به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ تیر ۲۹, پنجشنبه

نتانیاهو ایران را به ترور گردشگران اسرائیلی متهم کرد

مردمک

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته است که ایران مسئول حمله تروریستی در بلغارستان و کشته شدن گردشگران اسرائیلی است. طبق گزارش‌های مطبوعات اسرائیلی و بلغاری براثر انفجار یک اتوبوس گردشگران اسرائیلی در شهر بورگاس بلغارستان در روز چهارشنبه دست‌کم هشت نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند. به گفته منابع اسرائیلی زمانی که اتوبوس گردشگران در فرودگاه بورگاس پارک شده بود، یک..................
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته است که ایران مسئول حمله تروریستی در بلغارستان و کشته شدن گردشگران اسرائیلی است.
طبق گزارش‌های مطبوعات اسرائیلی و بلغاری براثر انفجار یک اتوبوس گردشگران اسرائیلی در شهر بورگاس بلغارستان در روز چهارشنبه دست‌کم هشت نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.
به گفته منابع اسرائیلی زمانی که اتوبوس گردشگران در فرودگاه بورگاس پارک شده بود، یک بمبگذار انتحاری مقابل اتوبوس ایستاد و انفجار روی داد.
مقامات بلغارستان تائید نکرده‌اند که این انفجار مرگبار تروریستی بوده اما نخست‌وزیر اسرائیل با متهم کردن ایران گفته است: ما واکنش سختی به تروریسم ایران نشان خواهیم داد.
بنیامین نتانیاهو با اشاره به حمله به شهروندان اسرائیلی در چندماه گذشته و حملات مرگبار ۱۸ سال پیش علیه یهودیان در آرژانتین، افزوده است: حمله به گردشگران اسرائیلی در بلغارستان بیانگر گسترش حملات ایران درسراسر جهان است.
ایران هرگونه دخالت در حملات چندماه گذشته به شهروندان اسرائیلی را ردکرده است اما برخی تحلیلگران می‌گویند که این کشور تلاش می‌کند انتقام ترور دانشمندان هسته‌ای خود را بگیرد. ایران گفته است که اسرائیل و متحدان غربی آن عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای این کشور بوده‌اند.
مطبوعات اسرائیلی به نقل از مطبوعات بلغاری گزارش داده‌اند که در ماه ژانویه نیز بسته مشکوکی در اتوبوس گردشگران اسرائیلی در مسیر ترکیه به بلغارستان پیدا شد و درپی آن اسرائیل خواستار تشدید تدابیر امنیتی برای  شهروندان خود در این کشور و به‌ویژه در صوفیه شده بود.
هم‌زمان یک مقام سابق اداره ضدتروریسم اسرائیل احتمال داده است که ایران و حزب‌الله عواملی را از میان جامعه مسلمان بلغارستان برای حمله به گردشگران اسرائیلی استخدام کرده باشند.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته و ایران نیز تاکنون به اتهام مطرح شده علیه این کشور واکنش نشان نداده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر