به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

کاهش سرعت اینترنت در برخی نقاط کشور

در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از کاهش سرعت اینترنت در برخی شهرها و از سوی برخی سرویس‌دهنده‌ها است، گزارش‌های خبرنگاران حاضر در اجلس غیرمتعهدها نشان می‌دهد اینترنتی که در اختیار شرکت‌کنندگان در این اجلاس قرار گرفته، سرعتی بی‌سابقه در ایران دارد و همچنین هیچ فیلترینگی بر روی آن اعمال نشده است. به گزارش کلمه، از برخی شهرستان‌ها و همچنین نقاطی از تهران خبر می‌رسد که سرعت اینترنت در چند روز اخیر و به ویژه از دیشب با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو بوده و در همین حال به گفته رئیس پلیس فتا، کنترل شدید اینترنت از مدتی قبل از آغاز اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران،................



 در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از کاهش سرعت اینترنت در برخی شهرها و از سوی برخی سرویس‌دهنده‌ها است، گزارش‌های خبرنگاران حاضر در اجلس غیرمتعهدها نشان می‌دهد اینترنتی که در اختیار شرکت‌کنندگان در این اجلاس قرار گرفته، سرعتی بی‌سابقه در ایران دارد و همچنین هیچ فیلترینگی بر روی آن اعمال نشده است.
به گزارش کلمه، از برخی شهرستان‌ها و همچنین نقاطی از تهران خبر می‌رسد که سرعت اینترنت در چند روز اخیر و به ویژه از دیشب با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو بوده و در همین حال به گفته رئیس پلیس فتا، کنترل شدید اینترنت از مدتی قبل از آغاز اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، شروع شده است.
با این حال خبرنگاران حاضر در محل اجلاس گزارش می‌دهند که اینترنت در آن مکان با سرعتی باورنکردنی در اختیار حاضران قرار گرفته و هیچ سایتی هم برای غیرمتعهدهای حاضر در اجلاس، فیلتر نیست.
نویسنده وبلاگ فرصت گفتن که خود از جمله خبرنگاران حاضر در این اجلاس است، سرعت اینترنت در سالن نشست‌های خبری اجلاس را «فراپرسرعت» توصیف کرده و نوشته است: واقعا سرعتی که اینجا تجربه کردم، در بهترین سالن های دارای اینترنت وایرلس هم تجربه نکردم. برای اینکه درک کنید از چه سرعتی صحبت می کنم باید بگم که فایلی با حجم ۱ گیگ و ۲۰۰ مگابایت رو در کمتر از ۱۵ دقیقه دانلود کردم و این سرعت برای من که از اینترنت استفاده های زیادی میکنم بسیار بالا بود. نکته دیگر در خصوص اینترنت سالن، عدم اعمال فیلترینگ است. خب این مساله دسترسی سریعتر به سایت های خبری و همچنین فیسبوک رو برای خبرنگاران مهیا کرد که جای تشکر ویژه از مسئولین دارد!
این در حالی است که پایین بودن سرعت اینترنت و بی‌نظمی حاکم بر عرضه خدمات اینترنتی به مردم، تاکنون اعتراضات بی‌نتیجه بسیاری را برانگیخته است.
اما وزیر ارتباطات در هفته جاری به مناسبت هفته دولت در مصاحبه‌ای با ایسنا، به رد این انتقادات پرداخته و وضع اینترنت کشور را مناسب توصیف کرده و درباره سرعت اینترنت گفته بود: پهنای باند داخلی ۵۲۵ گیگابایت و پهنای باند اینترنت بین الملل هم ۶۳٫۷ مگابایت است!
این اظهارات، واکنش یک فعال این حوزه را به دنبال داشت که به وزیر تذکر داد هر عددی در این باره اعلام می‌کند، لااقل واحدها را درست بر زبان بیاورد!
علیرضا خراسانی در خبرآنلاین نوشت: بحث بنده در مورد سرعت پهنای باند و روشهای اندازه گیری آن مطابق استانداردهای بین المللی است. برای اندازه گیری مقدار اطلاعات از کیلو بایت، مگابایت،گیگابایت،ترابایت و غیره استفاده می شود اما برای اندازه گیری سرعت پهنای باند از ضریب های بیت بر ثانیه استفاده می شود. مثلا می گوییم سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه است، ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه است، یک مگابیت بر ثانیه است و … دوباره جمله وزیر را بخوانیم: پهنای باند داخلی ۵۲۵ گیگابایت و پهنای باند اینترنت بین الملل هم ۶۳٫۷ مگابایت است. وی در تاریخ ۲۴ بهمن سال ۱۳۹۰ نیز به ایسنا درباره ظرفیت پهنای باند کشور گفته بود : پهنای باند اینترنت ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه شده است. این جمله نیز مشکل فنی داشت که در مقاله ای این مشکلات گفته شد. از دید فنی ها بالاخره بین بیت (سرعت) و بایت (حجم) یک فرقی وجود دارد و این نکته ای است که در اظهار نظرهای رسمی باید رعایت شود.
وی پیش از این هم در یادداشتی از اینکه وزیر ارتباطات آمار غلط به مردم می‌دهد، انتقاد کرده و گفته بود: طبق محاسبه آقای وزیر، بنده با داشتن یک مترکابل فیبر نوری بین لپ تاپ و دسکتاپ در خانه ام  بدون اینکه به جایی وصل باشم! سرعتی معادل یک گیگ دارم که البته بلا استفاده مانده است و خواهشمند است هر کسی این مقاله را می خواند و نیاز به پهنای باند دارد، از شبکه خانگی من استفاده کند و اینترنتش را تا یک گیگ بالا ببرد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر