به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۲۹, یکشنبه

کلاه‌قرمزی مردم را با سینما آشتی داد

سینمای ایران که مدت هاست به لطف سوء مدیریت ها و ایجاد محدودیت های وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد در وضعیت بحران قرار گرفته و نتیجتا مردم هم با گیشه های آن قهر کرده اند، ظاهرا تقدیرش این است که با حضور یک مجموعه عروسک محبوب از وضعیت بحران خارج شود. به گزارش کلمه، کلاه قرمزی که به همراه پسرخاله و پسرعمه اش توانسته بود در ایام نوروز دو سال اخیر مردم قهرکرده را به طور موقت با سیما آشتی دهد و پای تلویزیون بنشاند، حالا ظاهرا می خواهد به جبران بخش کوچکی از تبعات عملکرد هفت ساله دولت در حوزه سینما بپردازد و هنر هفتم را، ولو برای چند هفته، از رکود تلخی که به آن دچار شده خارج کند. اکران فیلم سینمایی جدید ایرج طهماسب با عنوان «کلاه قرمزی و بچه ننه» از روز ۲۶ مرداد در تهران آغاز شد و در دو روز گذشته، رکورد کم..........................


سینمای ایران که مدت هاست به لطف سوء مدیریت ها و ایجاد محدودیت های وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد در وضعیت بحران قرار گرفته و نتیجتا مردم هم با گیشه های آن قهر کرده اند، ظاهرا تقدیرش این است که با حضور یک مجموعه عروسک محبوب از وضعیت بحران خارج شود.
به گزارش کلمه، کلاه قرمزی که به همراه پسرخاله و پسرعمه اش توانسته بود در ایام نوروز دو سال اخیر مردم قهرکرده را به طور موقت با سیما آشتی دهد و پای تلویزیون بنشاند، حالا ظاهرا می خواهد به جبران بخش کوچکی از تبعات عملکرد هفت ساله دولت در حوزه سینما بپردازد و هنر هفتم را، ولو برای چند هفته، از رکود تلخی که به آن دچار شده خارج کند.
اکران فیلم سینمایی جدید ایرج طهماسب با عنوان «کلاه قرمزی و بچه ننه» از روز ۲۶ مرداد در تهران آغاز شد و در دو روز گذشته، رکورد کم سابقه ۱۰۲ میلیون تومانی را از خود به جا گذاشت. این در حالی است که حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی همچنان از اکران این فیلم در سینماهای خود (پردیس آزادی، پردیس ملت، تماشا، رازی و … ) خودداری می کند، چون آن را «فیلم ارزشی» نمی داند!
فیلم کلاه قرمزی در حالی به تنهایی در دو روز و صرفا در سینماهای فرهنگ، قدس، شکوفه، زندگی، ماندانا، جوان، عصر جدید و فلسطین ۱۰۲ میلیون تومان فروخته است که از بین ۲۳ فیلمی که تا پایان تیر در تهران اکران شده‌اند، مجموع فروش ۸ فیلم زیر ۱۰۰میلیون تومان بوده و ۵ فیلم هم زیر ۲۰۰ میلیون تومان فروخته‌اند.
قرار است از امروز شنبه در تهران سینما‌های جی، ناهید، پارس، کارون و موزه سینما هم به جمع سینماهایی که  فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» را نمایش می‌دهند اضافه شوند و در اکثر شهرستان ها نیز قرار است از فردا ۲۹ مرداد اکران این فیلم آغاز شود.
از ابتدای سال جاری تا امروز، تنها سه فیلم «قلاده‌های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که از حمایت شدید دولتی برخوردار بود، «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی که رویکردی طنزآمیز به عملکرد نیروی انتظامی داشت و «خوابم می‌آد» که اولین تجربه کارگردانی رضا عطاران بود، موفق شدند بیشتر از یک میلیارد تومان در تهران فروش داشته‌ باشند.
کارشناسان پیش بینی کرده اند که حتی اگر سازمان تبلیغات اسلامی همچنان بر موضع خود در اکران نکردن این فیلم اصرار بورزد، اگر کارشکنی دیگری صورت نگیرد، «کلاه قرمزی و بچه ننه» پرفروش ترین فیلم سینمایی امسال باشد.
از بازیگران این فیلم می توان به حمید جبلی، ایرج طهماسب، خسرو احمدی، مهدی باطبی، عیسی یوسفی پور، بهادر مالکی، بنفشه صمدی، پوپک مظفری، داوود دلقندی، سورن مناچکیان، پویان طباطبایی، محمد بحرانی، قاسم قباخلو و بهرام بهنوید اشاره کرد و صداپیشگان عروسک های آن نیز حمید جبلی، محمدرضا هدایتی، بنفشه صمدی، بهادر مالکی و محمد بحرانی هستند.
علاوه بر «کلاه قرمزی و بچه ننه»، در حال حاضر فیلم های «بی‌خداحافظی» به کارگردانی احمد امینی که به زندگی رضا صادقی خواننده پاپ می‌پردازد و «ضدگلوله» به کارگردانی مصطفی کیائی و بازیگری مهدی هاشمی نیز از روز ۲۶ مرداد اکران شده اند که در دو روز گذشته به ترتیب ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان فروخته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر