به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

بهانه جویی برای تشدید فشار بر مطبوعات؛ روزنامه شرق در خطر توقیف قرار گرفت

بار دیگر مسوولان با دستاویز قرار دادن طرحی در یک روزنامه در صدد توقیف یکی دیگر از نشریات مستقل هستند. به گزارش کلمه در حالی که روز گذشته هادی حیدری کاریکاتوریست روزنامه شرق در طرحی معنا دار جهل را به تصویر کشیده بود و نشان داده بود هر کسی در صدد بستن چشم های دیگران است، امروز رسانه های ارگان سرکوب و مسوولان دولتی و نمایندگان....................


بار دیگر مسوولان با دستاویز قرار دادن طرحی در یک روزنامه در صدد توقیف یکی دیگر از نشریات مستقل هستند.
به گزارش کلمه در حالی که روز گذشته هادی حیدری کاریکاتوریست روزنامه شرق در طرحی معنا دار جهل را به تصویر کشیده بود و نشان داده بود هر کسی در صدد بستن چشم های دیگران است، امروز رسانه های ارگان سرکوب و مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس در اقدامی هماهنگ این طرح را توهین به رزمندگان  دفاع مقدس خواندند.
هادی حیدری در پاسخ به افرادی که به انتشار این کاریکاتور اعتراض کرده اند می گوید: این افراد کسانی هستند که بدون انتشار تصویر علیه آن فضاسازی می کنند و می خواهند احساسات مردم را نسبت به رزمندگانی که جایگاهشان بالای سر من است تحریک کنند واین کار جنبه غیر اخلاقی دارد.
هادی حیدری، طراح جوان این طرح گفته است: کسی که گذشته و خانواده من را می شناسد می تواند شهادت دهد که من از کشیدن این کاریکاتور چه هدفی داشتم و براساس چه معیارهای اخلاقی آن را طراحی کرده ام.
کاریکاتوریست روزنامه شرق که خود از خانواده ی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است در گفتگو با  ایلنا، در خصوص پیام کاریکاتور خود که منجر به اعتراض نمایندگان مجلس شده افزود: منظور من از کشیدن این کاریکاتور به هیچ وجه پیامی نبوده که نمایندگان مجلس برداشت کرده اند. من می خواستم جهل را از طریق کشیدن افرادی که در روز روشن چشم بند به صورت خود می گذارند نشان دهم.
حیدری ضمن اشاره به شاخصه های خاصی که باید نشان دهنده یک رزمنده در تصویر باشد، تصریح کرد: کاریکاتور من هیچکدام از شاخصه های رزمندگان دوران جنگ را ندارد. رزمنده یونیفرم و لباس خاصی دارد و باید در لوکیشن خاصی قرار بگیرد.
شرق توقیف شود!
در حالی که بیش از صد نماینده مجلس با امضای نامه ای خواستار تعطیلی روزنامه شرق شده اند، وزیر ارشاد که باید مدافع مطبوعات باشد گفته است که نظر ما توقیف شرق است.
نمایندگان مجلس بی تفاوت به گرانی سرسام آور کالاها و افزایش بی رویه نرخ ارز در نامه ای نوشته اند: وزارت ارشاد باید با این روزنامه که در زمین دشمن بازی می‌کند برخورد و آنها را به محاکم قضایی بکشاند.
از سوی دیگر، حسینی وزیر  ارشاد در حاشیه جلسه هیئت‌دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار کاریکاتوری در شماره روز گذشته روزنامه شرق گفته است: متأسفانه ما در هفته دفاع مقدس شاهد انتشار این کاریکاتور زشت بودیم که به نوعی توهین به آنها محسوب می‌شد.
وی ادعا کرد: انتشار گسترده این کاریکاتور در رسانه‌های بیگانه نشان از یک هماهنگی در این مسأله داشت و ما متأسفیم که این کار توسط یک نشریه داخلی انجام شده است.
حسینی در ادامه می گوید: بلافاصله پس از مشخص شدن این موضوع ما اخطار کتبی به این روزنامه دادیم و قرار شد تا با تشکیل جلسه فوق‌العاده هیئت نظارت بر مطبوعات این مسئله بررسی شود و نظر ما توقیف این نشریه است.
وی افزود:ما موضوع را به دادستانی اعلام کرده‌ایم و مدعی‌العموم نیز به طور مستقل می‌تواند وارد عمل شود.
در همین حال و در حالی که هتاکان و توهین کنندگان به جان و مال مردم آزادانه از پستی به پست دیگر منتقل می شودند، مدیرمسئول روزنامه شرق اعلام کرد که برای ادای توضیح درباره کاریکاتور روز سه‌شنبه این روزنامه، به دادستانی تهران احضار شده است.
مدیرمسئول روزنامه شرق در خصوص کاریکاتور روز گذشته این روزنامه با تأکید بر اینکه در این کاریکاتور هیچ نمادی از دفاع مقدس و رزمندگان وجود ندارد، تحلیل ها و برداشت‌های صورت‌گرفته درباره این طرح را نادرست و غیر واقعی دانست.
رحمانیان تصریح کرد: من ۱۸ ماه سابقه حضور در جنگ دارم و در روزنامه شرق نیز به کرات درباره دفاع مقدس مطلب نوشته‌ایم و هرگز اجازه نمی دهم به رزمندگان اهانت شود چون در آن صورت خود من هم مخاطب توهین خواهم بود.
در همین راستا سهیل محمودی شاعر و هنرمند مردمی کشورمان در یادداشت کوتاهی  با اشاره به این موضوع نوشته است: “دوست هنرمند من، هادی حیدری هنرمندی معتقد و انسانی است باورمند… از قاریان قرآن است و نفَس گرم او بارها ما را با کلام الهی به شور آورده است… و هر که هادی حیدری را از نزدیک می شناسد، به سجایای اخلاقی و رفتار و کردار سنجیده ی او معترف است… در این روزها برخی از سیاست پیشگان، کاریکاتوری را که او کشیده، بهانه ی رفتارهای تندروانه ی خود کرده اند. کافی است اندکی از هنر و طراحی و اشارات در طنز و کاریکاتور (کارتون) اطلاع داشته باشیم تا دریابیم این کاریکاتور هیچ ربطی به آنچه این افراد می گویند، ندارد. و عاقبت از آنِ تقوی پیشگان است.”
روزنامه شرق در عمر نه ساله خود تاکنون سه توقیف داشته است. این روزنامه در آخرین توقیف خود پس از دو سال تعطیلی از بهار سال ۸۹ دوباره شروع به کار کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر