به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۱۳, جمعه

ایران می خواهد ما را نابود کند، اجازه نمی دهیم

 ملی مذهبی

لئون پانه تا، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا که برای گفت و گو با مقام های اسرائیلی درباره مقابله با طرح های هسته ای ایران به اسرائیل رفته است، روز چهارشنبه هشداد داد که «اگر ایران به تولید سلاح اتمی ادامه دهد، گزینه.............................




لئون پانه تا، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا که برای گفت و گو با مقام های اسرائیلی درباره مقابله با طرح های هسته ای ایران به اسرائیل رفته است، روز چهارشنبه هشداد داد که «اگر ایران به تولید سلاح اتمی ادامه دهد، گزینه هایی وجود دارد  تا تهران ، اتمی نشود».
پانه تا تأکید کرد که باید «از هر راهکاری پیش از اقدام نظامی (علیه ایران) استفاده کرد».
به گزارش رادیو فردا وی با گفتن اینکه «کلید این معضل ایجاد فشار (بر ایران) است»، افزود: «ما تحریم ها را که پیشاپیش اثرگذار هم بوده است، تشدید می کنیم».
به گفته پانه تا، وظیفه وی این است که گزینه های مختلف و از جمله گزینه های نظامی را (در برابر ایران)، در صورتی که دیپلماسی کارساز نشود، به  باراک اوباما ارائه کند.
وزیر دفاع آمریکا که در چارچوب دیدارهای خود از خاورمیانه، از شامگاه سه شنبه در اسرائیل به سر می برد، این را نیز گفت: «ایران در همان حال که به برنامه اتمی خود ادامه می دهد، از (بشار) اسد، حزب الله و ترور جهانی که اسرائیل و تمامی منطقه را تهدید می کنند، حمایت می نماید».
وی در این سفر که دومین دیدار او از اسرائیل طی ده ماه گذشته است، و بنا به نوشته رسانه های اسرائیلی، این بار نیز با هدف جلوگیری از عملی شدن حمله یکجانبه اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران، به این کشور آمده است، روز چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، شیمون پرز رییس جمهوری و اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل دیدارهای جداگانه انجام داد و همراه با باراک به بندر اشکلون، بزرگ ترین شهر اسرائیلیِ نزدیک به نوار غزه رفت.
لئون پانه تا در بندر اشکلون حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل را که جمعه گذشته به صورت امضای قانون جدیدی از سوی دولت آمریکا در اعطای کمک های بیشتر نظامی به اسرائیل نمود یافت، مورد تأکید قرار داد.
بر اساس قانونی که باراک اوباما آن را در کاخ سفید توشیح کرد، اسرائیل از جمله برای تولید باطری های جدید مربوط به سیستم دفاع راکتی «گنبد آهنین»، مبلغ هفتاد میلیون دلار دیگر از دولت آمریکا دریافت می کند.
باراک اوباما به هنگام امضای این قانون گفت: «حال همگان دوباره درک می کنند که تأمین امنیت اسرائیل تا چه حد برای آمریکا اهمیت دارد».
دولت آمریکا در حالی به اسرائیل در زمینه حمایت از این کشور در برابر «دشمنان» و به ویژه در مقابل برنامه هسته ای ایران اطمینان می دهد که چند ساعت پیش از آغاز ملاقات های کاری آقای پانه تا در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در اقدامی کم سابقه با حضور در شبکه های تلویزیونی کشورش مدعی شد که «ایران می خواهد اسرائیل را نابود کند و اسرائیل نمی گذارد که این اتفاق رخ دهد».
نتانیاهو در آغاز جلسه کاری خود نیز با وزیر دفاع آمریکا سخنان تند و کم سابقه ای در مورد ایران بیان کرد.
وی در حالی که وزیر دفاع آمریکا شنونده سخنان او بود، به نمایندگان رسانه های اسرائیلی و بین المللی گفت که «ایرانی ها هنوز باور نکرده اند که ما جدیت داریم و به راستی می خواهیم که آنها را (در ادامه برنامه هسته ای شان) متوقف کنیم».
نخست وزیر اسرائیل گفت: «علیرغم اظهارات آمریکا و اسرائیل در زمینه وجود گزینه نظامی به روی میز، ایرانی ها هنوز در مورد جدیت ما متقاعد نشده اند».
آقای پانه تا نیز در آغاز گفت و گوهایش با نخست وزیر اسرائیل، «تعهد عمیق» آمریکا را به امنیت اسرائیل، که به گفته او «جدی تر از هر زمان دیگر است» مورد تأکید قرار داد.
وزیر دفاع آمریکا پیش از ورود به اسرائیل، روز سه شنبه در مصر اعلام کرده بود که در دیدارهایش در اسرائیل دربارۀ طرح های احتمالی حمله به ایران گفت و گو خواهد کرد.
با وجود همه اطمینان خاطرهایی که آقای پانه تا به رهبران اسرائیل در این دیدار داد، اهود باراک همتای اسرائیلی وی گفت: «اسرائیل در زمینه حمله به ایران به تنهایی تصمیم می گیرد».
اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل نیز افزود: «با وجود این که گاهی اختلاف نظرهایی بر سر موضوع های مشخصی میان آمریکا و اسرائیل بروز می کند، اما مناسبات دو کشور بسیار گرم و پر ثمر است و در آینده نیز چنین باقی خواهد ماند».
اهود باراک این دیدگاه خود را نیز تکرار کرد که «تحریم ها و دیپلماسی (علیه ایران) اثراتی داشته است، اما واقعیت امر این است که احتمال اینکه آیت الله ها دور میز گرد آیند و بگویند خب باید تسلیم شویم؛ دوره بازی ما تمام شده است و زمان عقب نشینی از طرح های هسته ای مان رسیده است، احتمالی است بسیار ضعیف».
باراک گفت: «می بینیم که آنها همچنان به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهند؛ لذا تأکید کرده و می گویم که تنها دولت اسرائیل است که درباره مسایل مربوط به خود تصمیم می گیرد».
وزیر دفاع آمریکا در آخرین مرحله از سفر خود به شمال آفریقا و خاورمیانه، پس از اسرائیل به اردن خواهد رفت.
خاطرنشان می شود با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  بر تلاش های نتانیاهو برای تحمیل کردن استفاده از گزینه نظامی به باراک اوباما افزوده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر