به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۷, شنبه

افتتاح المپیک لندن و رژه پر حرف و حدیث کاروان ایران + عکس

 کلمه

شب گذشته المپیک ۲۰۱۲ با برگزاری مراسم افتتاحیه این بزرگترین رخداد ورزشی در ورزشگاه استراتفورد، واقع در شرق لندن، به صورت رسمی آغاز شد. اما رژه تیم ایران که بدون حضور اکثر ورزشکاران و با حضور اعضای تیم پزشکی و همچنین علی آبادی در کنار آنها برگزار شد، تعجب بسیاری از مردم را برانگیخت. در این مراسم که با حضور نزدیک به ۸۰ هزار نفر از مقامات و رهبران بیش از صد کشور شرکت کننده در این دوره حضور داشتند، ۱۵ هزار هنرور داوطلب زیر نظر دنی بویلمارگردان مشهور فیلم “میلیونر زاغه نشین” نمایش مراسم افتتاحیه را که روایتی از تاریخ مردم انگلستان و با الهام .از...............


 شب گذشته المپیک ۲۰۱۲ با برگزاری مراسم افتتاحیه این بزرگترین رخداد ورزشی در ورزشگاه استراتفورد، واقع در شرق لندن، به صورت رسمی آغاز شد. اما رژه تیم ایران که بدون حضور اکثر ورزشکاران و با حضور اعضای تیم پزشکی و همچنین علی آبادی در کنار آنها برگزار شد، تعجب بسیاری از مردم را برانگیخت.
در این مراسم که با حضور نزدیک به ۸۰ هزار نفر از مقامات و رهبران بیش از صد کشور شرکت کننده در این دوره حضور داشتند، ۱۵ هزار هنرور داوطلب زیر نظر دنی بویلمارگردان مشهور فیلم “میلیونر زاغه نشین” نمایش مراسم افتتاحیه را که روایتی از تاریخ مردم انگلستان و با الهام از عناصر فرهنگی آن کشور بود، اجرا کردند. در ادامه همچنین از “سر تیم برنزلی” مخترع شبکه ی جهانی اینترنت قدردانی شد.
پس از ورود ملکه انگلستان به محل برگزاری افتتاحیه، سرود ملی آن کشور توسط گروه کر کودکان ناشنوا اجرا شد. بعد از اجرای قطعات موسیقی، رژه ی حدود ۱۰ هزار ورزشکار و هیات های همراه آنان آغاز شد. رژه بر اساس رسم مسابقات با یونان آغاز و با انگلستان به عنوان میزبان پایان یافت.
به گزارش کلمه، در حالی که بسیاری از ایرانیان نیمه شب گذشته از طریق چند کانال ماهواره ای به طور زنده شاهد مراسم افتتاحیه المپیک بودند، حضور کاروان کشورمان با لباس های نامناسب و چهره های نه چندان شاد، کسی را خوشحال نکرد. این در حالی بود که تصاویر ورود کاروان ایران هم، برخلاف  بسیاری از کشورهای حتی کوچک و کاروان های کم تعدادتر، بسیار محدود و بسته فیلمبرداری شده بود و دوربین به سرعت از روی کاروان ایران عبور کرد و به سراغ کاروان بعدی، متعلق به کشور عراق رفت.
پرچم ایران را علی مظاهری، عضو تیم بوکس حمل کرد. تیم ایران در این دوره از مسابقات المپیک، از ۵۳ ورزشکار که در ۱۳ رشته به رقابت خواهند پرداخت، تشکیل شده است که اکثر قریب به اتفاق آنها در مراسم افتتاحیه حضور نداشتند تا استراحت کنند.
حضور محمد علی آبادی رئیس فعلی کمیته ملی المپیک در کاروان، از دیگر عجایب این دوره بود. به طوری که احتمالا او تنها رئیس کمیته المپیک از بین ۲۰۴ کشور بود که در رژه افتتاحیه روی جایگاه نبود و کنار ورزشکاران و تیم پزشکی حضور یافت.
این موضوع حتی در سال های قبل هم سابقه نداشت، به طوری که امیر حسینی دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک ایران و هاشمی طباء رئیس اسبق کمیته ملی المپیک ایران امروزدر مصاحبه هایی از این کار ابراز تعجب کرده اند و گفته اند رئیس کمیته ملی المپیک کارت ویژه دارد و باید در جایگاه حضور یابد، نه در خط رژه!
شاید همین موضوع هم بود که باعث شد در زمان رژه کاروان ایران، هیچ مقامی در جایگاه حضور نداشته باشد که دوربین او را نشان دهد.
از نکات دیگر رژه ی تیم های حاضر در مسابقات، شرکت ۴ ورزشکار بدون ملیت، زیر پرچم کمیته ملی المپیک بود. یکی از این ورزشکاران اهل سودان جنوبی و سه نفر از اهالی منطقه خودمختار آنتیل هلند بودند که منحل شده است.
گزارش شده که مراسم گشایش المپیک لندن ۲۷ میلیون پوند (۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو) خرج برداشته است. مشعل المپیک در مسیری طولانی توسط دیود بکهام فوتبالیست مشهور انگلیسی توسط قایق از روی رودخانه تیمز حمل شد و دست به دست چرخید تا به دست مشعل المپیک در یک برنامه ی نمایشی روشن شد.
این مشعل از بیشتر از دویست گلبرگ مسی تشکیل شده بود که به وسیله هفت ورزشکار جوان روشن شد. سپس ساقه های گلبرگ ها بلند شدند تا به نشانه همه ملل با هم متحد شوند و مشعل بازی ها را به وجود بیاورند.
قرار است مشعل المپیک ۲۰۱۲ تا ۱۲ اوت روشن بماند. مشعل المپیک بعد از آن به آتن باز می گردد و تا سال ۲۰۱۶ که مسابقات در برزیل برگزار می شود، در آنجا و در مقر کمیته ی ملی المپیک نگهداری می شود. پرچم المپیک هم به وسیله ۹ فرد شاخص از جمله بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و محمد علی کلی، بوکسور پیشکسوت آمریکا حمل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر