به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۸, یکشنبه

خاتمی دغدغه ی انتخابات ریاست جمهوری ندارد

محمد حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی در صفحه فیس بوک خود، خبر از دیدار با سید محمد خاتمی، رئیس جمهور دوره اصلاحات داده است. به گزارش سحام نیوز، حسین کروبی با تشریح دیدار خود با خاتمی، مواضع کلی ایشان را مطرح نموده و در بخشی از آن در خصوص مسئله انتخابات نوشته است: “ آقای خاتمی تاکید داشت که دغدغه ی اصلی او آزادی زندانیان سیاسی و رفع حبس آقایان کروبی و موسوی است و نه انتخابات ریاست جمهوری!  و تنها در موقعیتی که این آزادی ها تامین شده باشد می توان در باره ی ورود به انتخابات ریاست جمهوری بحث و گفتگو کرد. طی ماه های اخیر صحبت از چهره های مختلفی از اصلاحطلبان برای حضور در....................


محمد حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی در صفحه فیس بوک خود، خبر از دیدار با سید محمد خاتمی، رئیس جمهور دوره اصلاحات داده است. به گزارش سحام نیوز، حسین کروبی با تشریح دیدار خود با خاتمی، مواضع کلی ایشان را مطرح نموده و در بخشی از آن در خصوص مسئله انتخابات نوشته است: “ آقای خاتمی تاکید داشت که دغدغه ی اصلی او آزادی زندانیان سیاسی و رفع حبس آقایان کروبی و موسوی است و نه انتخابات ریاست جمهوری!  و تنها در موقعیتی که این آزادی ها تامین شده باشد می توان در باره ی ورود به انتخابات ریاست جمهوری بحث و گفتگو کرد. ”

طی ماه های اخیر صحبت از چهره های مختلفی از اصلاحطلبان برای حضور در انتخابات است. چهره هایی که بعضا چندان هم مطرح نیستند.
همچنین عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاحات، با طرح پیشنهادی، سعی در ایجاد یک اتاق فکر برای تبیین مسیر راه اصلاحطبان نموده است.
آقایان کروبی و موسوی، رهبران جنبش؛ همچنان در حبس خانگی قرار دارند و تنها در آخرین اظهار نظری که توانستند در خصوص برگزاری یک انتخابات در کشور (انتخابات مجلس نهم) سخن بگویند، آن را نمایشی و فرمایشی نامیدند.
صحبت از حضور اصلاحطلبان در انتخابات از سوی برخی چهره ها در حالی مطرح می شود که هنوز بسیاری از فعالین سیاسی و روزنامه نگاران و دانشجویان فعال در انتخابات گذشته ریاست جمهوری با احکامی سنگین روبرو و در زندان و تبعید اجباری به سر می برند.
در آن سوی دیگر ماجرا، گروه های حامی حکومت و دولت فعلی و نیز طیف هایی از اصولگرایان سنتی، هر یک به دنبال راه یابی به ساختمان پاستور هستند.
به گزارش سحام، متن کامل نوشته محمد حسین کروبی در پی می آید:
هفته پیش فرصتی دست داد که با آقای خاتمی دیداری داشته باشم. این دیدار در دفتر آقای خاتمی انجام شد و درباره ی اوضاع کشور، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و پیشنهاد آقای عبد الله نوری برای تاسیس اتاق فکر اصلاح طلبان، صحبت کردیم.
اول از همه آقای خاتمی سلام گرمی به آقای کروبی رساند و گفت که آرزوی اصلی اش آزادی همه زندانیان سیاسی به خصوص آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد است. آقای خاتمی می گفت که نشانه هایی از تحقق این آرزو را می بیند که امیدوار است درست باشد.
بعد از آن به مساله انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اشاره کردند و گفتند با توجه به فشارهای اقتصادی و سیاسی که به کشور و ملت در جریان تحریم ها و گرانی ها وارد شده است، فکر می کند که فقط با برگزاری یک انتخابات آزاد است که می توان ایران را از بحران خارج کرد. آقای خاتمی البته تاکید داشت که دغدغه ی اصلی او آزادی زندانیان سیاسی و رفع حبس آقایان کروبی و موسوی است و نه انتخابات ریاست جمهوری! و تنها در موقعیتی که این آزادی ها تامین شده باشد می توان در باره ی ورود به انتخابات ریاست جمهوری بحث و گفتگو کرد. ایشان تاکید کرد که تا کنون از نامزدی هیچ فردی در انتخابات ریاست جمهوری به طور مشخص و مصداقی حمایت نکرده است و مصداق و نحوه نامزدی اصلاح طلبان باید موکول به اجماع اصلاح طلبان باشد.
همچنین آقای خاتمی به طرح اتاق فکر اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت من با اصل این کار و پیشنهاد آقای نوری موافق هستم اما چگونگی آن را باید صاحب نظران اصلاح طلب تعیین کنند و باید درباره همین موضوع اتاق فکر و نیز مساله انتخابات که آیا صحیح است وارد صحنه انتخابات شد، یا نه، و در صورت شرکت چطور وارد شد، باید نطرات آقایان کروبی و موسوی را حتما دریافت و آنها را لحاط کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر