به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مهر ۸, شنبه

دلار: ۲۹۰۰ تومان؛ سکه ۱۱۵۰۰۰۰ تومان

قیمت ها در بازار آزاد ارز و طلا همچنان می تازند و به پیش می روند. وعده های احمدی نژاد و دولتش نتوانسته حتی به قدر ذره ای از این روند جلوگیری کند و تلاش هایی همچون تشکیل اتاق مبادلات ارزی، وعده تزریق ارز دانشجویی و مسافرتی و … و تخصیصی ارز مرجع و تعیین نرخ غیر مرجع و … هم هیچ یک نتوانسته از وضعیت شبه انفجاری بازار جلوگیری کند. به گزارش کلمه، در ساعت ۱۷ عصر روز شنبه قیمت دلار به ۲۸۸۰ تومان رسیده و برخی منابع تا ۲۹۰۰ تومان را هم ذکر می کنند. سکه هم در ساعات اخیر پانزده هزار تومان افزایش قیمت را شاهد بوده و به یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسیده است. با این حال رئیس بانک مرکزی که امروز بدون اطلاع قبلی با حضور در مرکز مبادلات ارزی حضور یافته، سرخوشانه گفته است: بازار تا حدودی در........................


قیمت ها در بازار آزاد ارز و طلا همچنان می تازند و به پیش می روند. وعده های احمدی نژاد و دولتش نتوانسته حتی به قدر ذره ای از این روند جلوگیری کند و تلاش هایی همچون تشکیل اتاق مبادلات ارزی، وعده تزریق ارز دانشجویی و مسافرتی و … و تخصیصی ارز مرجع و تعیین نرخ غیر مرجع و … هم هیچ یک نتوانسته از وضعیت شبه انفجاری بازار جلوگیری کند.
به گزارش کلمه، در ساعت ۱۷ عصر روز شنبه قیمت دلار به ۲۸۸۰ تومان رسیده و برخی منابع تا ۲۹۰۰ تومان را هم ذکر می کنند. سکه هم در ساعات اخیر پانزده هزار تومان افزایش قیمت را شاهد بوده و به یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسیده است.
با این حال رئیس بانک مرکزی که امروز بدون اطلاع قبلی با حضور در مرکز مبادلات ارزی حضور یافته، سرخوشانه گفته است: بازار تا حدودی در حال مقاومت است ولی قطعاً‌ به زودی این مقاومت درهم خواهد شکست‌ چون ما با پشتوانه ارزی قوی وارد این مرکز شده‌ایم.
او همچنین با اشاره به مدیریت صورت گرفته بر تقاضاهای خرد ارزی، تاکید کرده که: براین اساس، دلیلی ندارد ما شاهد افزایش قیمت ارز باشیم! اما با آنکه بهمنی دلیلی نمی بیند، ظاهرا بازار گوش به حرف او نمی دهد.
ظهر امروز شنبه کلمه از قیمت های لحظه ای بازار گزارش داده بود که در ظهر اولین روز هفته، فعالان بازار از دلار ۲۷۵۰ تومانی و سکه یک میلیون و صد هزار تومانی خبر می دهند. یورو و پوند هم به ترتیب ۳۵۶۰ و ۴۴۴۰ تومان را پشت سر گذاشته اند. نیم سکه به ۵۵۰ هزار تومان و ربع سکه به ۲۷۶ هزار تومان رسیده و سکه گرمی هم از مرز ۱۵۰ هزار تومان عبور کرده است.
این در حالی است که دولت نرخ ارز غیرمرجع را در روز پنجشنبه بدین ترتیب تعیین کرده بود: دلار ۲۳۹۲۷ ریال، یورو ۳۰۸۱۴ ریال، درهم ۶۵۱۴ ریال، لیر ترکیه ۱۳۳۵۷ ریال، روبل ۷۶۴ ریال، روپیه ۴۴۸ ریال، یوآن ۳۷۹۵ ریال، یکصدین ژاپن ۳۰۸۰۰ ریال و یکهزار وون کره ۲۱۰۰۰ ریال.
در همین حال، موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیش بینی کرده که دولت نرخ دلار را در بودجه سال آینده، بر روی ۱۷۰۰ دلار ببندد. اقدامی که می تواند به موجی از گرانی در حوزه مواد غذایی و دارویی در سال آینده منجر شود، مگر اینکه دولت به طور جداگانه به این بخش یارانه پرداخت کند.
این نماینده پیش بینی کرده که با راه اندازی مرکز مبادله ارز، قیمت ها کاهش یابد. اما مهدی ایوبی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نظر مخالفی دارد و معتقد است با توجه به حضور مردم عادی در بازار و عطش خرید دلار، قیمت ها باز هم رو به افزایش خواهد رفت.
این مقام دولتی همچنین از اختلاف نظر مسئولان دولتی درباره نحوه مدیریت بازار ارز خبر داده و گفته است: متاسفانه نظر واحدی روی موضوع راه‌اندازی بورس ارز یا مرکز مبادله ارز وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر