به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ تیر ۱۲, دوشنبه

سخنان جدید صدیقی و مصباح یزدی درباره رهبری

کلمه

در ادامه تقدس سازی های مفرط وابستگان رهبری برای وی، دو روحانی شاخص جریان حاکم بار دیگر تلاش کردند درباره رهبری از ارتباطات ماورایی و خارق العاده سخن به میان آورند. صدیقی امام جمعه موقت تهران با این ادعا که آیت الله خامنه ای بارها خدمت امام زمان رسیده است به نقل از یکی از روحانیون گفت: «آقای خامنه‌ای گوهر پاکی است… به همین دلیل مکرر خدمت حضرت تشرف داشته است، ولی نشناخته». سال بعد ایشان گفت: «طوبی للخامنه‌ای! طوبی له. وجود مبارک امام زمان ـ‌ارواحنا فداه‌ـ در عرفات با اسم ایشان را دعا می‌کرد». وی مدعی می شود که «در مدرسه حجتیه که آقا هم در آنجا حجره داشتند، در همان ایام به آقا گفته بودند که شما در آینده رئیس این.............


 در ادامه تقدس سازی های مفرط وابستگان رهبری برای وی، دو روحانی شاخص جریان حاکم بار دیگر تلاش کردند درباره رهبری از ارتباطات ماورایی و خارق العاده سخن به میان آورند.
صدیقی امام جمعه موقت تهران با این ادعا که آیت الله خامنه ای بارها خدمت امام زمان رسیده است به نقل از یکی از روحانیون گفت: «آقای خامنه‌ای گوهر پاکی است… به همین دلیل مکرر خدمت حضرت تشرف داشته است، ولی نشناخته». سال بعد ایشان گفت: «طوبی للخامنه‌ای! طوبی له. وجود مبارک امام زمان ـ‌ارواحنا فداه‌ـ در عرفات با اسم ایشان را دعا می‌کرد».
وی مدعی می شود که «در مدرسه حجتیه که آقا هم در آنجا حجره داشتند، در همان ایام به آقا گفته بودند که شما در آینده رئیس این مملکتید!»
صدیقی که با مجله پاسدار اسلام گفت و گو می کرد به نقل از فردی به نام سلیمی ادامه داد: «من سی سال همسایه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بودم و اُشْهِدُ بِالله، من آقای خامنه‌ای را از دوره‌های جوانی‌اش تا الان نسبت به نسوان معصوم می‌دانم».
به گزارش کلمه، این اولین بار نیست که تلاش می شود برای آیت الله خامنه ای داستان های شگفت آور ذکر شود. سال گذشته هم سعیدی امام جمعه قم در یک سخنرانی و به نقل از خواهر رهبری گفته بود که وی هنگام تولد وقتی می‌خواست از بدن مادر خارج شود «یا علی» گفته و قابله هم در پاسخ گفته است: علی نگه‌دارت!
این ادعا با انتقاد برخی از علما رو به رو شد، به طوری که آیت الله امینی در پاسخ به پرسش تعدادی از شاگردانش گفته بود: این مطالب را به نفع رهبری و در جهت تقویت آن نمی دانم، بلکه این قبیل مطالب، به زیان رهبری است؛ گرچه به عنوان ارادت به ایشان مطرح شود. ضمناً با این مطالب، زمینه سوء استفاده دشمنان نظام اسلامی هم فراهم می شود و ای کاش این مطلب نقل نشده بود.
موج زیاده گویی در خصوص ویژگی های آیت الله خامنه ای اولین بار توسط مصباح یزدی و شاگردانش مطرح شد که تلاش می کردند مقام ولایت فقیه را تا سطح ائمه و پیامبر و ارتباط خاص با امام زمان بالا ببرند.
یکی از نزدیکان به جبهه پایداری سال گذشته از «سیم ارتباطی» رهبری و امام زمان سخن گفت و مدعی شد که در جریان هجدهم تیر ۷۸ و رویدادهای پس از انتخابات ۸۸ «اتصال به امام زمان و سیمی که از مقام معظم رهبری به ایشان وصل شد آن‌چنان بر جامعه تاثیر گذاشت که آرامش را به دل مومنان بازگرداند و رعب و وحشت را در دل فتنه‌گران انداخت و آتش را خاموش کرد.”

»
غالبا آیت الله خامنه ای نسبت به این گونه مبالغه گویی ها اظهار نظری نکرده است، و تنها در یک مورد گزارش شده که وقتی نماینده ای از رهبری تمجید کرده بود، وی در مقابل گفته بود: «این تعبیرات کمکی به پیشرفت کار نمی کند. این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده.»
اما ظاهرا این سخنان مورد پذیرش حامیان رهبری نیست و مسابقه برای دادن صفات و ویژگی های خارق العاده به وی همچنان ادامه دارد. در یکی از آخرین نمونه ها هم دیروز مصباح یزدی در هتلی در مشهد که ظاهرا اردوی گروهی از طلاب حوزه‌ی علمیه قم در آن برگزار می شده، رهبری فعلی را «نمونه‌ای برجسته از ائمه‌ اطهار» دانسته که «مانند او در جهان وجود ندارد»!
مصباح گفته است: «همانند مقام معظم رهبری به هیچ عنوان نمی‌توان بر روی زمین و آسمان‌ها پیدا کرد چرا که ایشان نمونه برجسته‌ای از ائمه اطهار و اجدادشان است.»
وی همچنین اظهار داشته است: «این جامعه نیاز به رهبری و قشری دارد که دستورات خدا را درک کرده و در نهایت به جامعه انتقال دهد و باید ‌این افراد بتوانند کسانی را که در دام شبهه افتاده‌اند و یا در حال سقوط هستند، نجات دهند. البته خداوند حجت را بر ما تمام کرده و فقط این وظیفه بر عهده انبیاء الهی است که تنها کسی که می توان به آنها تشبیه کرد امام راحل(ره) و مقام مظعم رهبری است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر