامه خنده بازار را در چنین شرایطی پخش کرده است و این جای تاسف دارد و از رییس مجلس می‌خواهم به صداوسیما تذکر دهد.
مهدي دواتگري،نماینده مراغه و عجب شیر در نطق ميان دستور خود با انتقاد از عملكرد صداوسيما اظهار داشت: از صداوسيما جمهوري اسلامي ايران انتظار مي‌رود كه احساسات خالصانه ملت ايران را در ايام شهادت امام علي (ع) و حادثه زلزله اخير با پخش برنامه‌هاي شاد جريحه‌دار نكند.
علی لاریجانی،رئیس مجلس نیز  پس از سخنان برخی از نمایندگان مجلس در مورد وضعیت مناطق زلزله‌زده و عملکرد سازمان صداوسیما گفت: خواست ما از مسوولان سازمان صداوسیما این است که به نکات مطرح شده توسط نمایندگان مجلس توجه کند و از مسائلی که موجب آزردگی خاطر حادثه‌دیدگان و بازماندگان زلزله می‌شود جلوگیری کند.
انتقاد کارگردان خنده بازار از بی توجهی صدا و سیما
کارگردان تبریزی برنامه طنز خنده بازار پخش این برنامه را در شرایط حاضر و همزمان با عزاداری مردم آذربایجان بعد از زلزله مرگبار، اقدامی نادرست نامناسب دانسته و مخالفت خود را با این عمل اعلام کرد.
شهاب عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پخش برنامه دست من نبود، خنده بازار برنامه ای ضبط شده است و اگر من مخالفت می کردم نیز این برنامه طبق نظر و صلاحدید مسئولان امر پخش می شد.
وی ادامه داد: طی چند شب گذشته این برنامه طنز را به دلیل مصادف بودن با ایام شبهای قدر از لیست پخش خارج کرده بودند و آرزوی قلبی من این بود که حداقل دو شب نیز به دلیل عزاداری مردم آذربایجان دست نگه دارند.
عباسی گفت: زمان وقوع زلزله در تبریز بودم و طی ساعات اولیه به شدت پیگیر اخبار تلویزیون و رادیو بودیم تا شاید به نوعی مردم از نگرانی خارج شوند اما متاسفانه توجه زیادی از طرف رسانه ملی نسبت به این مصیبت نشد.
این کارگردان تبریزی ادامه داد: با گذشت زمان بیشتر سایت های خبری به تدریج اخبار منطقه و مردم آسیب دیده را منتشر کردند و اطلاع رسانی مردم نیز در گروه های اجتماعی و اینترنت برای رفع نگرانی مردم بسیار مفید بود، دوستان و آشنایان زیادی نیز که از طریق اینترنت و سایتهای مجازی از وقوع این مصیبت باخبر شده بودند تماس گرفته و کسب خبر می کردند اما انتظار داشتیم رسانه ملی نسبت به این ضایعه دلخراش توجه داشته باشد.
کارگردان تبریزی سریال طنز خنده بازار با اشاره مجدد به مصیبت روی داده در آذربایجان شرقی گفت: همه می دانیم که مردم آذربایجان در تمام ایران اسکان دارند و این مصیبت همه ماست، انتظار داشتیم در این شرایط عزای عمومی در تمام کشور اعلام شود.
شهاب عباسی در ادامه خود را با مردم داغدیده این ضایعه شریک دانسته و گفت: من با تمام مردم آسیب دیده در این ضایعه دلخراش اظهار همدردی می کنم و نهایت تاسف و ناراحتی خود را نسبت به پخش برنامه طنز خنده بازار همزمان با مصیبت این عزیزان اعلام می کنم.
حمله کیهان به پوشش اخبار زلزله در رسانه های خارج کشور
روزنامه کیهان که دیروز به دلیل کوتاهی در پوشش اخبار زلزله توسط رسانه های داخلی مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود، امروز بدون هر گونه توضیح درباره کوتاهی خود تلاش کرد با یادآوری سوء سابقه رسانه های بیگانه، خود را از پاسخ به رسانه های داخلی معاف کند.
روزنامه کیهان که روز گذشته از کنار خبر زلزله بی تفاوت گذشته بود امروز نسبت به پوشش این خبر در رسانه های خارج کشور انتقاد کرد.کیهان با ذکر این نکته که رسانه هایی مانند بالاترین، کلمه، صدای آمریکا، جرس، رادیو فردا، گویانیوز، دویچه وله، بی بی سی و ده ها سایت و رسانه مشابه در این زمینه بسیج شدند تا چنین القا کنند که کسی به فکر آسیب دیدگان زلزله نیست افزوده است:برخی از این رسانه ها پا را فراتر گذاشته و حتی علیه مراسم احیا در شب قدر بیست و سوم ماه مبارک رمضان هتاکی کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر