به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

دلار ۲ هزار و۷۰۰ تومان را هم رد کرد

ندای سبز آزادی

شایعه دلار سه هزار تومانی گویا در مرز پیوستن به واقعیت است.پس از افزایش لحظه ای قیمت ارز صرافیها از فروش ارز خودداری کرده و حتی برخی از آنان مغازه های خود را به حالت نیمه تعطیل درآورده اند.در عین حال خبرها حکایت از افزایش قیمت دلار به بیش از  ۲۷۰۰ تومان دارد. درحالیکه مسئولین دولتی در برابر این اتفاقات سکوت کرده اند.برخی...............

 شایعه دلار سه هزار تومانی گویا در مرز پیوستن به واقعیت است.پس از افزایش لحظه ای قیمت ارز صرافیها از فروش ارز خودداری کرده و حتی برخی از آنان مغازه های خود را به حالت نیمه تعطیل درآورده اند.در عین حال خبرها حکایت از افزایش قیمت دلار به بیش از  ۲۷۰۰ تومان دارد.
درحالیکه مسئولین دولتی در برابر این اتفاقات سکوت کرده اند.برخی گزارشها حکایت از حضور مامورین امنیتی و انتظامی در بازار ارز دارد.
تصمیم اتحادیه اروپا  درباره افزایش تحریم های ایران،تعطیلی سفارت کانادا و سردرگمی مسئولان اقتصادی دولت روند رو به رشد افزایش قیمت دلار را در دو روز گذشته کلید زده است.امروز نیز  نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران برگزار می شود و نتایج این نشست می تواند ضربه نهایی به ارزش پول ملی ایران را وارد کند.
با گذشت یک هفته از تکذیب شدید دلار سه هزار تومانی توسط محمود احمدی نژاد،  و وعده کاهش قیمت وی امروز  آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: من نگفتم قیمت ارز کاهش می یابد، ولی تلاشمان را می‌کنیم وضعیت بهتر شود.
محمد کشتی‌آرای،رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز به رسانه ها گفت که  امروز در بازار کسی فروشنده ارز، طلا و سکه نبوده و به همین دلیل قیمت‌ها مشخص نیست؛ لذا امکان پیش‌بینی قیمت‌ها نیز وجود ندارد.
سید محمد کریمی رییس کل بیمه مرکزی ایران از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه پوشش نوسانات نرخ ارز خبر داد ه و درعین حال گفته که در آیین‌نامه‌ای که در مورد نوسانات نرخ ارز تدوین و ابلاغ شده است عنوان شده تنها ۲۵ درصد مثبت و منفی نوسانات نرخ ارز پوشش داده می‌شود و بیشتر از آن پوشش داده نمی شود.
روز گذشته احمد توکلی نماینده تهران و رئیس سابق مرکز پژوهشهای مجلس از کاهش ۵۵ درصدی ارزش پول ملی ظرف دو ماه به دلیل نوسانات ارز خبر داد و گفت:روشی که دولت دارد ممکن است کار را از دست خارج کند.
روزنامه شرق همچنین از قول پیمان نوری که روز یکشنبه از عضویت شورای پول و اعتبار کنار گذاشته شد نوشته که «ریال ایران هرگز به این اندازه بی اعتبار نبوده» است.
فیلتر شدن پیامک ارزی
از صبح امروز و با التهابات شدید نرخ ارز، سیستم پیامکهای تلفن همراه تحت پالایش قرار گرفت. به گزارش بازتاب پیامکهایی که شامل کلماتی نظیر دلار، ارز، طلا و سکه باشند از طریق پیامک قابل دریافت نیستند.
خبرگزاری پیامک(نسیم) که وابسته به برخی نهادها است امروز پیامک خود درباره قیمت دلار وسکه رابه روش زیر مخابره کرده است: نسیم: قیمت س ک ه در بازار ۹۸۰ هزار تومان،/ د ل ا ر ۲۶۰۰ و یورو ۳۳۵۰ تومان
وبسایت‌هایی که قیمت ارز را گزارش می‌کنند نیز یا از کار افتاده‌اند یا بهای دلار را از فهرست خود حذف کرده‌اند.
از سوی دیگر به گزارش بازتاب برخی تحلیل های بدبینانه که افزایش قیمت دلار را به دولت نسبت می دهند، اما هنوز مقامات دولتی در باره تلاطم بی اسبقه در بازار ارز توضیحی نداده اند.‬
بر اساس این تحلیل ها، کاهش شدید درآمد ارزی دولت از طریق فروش نفت که احمدی نژاد در مصاحبه اش آن را تایید کرد موجب کسری بودجه هنگفت دولت شده  است که این موضوع افزایش قیمت دلار در بازار را ناگزیر کرده است ‫اما برخی کارشناسان نیز سردرگمی در سایتهای اقتصادی دولت وبانک مرکزی را دلیل التهابات اخیر می دانند.‬
جلسه اضطراری ارزی صرافان
صرافان ایران برای بررسی دلایل افزایش نرخ ارز عصر امروز دوشنبه جلسه‌ای اضطراری برگزار می‌کنند.
تورج کاکوند عضو هیئت مدیره کانون صرافان ایران در گفتگو با مهر از برگزاری جلسه ای اضطراری در عصر امروز دوشنبه میان صرافان خبرداد.
وی با بیان اینکه در این جلسه قرار است در مورد مسائل مختلف ارزی بحث و بررسی شود، تصریح کرد: البته کانون به صورت هفتگی در روزهای سه شنبه جلسه برگزار می کند اما در این هفته جلسه یک روز زودتر برگزار می شود تا وضعیت فعلی بازار ارز مورد بررسی قرار گیرد.
در جلسه امروز کانون صرافان ایران نمایندگان صرافان از سراسر کشور حضور خواهند یافت تا در مورد افزایش نرخ دلار گفتگوهایی صورت گیرد.
توقف فروش کالاهای وارداتی توسط بسیاری از شرکتها
همزمان با نوسانات شدید نرخ ارز بساری از شرکتهای تجاری در بازار تهران از فروش کالا به مشتریان خود خودداری می کنند.
به گزارش بازتاب بسیاری از شرکتهای تجاری از جمله فروشندگان محصلات پژشکی و لوازم صوتی وتصویری گرانقیمت با افزایش شدید نرخ دلار در سه روز گذشته از فروش جنس وحتی صدور پیش فاکتور به مشتریانشان خودداری می کنند.
این شرکتها چشم انداز نامعلوم قیمت ارز را علت عدم فورش کالاهای وارداتی عنوان می کنند چرا که ممکن است با ادامه افزایش قیمت ارز، ارزش اجناس فروخته شده به بیش از قیمت فروش آنها افزایش یابد.
نرخ ارز را دوبی تعیین می‌کند
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: نرخ ارز ما را دوبی تعیین می‌کند ، علت این است که وقتی بانک مرکزی ساعت هشت صبح نمی‌تواند تصمیم بگیرد چه کاری باید انجام دهد ، آن‌ها ساعت یازده که تازه از خواب بیدار شده‌اند تصمیم می‌گیرند که نرخ دلار چقدر باید باشد . باور کنید اولین معامله ای که در دوبی شروع می‌شود مربوط به معاملات بازار تهران است ، بانک مرکزی باید کنترل اینکار را داشته باشد نه اینکه دبی بازار ارز ما را کنترل کند .
اسدالله عسگراولادی در برنامه دیشب تلویزیون  افزود : ارز باید به نرخ ۱۶۰۰ تومان برگردد و ارز ۲۵۰۰ تومانی خیلی بد است و تبعات سوئی دارد ، خواهش می‌کنم مسئولین بانک مرکزی با مردم صادق باشند . اگر یک هفته است که ارزی وارد بازار نمی‌کنید با صداقت بگویید چرا این کار را می‌کنید . با صداقت به مردم بگویید که ذخایر ما و صندوق ذخیره ما پر است ولی از آن استفاده نمی‌کنیم ، ما هر روز به نحوی تهدید می‌شویم و باید این ذخایر را برای روز مبادا بگذاریم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر