به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۵, پنجشنبه

ادامه جنگ داخلی در حلب

کلمه

ارتش سوریه نیروهای بیشتری برای سرکوب مخالفان به حلب فرستاده است. بر اساس گزارش ها، در خیابان های شهر حلب، تانک های ارتشی در حرکت هستند و هلی کوپترهای توپ دار، ساختمان های زیادی را ویران کرده اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناظران حقوق بشر سوریه گزارش داده اند که در منطقه بوستان قصر در جنوب حلب و در محله مرکزی جمالیا که نزدیک به دفتر حزب بعث در این کشور است، درگیری ها ادامه دارد. یکی از سخنگویان مخالفان از طریق اسکایپ به خبرگزاری فرانسه گفته است که تعداد زیادی سرباز از استان شمالی ادلیب برای سرکوب......................


 ارتش سوریه نیروهای بیشتری برای سرکوب مخالفان به حلب فرستاده است. بر اساس گزارش ها، در خیابان های شهر حلب، تانک های ارتشی در حرکت هستند و هلی کوپترهای توپ دار، ساختمان های زیادی را ویران کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناظران حقوق بشر سوریه گزارش داده اند که در منطقه بوستان قصر در جنوب حلب و در محله مرکزی جمالیا که نزدیک به دفتر حزب بعث در این کشور است، درگیری ها ادامه دارد.
یکی از سخنگویان مخالفان از طریق اسکایپ به خبرگزاری فرانسه گفته است که تعداد زیادی سرباز از استان شمالی ادلیب برای سرکوب مخالفان به حلب منتقل شده اند. این سخنگو که سرهنگ عبدل جبار اکیدی نام دارد، گفته است که نیرو های ارتش سوریه روحیه بدی دارند و بسیاری از آنها از در حال فرار هستند.
حلب دومین شهر بزرگ سوریه است و دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد، از زمان آغاز اعتراضات در سوریه، حلب آرام بود و تنها در ماه های اخیر شاهد درگیری بوده است.
خبر تضعیف روحیه نیروهای ارتش در حالی منتشر شده است که ژنرال مناف طلاس، فرزند مصطفی طلاس وزیر دفاع پیشین سوریه، که چند روزی است از سوریه خارج شده است، برای نخستین بار به طور رسمی در یک فیلم ویدویی که از شبکه العربیه پخش شد، جدایی خود را از نظام بشار اسد اعلام کرد.
او که دوست نزدیک بشار اسد بود در این فیلم صراحتا می گوید که نظام بشار اسد، فاسد و جنایتکار است. وی در عین حال تاکید می کند که انقلاب سوریه به دنبال انتقام نیست.
بر اساس برخی گزارش ها، قرار شده مناف طلاس یکی از روسای شورای ملی سوریه باشد. گفته می شود او یکی از مهمترین مهره های مدافع اصلاحات در سوریه بوده است.
طلاس با شروع اعتراض های سوریه سعی کرد که با میانجی گری مسائل را حل و فصل کند. او همچنین چند بار از برخورد های نظامی و امنیتی با اعتراض ها انتقاد کرده بود. گفته می شود مناف طلاس به دستور ماهر اسد تحت نظر قرار گرفته بود.
او در این فیلم ویدیویی از نیروهای ارتش سوریه می خواهد زیر بار فرمان های جنایت کارانه نروند. او همچنین از سوری ها می خواهد که متحد شوند و انقلابشان بدون از میان بردن تار و پود اجتماعی کشور و سازمان ها، تنها علیه فساد و تبعیض و خدمت به سوریه پس از اسد باشد.
در گیری ها در دو استان حمص و حما نیز ادامه دارد. دیده بان حقوق بشر می گوید در منطقه بارزه در دمشق تعدادی اجساد سوخته پیدا شده است. دمشق در روزهای اخیر شاهد زد و خوردهای شدیدی میان مخالفان و طرفداران بشار اسد بود.
همچنین بر اساس آخرین گزارش ها، پس از بالا گرفتن درگیری ها، ترکیه اعلام کرد که سه گذرگاه مرزی باقیمانده خود به سوریه را هم می‌بندد. چندین خودروی باری این کشور هفته گذشته در مرز سوریه مورد حمله قرار گرفتند. یک کارمند وزارت بازرگانی ترکیه امروز – چهارشنبه ۴ مرداد – به خبرگزاری رویترز گفت که کشورش سه گذرگاه مرزی هنوز مسدود نشده به سوریه را در این روز خواهد بست.
آنکارا بدین ترتیب اجازه‌ عبور کامیون از حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک خود با سوریه را نمی‌دهد. این تصمیم در پاسخ به افزایش خشونت در سوریه اتخاذ شده و بیش از همه تبادل کالا میان دو کشور را متوقف خواهد کرد. آوارگان سوری عموما از مسیرهای قاچاق وارد خاک ترکیه می‌شوند.
شورشیان مخالف دولت در سوریه کنترل چند گذرگاه مرزی، از جمله کنترل دست‌کم دو گذرگاه به ترکیه را به دست گرفته‌اند. مردان مسلح هفته‌ گذشته به چندین کامیون ترکیه‌ای در گذرگاه‌های مرزی حمله کردند و آنها را به تصاحب خود درآوردند.
در همین حال به گزارش رویترز، بسیاری از تحلیلگران در خاورمیانه می گویند که احتمال استفاده نظامیان طرفدار اسد از سلاح های مخرب و شیمیایی برای مهار کردن شوریان زیاد است.
در ماه گذشته ایالات متحده و اسرائیل چندین بار نسبت به استفاده سوریه از سلاح شیمیایی هشدار داده اند. اخیرا روسیه نیز به دولت سوریه در مورد استفاده از سلاح شیمیایی هشدار داد. دیپلمات ها معتقدند علی رغم روابط دیپلماتیک بسیار بد سوریه با کشور های دیگر، منافع مشترک روسیه و سوریه می تواند عاملی بازدارنده در مورد استفاده حکومت بشار اسد از سلاح های شیمیایی باشد.
اسرائیل صراحتا احتمال انتقال سلاح های شیمیایی سوریه را به حزب الله لبنان مطرح کرده است، به نظر می رسد اسرائیل به دنبال بهانه ای است تا بتواند با حزب الله در لبنان درگیر شود. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم روز دوشنبه ۲ مرداد، نسبت به عواقب غم انگیز استفاده از سلاح هسته ای به بشار اسد هشدار داد.
خبرگزاری رویترز در جدیدترین گزارش خود در مورد سوریه نوشته است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته است که احتمالا گذرگاه های مرزی سوریه و ترکیه بدست نیرو های القاعده افتاده است.
لاوروف در یک کنفرانس خبری با همتای قبرسی خود گفت که بر اساس اطلاعاتی که ارتش سوریه در اختیار او قرار داده اند نیروهای القاعده کنترل پست های بازرسی میان سوریه و ترکیه را در دست دارند.
روسیه متحد سرسخت رژیم بشار اسد است و تاکنون سه قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر