به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ شهریور ۳۰, پنجشنبه

متهم جنایت کهریزک یا مدیر باعرضه نظام

بالاخره پس از شش ماه کش و قوس بر سر ریاست متهم جنایت کهریزک بر مسند ثروتمندترین سازمان کشور، احمدی نژاد مثل همیشه در حمایت از مدیران متخلف پیرامونش کم نگذاشت، و حتی نگذاشت حکم دیوان عدالت اداری این قاضی معزول و خاطی را از دفتر سازمان تامین اجتماعی بیرون کند. به گزارش کلمه، در حالی که همه وعده های نمایندگان مجلس هشتم و نهم در برابر.........................



 بالاخره پس از شش ماه کش و قوس بر سر ریاست متهم جنایت کهریزک بر مسند ثروتمندترین سازمان کشور، احمدی نژاد مثل همیشه در حمایت از مدیران متخلف پیرامونش کم نگذاشت، و حتی نگذاشت حکم دیوان عدالت اداری این قاضی معزول و خاطی را از دفتر سازمان تامین اجتماعی بیرون کند.
به گزارش کلمه، در حالی که همه وعده های نمایندگان مجلس هشتم و نهم در برابر شعبده بازی احمدی نژاد و سعید مرتضوی رنگ باخته بود، روز گذشته تعدادی از نمایندگان در دفاعی جانانه از این مدیر توانمند و لایق که نه تنها عرصه آزادی بیان در کشور را خدشه دار کرد، بلکه با اعمال خود در قوه قضاییه اعتبار بین المللی ایران را نیز تحت الشعاع قرار داد، بار دیگر هماهنگی و همدلی مجلس و دولت برخاسته از شورای نگهبان و تیم های امنیتی را به نمایش گذاشتند.
نمایندگان در نامه ای خطاب به دولت احمدی نژاد از خدمات ارزنده سعید مرتضوی، مدیر با عرضه ای که توانسته بود در یک زد و بند محیرالعقول همه بدهی های سازمان تامین اجتماعی را در معاوضه با شرکت های ورشکسته دولتی صاف کند، تشکر کردند و احتمالا او را مستحق مقامات بالاتر دانستند.
مساله جالب توجه این است که علت اصلی شکایت نمایندگان به دیوان عدالت اداری بر اساس مباحثی که فقط ۵ ماه پیش در کمیسیون های مجلس روی داد، بی تجربگی و بی دانشی این مدیر منتصب بود و اینک نمایندگان مجلس از توانمندی ها و قدرت مدیریتی سعید مرتضوی تقدیر می کنند!
و جالب تر اینکه مساله نامه و جمع آوری امضا، آنگونه که رییس مجلس می گوید، نوعی جعل بوده است!! و نمایندگان نمی دانسته اند که پای چه چیزی را امضا می کنند. گفته می شود که این نامه با تلاش معاون حقوقی احمدی نژاد نوشته شده است.
حالا لاریجانی که دل خوشی از احمدی نژاد و کابینه اش ندارد، می خواهد “دستگاهی را که چنین خبطی را انجام داده و چنین امضاهایی را گرفته پیگیری کند و با آنها برخورد نماید.” او نمی گوید وقتی برادرش در قوه قضاییه با آن همه دم و دستگاه توان برخورد با یکی از مردان احمدی نژاد را ندارد، او می خواهد از چه طریقی رسیدگی و برخورد کند.
احمد توکلی، الیاس نادران، علیرضا زاکانی، حسین نجابت، مسعود پزشکیان از جمله کسانی هستند که پیگیر پرونده مرتضوی محسوب می‌شوند. این نمایندگان که تلاش کردند با مذاکره و مفاهمه، متهم جنایت کهریزک را راضی به عقب نشینی کنند و از او قول شرف گرفتند، حالا مانده اند در برابر نامه حداقل ۱۱۸ نماینده مجلس که قدرشناس همه خدمات این مدیر لایق جمهوری اسلامی هستند، چه بگویند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در دفاع از این نامه گفته است: “از سال ۵۷ تا اکنون سازمان تامین ۳۷ هزار میلیارد تومان از دولت می‌خواست اما هیچ کدام از مدیران تامین اجتماعی نتوانستند از دولت بگیرند ولی مرتضوی گرفت. تامین اجتماعی ۱۲۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی و داروخانه‌ها بدهکار بود، همه را مرتضوی پرداخت کرد. مدیریت شستا را عوض کرد. این مفهوم مدیر است، اما بعضی سیاسی‌کاری می‌کنند. چرا در این ۳۴ سال یک نفر پیدا نشد که بتواند این پول را بگیرد؟ حتی در دوره احمدی‌نژاد هم روسای دیگر هم نتوانستند بگیرند. مرتضوی عرضه داشته و گرفته.”
اما او نگفته که چرا دولت اینگونه بی سر و صدا حاضر شد شبانه همه ی این بدهی ها را صاف کند و آیا ریالی از این باز پرداخت بدهی ها به حساب سازمان تامین اجتماعی رفته است؟ و آیا طی شش ماهی که گذشت، حتی به قدر اندکی در وضعیت افراد وابسته به این سازمان تغییری ایجاد شده است؟
هر چند احمد توکلی خواسته است که امضا کنندگان نامه تقدیر، نام خود را منتشر کنند، اما نیازی به نام هم نیست. مجلسی که نمایندگانش منتصان حکومت هستند و برای خوشامد دولت و دولتیان عمل می کنند نیازی به افشای نام ندارند. وقتی فرزند شهید مطهری در مجلس هشتم از “وکیل الدوله” ها نام برد، برخی به وی خرده گرفتند اما اینک معلوم شده که نمایندگان مجلس، وکیلان شایسته ای برای دولت احمدی نژاد هستند. همان ها که حتی اجازه “دو دو کردن” هم ندارند و اگر چنان کنند رذل خطاب می شوند، اینگونه شرف نمایندگی خود را در دفاع از کسی نهاده اند که به گفته سخنگوی قوه قضاییه به زودی باید برای رسیدگی به اتهاماتش به دادگاه برود.
عبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی از شهیدان جنایت کهریزک، گفته که این شخص جلب به دادرسی شده و این جلب به دادرسی مربوط به قبل از عید و همچنین قبل از انتصاب وی در سمت ریاست سازمان تأمین اجتماعی بوده است. هر چند او گفته که هنوز کیفرخواست مرتضوی صادر نشده اما مطابق گزارش وی، جلاد مطبوعات و یکی از متهمان اصلی فاجعه کهریزک احضار شده و به عنوان معاونت در قتل عمد تفهیم اتهام شده است.
سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران متهم ردیف اول جنایت کهریزک بیش از این در زمینه های “معاونت در قتل”، “نقض حقوق شهروندی” و “هتک حیثیت ناجا” تفهیم اتهام شده ولی با گذشت سه سال هنوز به جنایات وی رسیدگی نشده است.
سعید مرتضوی از مجلس ششم به بعد پرونده های ناتمام زیادی دارد. از قتل و جنایت تا شکنجه. اما این بار مجلس نهم برای او سنگ تمام گذاشت. نه تنها به پرونده های معوقه او رسیدگی نکرد بلکه “مدال افتخار” نیز به سینه او زد تا به فرموده رهبری عمل کرده باشند و همدلی مجلس و دولت را به نمایش گذاشته باشند.
حمایتی که از سعید مرتضوی می شود بی شک ریشه در مراکز قدرتی دارد که حتی دو سال است قوه قضاییه را هم مانند مجالس پیشین معطل کرده اند. گویی هیچ اراده ای برای رسیدگی به جرایم این قاضی مجرم نیست. چرا که همه می دانند، قاضی جوان مطبوعات، متهم قتل زهرا کاظمی، متهم دزدی سوالات کنکور دانشگاه آزاد و متهم جنایت کهریزک هیچ یک از کارهایش را بدون اجازه “مافوق” انجام نداده است. وقتی اساسنامه سازمان تامین اجتماعی برای ماندگاری این مدیر “توانا و با صلابت” تغییر می کند و رای دیوان عدالت اداری معطل می ماند، احتمالا اتفاقات دیگر هم شدنی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر